BXR Bailey Blade XTR: americké retro dostane 750 koní, pojede 320 km/h

(+ video) Pokud nemáte dost automobilových projektů neznámých výrobců, seznámíme vás s dalším. Bailey Blade XTR je jakýsi americký Wiesmann.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BXR Bailey Blade XTR: americké retro dostane 750 koní, pojede 320 km/h

24.11.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BXR Bailey Blade XTR: americké retro dostane 750 koní, pojede 320 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Pokud nemáte dost automobilových projektů neznámých výrobců, seznámíme vás s dalším. Bailey Blade XTR je jakýsi americký Wiesmann.

Zrovna koncem tohoto pracovního týdne jsme vás seznámili s pokroky, jakých pokroků ve vývoji svých automobilových prvotin dosáhly firmy Devel, Arrinera a W Motors. Člověku, který se posledních pár let toulal po jeskyních, se to může zdát jako neskutečná záplava zcela neznámých automobilových značek, pravidelný čtenář našeho webu ale bude vědět, že jde spíše o kapku v moři podobných projektů. Některé skončí úspěchem (ne nutně obchodním, stačí dokončené auto), jiné se zaseknou kdesi v půli cesty, další ani pořádně nezačnou. Každopádně vznikají další a další a dalo by zřejmě na zvláštní článek rozlousknout, proč tomu tak je právě v současnosti.

Tím se ale dnes zabývat nebudeme a místo toho se raději podíváme na aktivity americké firmy BXR Motors, které už dosáhly pokročilé fáze vývoje. Ještě na začátku letošního roku bylo možné hovořit spíše o „photoshopovém nadšení”, které naznačovalo teoreticky možnou výrobu nějak střiženého vozu, od té doby ale u BXR udělali značné pokroky. Hotové auto tedy ještě nemají přiložené obrázky jsou pořád jen rendery, jinak se ale vše zdá být na správné cestě - projekt byl podrobněji představen veřejnosti včetně dílčích technických specifikací a dalších detailů. Ani to nemusí znamenat, že nějaký Bailey Blade XTR, jak se první model má jmenovat, vyjede na silnice, je to ale nyní o poznání pravděpodobnější, než kdy dříve.

Podle informací BXR má být postaveno kolem filosofie automobilového snu „průměrného amerického muže” a má jít o „znovuzrození pravého amerického stroje”. To zní poněkud retrospektivně a podobné ideály jsou ostatně zřejmé i z designového pojetí vozu jako takového. Američtí kolegové jej označili za tamní Wiesmann, což po krachu německé firmy zní jako teoreticky dobrý nápad, jak zalátat vzniklou díru na trhu. Pokud tedy nějaká existuje...

Leccos víme i o technice, jejíž páteří by měl být dvakrát přeplňovaný osmiválec s výkonem až 750 koní, který bude přes šestistupňovou manuální převodovku mířit na kola zadní nápravy. Hmotnost vozu neznáme, vysoká ale vzhledem k avizovanému zrychlení na stovku za 3,2 sekundy nebude. Maximální rychlost 200 mil v hodině, tedy přes 320 km/h, také marně nezní, i když potenciál 750 koní naznačuje více.

Další detaily neznáme, BXR by ale s vývojem vozu chtělo být hotovo příští rok, kdy by s ním také chtělo vyrazit na trh. Jestli se to stane, uvidíme už v řádu měsíců...


BXR Bailey Blade XTR: americké retro dostane 750 koní, pojede 320 km/h - 1 - BXR Bailey Blade XTR oficialni 01BXR Bailey Blade XTR: americké retro dostane 750 koní, pojede 320 km/h - 2 - BXR Bailey Blade XTR oficialni 02BXR Bailey Blade XTR: americké retro dostane 750 koní, pojede 320 km/h - 3 - BXR Bailey Blade XTR oficialni 03BXR Bailey Blade XTR: americké retro dostane 750 koní, pojede 320 km/h - 4 - BXR Bailey Blade XTR oficialni 04BXR Bailey Blade XTR: americké retro dostane 750 koní, pojede 320 km/h - 5 - BXR Bailey Blade XTR oficialni 05BXR Bailey Blade XTR: americké retro dostane 750 koní, pojede 320 km/h - 6 - BXR Bailey Blade XTR oficialni 06BXR Bailey Blade XTR: americké retro dostane 750 koní, pojede 320 km/h - 7 - BXR Bailey Blade XTR oficialni 07BXR Bailey Blade XTR: americké retro dostane 750 koní, pojede 320 km/h - 8 - BXR Bailey Blade XTR oficialni 08
Bailey Blade XTR zatím hotové není, finalizaci projektu by ale snad již nic zabránit nemělo

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.