Bývalý bestseller Hondy je stále větší propadák. Bude ještě dražší kvůli věcem, o které lidi nestojí

Tohle auto kdysi oslovovalo davy, loni si ho ale v Česku koupilo jen 106 lidí. A nebylo to za měsíc, stalo se tak za celý rok. Důvodem je jeho pohon, který vyšponoval cenu i nad Škodu Octavia, třebaže jde pořád o malé auto. Lehčí facelift situaci nezlepší, právě naopak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bývalý bestseller Hondy je stále větší propadák. Bude ještě dražší kvůli věcem, o které lidi nestojí

17.1.2023 | Petr Prokopec

Bývalý bestseller Hondy je stále větší propadák. Bude ještě dražší kvůli věcem, o které lidi nestojí

/

Foto: Honda

Tohle auto kdysi oslovovalo davy, loni si ho ale v Česku koupilo jen 106 lidí. A nebylo to za měsíc, stalo se tak za celý rok. Důvodem je jeho pohon, který vyšponoval cenu i nad Škodu Octavia, třebaže jde pořád o malé auto. Lehčí facelift situaci nezlepší, právě naopak.

V loňském roce prodala Škoda na českém trhu 13 128 kusů modelu Fabia. Nejmenší vůz české značky se tak nepřekvapivě stal lídrem ve svém segmentu, přičemž druhá Dacia Sandero s 2 600 registracemi nezaostala jen o parník, ale rovnou o celou flotilu. Ještě větší odstup má nicméně Honda Jazz, se 106 prodanými vozy za celých dvanáct měsíců totiž japonský hatchback okupuje chvost žebříčky. Nemusíme přitom ani spekulovat, co za tím stojí - z někdejšího bestselleru se totiž kvůli rozhodnutí značky jít pouze hybridním směrem stal totální propadák.

Jazz je na evropských trzích k dispozici pouze s benzinovou jedna-pětkou doplněnou dvěma elektromotory. První slouží k roztáčení předních kol, druhý pak funguje jako generátor. Tato soustava produkovala 109 koní, což opravdu není mnoho. Zvláště když si uvědomíme, že samotný benzinový motor disponoval 98 koňmi, které doplňovalo 109 koní elektrické jednotky. Automobilka si nicméně i tak za 4 044 milimetrů dlouhý vůz účtovala minimálně 535 900 Kč, což je vyšší částka, než za jakou lze pořídit 110koňovou Octavii měřící 4 689 mm.

Ve světle těchto skutečností je vlastně až s podivem, že vůz vůbec má na kontě oněch 106 registrací. Nebylo by tedy od věci, kdyby Japonci svůj předchozí záměr přehodnotili a začali Jazz nabízet i s čistě benzinovým pohonným ústrojím, jako je tomu na mimoevropských trzích. Jenže na něco takového můžeme zapomenout. Malý hatchback se totiž dočkal lehčího faceliftu, v jehož rámci bylo hybridní ústrojí posíleno. To je sice na jedné straně pozitivní zpráva, nicméně se nedá předpokládat, že ji nedoprovodí i ta špatná, tedy další zvýšení už tak vysokých cen.

Konkrétní částky hodlá automobilka oznámit až v při zahájení prodeje, na což nejspíš dojde během příštích týdnů. Vůbec by nás ale nepřekvapilo, kdyby novým minimem bylo přinejmenším 550 tisíc korun. Za to přitom bude možné počítat se 123 koňmi, neboť navýšen byl výkon spalovací i elektrické jednotky. Technici značky souběžně s tím zapracovali i na automatické převodovce, jejíž řazení má být jemnější. Zároveň však má v rámci akcelerace docházet na lepší odezvu.

Kromě výkonnějšího ústrojí se Jazz dále dočkal výraznější čelní masky, zatmavených světlometů či lehce odlišných nárazníků a nového designu litých kol. Uvnitř lze nicméně počítat pouze s odlišnou nabídkou čalounění a dekorů, jinak zůstává architektura palubní desky zcela nezměněna. I nadále jsou tak součástí kokpitu 7palcový digitální přístrojový štít a 9palcová obrazovka multimédií. Kýžené je pak zachování sklopných zadních sedadel Magic Seats, to však na ospravedlnění ceny nestačí.

Automobilka se navíc rozhodla, že její portfolio je nedostačující, a proto představila nové provedení Advance Sport. To bude používat stejné ústrojí jako dosud nabízené úrovně výbavy, vůči nim však vyfasuje specifický zadní nárazník, výraznější boční prahy či 16palcová litá kola. Jen u této varianty pak bude nabízen šedý odstín Urban Gray, se kterým kontrastují černě lakované kryty zpětných zrcátek či zcela odlišná podoba čelní masky se zatmaveným výpletem.

Unikátní čelní partie dostalo také provedení Jazz Crosstar, které dále disponuje stříbrnými vsuvkami ve spodní části karoserie. U této varianty je pak k mání i nová modrá barva karoserie Fjord Mist, jíž si můžete prohlédnout ve fotogalerii. Stejně jako sportovní variantu, které sice veškeré úpravy sluší, ovšem za více než 600 tisíc korun bude skoro neprodejná


Bývalý bestseller Hondy je stále větší propadák. Bude ještě dražší kvůli věcem, o které lidi nestojí - 1 - Honda Jazz 2023 facelift prvni sada 01Bývalý bestseller Hondy je stále větší propadák. Bude ještě dražší kvůli věcem, o které lidi nestojí - 2 - Honda Jazz 2023 facelift prvni sada 02Bývalý bestseller Hondy je stále větší propadák. Bude ještě dražší kvůli věcem, o které lidi nestojí - 3 - Honda Jazz 2023 facelift prvni sada 03Bývalý bestseller Hondy je stále větší propadák. Bude ještě dražší kvůli věcem, o které lidi nestojí - 4 - Honda Jazz 2023 facelift prvni sada 04Bývalý bestseller Hondy je stále větší propadák. Bude ještě dražší kvůli věcem, o které lidi nestojí - 5 - Honda Jazz 2023 facelift prvni sada 05Bývalý bestseller Hondy je stále větší propadák. Bude ještě dražší kvůli věcem, o které lidi nestojí - 6 - Honda Jazz 2023 facelift prvni sada 06Bývalý bestseller Hondy je stále větší propadák. Bude ještě dražší kvůli věcem, o které lidi nestojí - 7 - Honda Jazz 2023 facelift prvni sada 07Bývalý bestseller Hondy je stále větší propadák. Bude ještě dražší kvůli věcem, o které lidi nestojí - 8 - Honda Jazz 2023 facelift prvni sada 08Bývalý bestseller Hondy je stále větší propadák. Bude ještě dražší kvůli věcem, o které lidi nestojí - 9 - Honda Jazz 2023 facelift prvni sada 09
Provedení Advance Sport rozhodně nelze upřít vizuální přitažlivost. Ovšem i kdyby jej Japonci nabídli za 535 900 Kč, které si nyní účtují za standardní provedení, vůz by byl příliš drahý. S ohledem na řadu modifikací a vyšší výkon, jenž Jazz v rámci faceliftu dostal, lze ale čekat ještě vyšší částku. Levné pak ostatně nebude ani inovovaná varianta Crosstrek. Foto: Honda

Zdroj: Honda

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.