Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac CTS a CTS-V 2013: menší novinky pro americkou řadu 5
29.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
General Motors hlásí drobné změny u rodiny modelů Cadillac CTS, které dorazí na severoamerický trh jako modelový rok 2013.
Vesměs ale není moc o čem psát. Cadillac třeba rozšiřuje nabídku laků o tři nové metalické odstíny Glacier Blue, Silver Coast a Summer Gold, nebo zavádí do všech karosářských verzí, tedy kupé, sedanu i kombíku Sport Wagon systém nazvaný adaptivní startování, který byl dosud za příplatek. Podstatou této vychytávky je možnost naprogramovat klíč od vozu tak, aby kromě nakopnutí motoru aktivoval například přednastavenou teplotu klimatizace nebo oblíbenou radiostanici.
Motorizace auta se nemění. Základním agregátem zůstává vidlicový šestiválec 3,0 litru o výkonu 274 koní při 7 000 otáčkách a nejvyšším točivém momentu 302 newtonmetrů při 5 700 otáčkách za minutu. Nad ním stojí 3,6 V6 VVT s 322 koňskými silami a maximálním točivým momentem 372 newtonmetrů. Šestiválce jsou standardně kombinováni se šestistupňovou manuální převodovkou, za automaty o stejném počtu kvaltů se pak připlácí, stejně jako za pohon všech kol, pokud máte dojem, že vám zadokolka nestačí.
Jednu menší, ale pro ovladatelnost auta asi důležitou novinku byste našli u brzdového systému. GM nové zavádí do svých aut dvoudílné kotouče s hliníkovými středy, které snižují neodpruženou hmotnost, lépe odvádí teplo, nekroutí se tolik a podle automobilky i déle vydrží.
Na vrcholu modelové řady CTS nadále trůní sportovní typ V, dodávaný ve všech karosářských variantách. Předností je bezesporu kompresorový osmiválec 6,2 litru z nejostřejší Corvette ZR1, ačkoli s mírně sníženým výkonem na 564 koní a 747 newtonmetrů, což stačí při akceleraci na stovku na čas kolem čtyř vteřin.
Jak moc nebo spíše jak rychle se tyto změny dotknou i evropské nabídky značky zatím přesně nevíme. Do chvíle, než se to dozvíme, si můžete čas zkrátit třeba procházením galerie téměř šedesáti uvolněných fotek s CTS modelového roku 2013.


























































Pro rok 2012 se motory nemění, přibyly nové laky, brzdy a ve standardu programovatelný klíček
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Porsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 2 minutamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 3 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub