Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob

(+ video) Tříkolka Campagna chce oslovit příznivce americké klasiky od Harley Davidsonu, kteří by z různých důvodů na motorku nikdy neusedli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob

31.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Tříkolka Campagna chce oslovit příznivce americké klasiky od Harley Davidsonu, kteří by z různých důvodů na motorku nikdy neusedli.

Kanadská společnost Campagna Motors se drží jednoduchého sloganu „Stejná silnice, jiné cestování“. Pokud chcete vědět, co to přesně znamená, potřebujete pro začátek 48 tisíc kanadských dolarů (cca 860 tisíc korun), nějakou rezervu na kontejnerovou přepravu, clo, DPH a individuální přihlášení. A možná ještě poněkud snížený práh estetického cítění. Za to dostanete model s názvem V13R s motorem Harley Davidson a image nekonečného individualistu.

Firma slibuje nejen jedinečné jízdní zážitky, ale také slušnou dynamiku. Dvouválec do V s úhlem rozevření 60 stupňů má objem 1250 centimetrů krychlových, výkon 125 koní a točivý moment 115 newtonmetrů. Ve spojení s pětistupňovou sekvenční převodovkou (s dodatečně montovanou zpátečkou) a hmotností 524 kg to znamená akceleraci na 100 km/h za 5,6 s a maximální rychlost 196 km/h. První lidé, kteří měli možnost V13R testovat, říkají, že tříkolka Campagna je „monstrózně rychlá“ a „neskutečně hlasitá“. Natolik, že rozhovor se spolujezdcem je skoro nemožný, i když dvouválec běží na volnoběh.

Campagna V13R má dvoumístnou kabinu, a pokud se chce někdo dostat na sedadlo řidiče, bude lepší, když volat jednoduše odpojí. Interiér obsahuje jen to nejnutnější - kromě volantu ještě ruční brzdu, páku sekvenční převodovky, malou páčku pod volantem ovládající světla a směrovky a jednoduchý přístrojový panel s analogovými budíky.

Stejně prostý je také zbytek konstrukce tříkolky. Kostru tvoří svařené trubky, panely karoserie jsou z laminátu a můžete je mít lakovány jednou z pěti základních barev. Tříkolka dostala přední zavěšení tvořené dvojitými lichoběžníky, které doplňují tlumiče a vinuté pružiny, zadní zavěšení s kyvnou vidlicí bylo navrženo po vzoru jednostopých příbuzných. Nestejná jsou pochopitelně i kola. Vpředu jsou 17" s pneumatikami o rozměru 205/45 ZR17, vzadu je pomocí ozubeného řemene roztáčena jedna osmnáctka s gumou 295/35 ZR18.

O bezpečnost posádky se stará zesílená konstrukce v přední části i na bocích a nad jejich hlavami jsou ochranné oblouky. Sedadla jsou vybavena standardními tříbodovými bezpečnostními pásy. Brzdy firma blíže nespecifikuje, ale podle obrázků je vidět, že na všech kolech se nachází větrané a odvrtávané kotouče, které by mohly docela spolehlivě zkrotit půl tuny i z nejzběsilejšího kalupu.

Kromě uvedené ceny, která obsahuje i částku 1 700 dolarů za boční motocyklové kufry, už moc prostoru za připlácení nemáte. Firma oficiálně nedodává střechu, ani třeba audio-systém, což je ale při výrazném zvukovém doprovodu motoru vcelku pochopitelné. K nadstandardní výbavě se proto počítá pouze perleťový odstín laku a chromový paket. Na fotografiích je stroj, který je jím vybaven - tříkolce bez něj zůstanou chromovaná prakticky jen zpětná zrcátka. Jinak je vše nastříkáno černou barvou.


Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 1 - Campagna Motors V13R 01Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 2 - Campagna Motors V13R 02Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 3 - Campagna Motors V13R 03Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 4 - Campagna Motors V13R 04Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 5 - Campagna Motors V13R 05Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 6 - Campagna Motors V13R 06Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 7 - Campagna Motors V13R 07Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 8 - Campagna Motors V13R 08Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 9 - Campagna Motors V13R 09Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 10 - Campagna Motors V13R 10Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 11 - Campagna Motors V13R 11Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 12 - Campagna Motors V13R 12Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 13 - Campagna Motors V13R 13Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 14 - Campagna Motors V13R 14Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 15 - Campagna Motors V13R 15Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 16 - Campagna Motors V13R 16Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 17 - Campagna V13R 03Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 18 - Campagna V13R 01Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 19 - Campagna V13R 04Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 20 - Campagna V13R 02Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 21 - Campagna Motors V13R 17Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 22 - Campagna Motors V13R 18Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 23 - Campagna Motors V13R 19Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 24 - Campagna Motors V13R 20Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 25 - Campagna Motors V13R 21Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 26 - Campagna Motors V13R 22Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 27 - Campagna Motors V13R 23Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 28 - Campagna Motors V13R 24Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 29 - Campagna Motors V13R 25Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 30 - Campagna Motors V13R 26Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 31 - Campagna Motors V13R 27Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 32 - Campagna Motors V13R 28Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 33 - Campagna Motors V13R 29Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 34 - Campagna V13R 05Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 35 - Campagna V13R 06Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 36 - Campagna V13R 07Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 37 - Campagna V13R 08Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob - 38 - Campagna V13R 09
Tříkolka V13R je poháněna uprostřed uloženým dvouválcem Harley Davidson

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.