Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Campagna V13R: easy rider na kanadský způsob
31.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Tříkolka Campagna chce oslovit příznivce americké klasiky od Harley Davidsonu, kteří by z různých důvodů na motorku nikdy neusedli.
Kanadská společnost Campagna Motors se drží jednoduchého sloganu „Stejná silnice, jiné cestování“. Pokud chcete vědět, co to přesně znamená, potřebujete pro začátek 48 tisíc kanadských dolarů (cca 860 tisíc korun), nějakou rezervu na kontejnerovou přepravu, clo, DPH a individuální přihlášení. A možná ještě poněkud snížený práh estetického cítění. Za to dostanete model s názvem V13R s motorem Harley Davidson a image nekonečného individualistu.
Firma slibuje nejen jedinečné jízdní zážitky, ale také slušnou dynamiku. Dvouválec do V s úhlem rozevření 60 stupňů má objem 1250 centimetrů krychlových, výkon 125 koní a točivý moment 115 newtonmetrů. Ve spojení s pětistupňovou sekvenční převodovkou (s dodatečně montovanou zpátečkou) a hmotností 524 kg to znamená akceleraci na 100 km/h za 5,6 s a maximální rychlost 196 km/h. První lidé, kteří měli možnost V13R testovat, říkají, že tříkolka Campagna je „monstrózně rychlá“ a „neskutečně hlasitá“. Natolik, že rozhovor se spolujezdcem je skoro nemožný, i když dvouválec běží na volnoběh.
Campagna V13R má dvoumístnou kabinu, a pokud se chce někdo dostat na sedadlo řidiče, bude lepší, když volat jednoduše odpojí. Interiér obsahuje jen to nejnutnější - kromě volantu ještě ruční brzdu, páku sekvenční převodovky, malou páčku pod volantem ovládající světla a směrovky a jednoduchý přístrojový panel s analogovými budíky.
Stejně prostý je také zbytek konstrukce tříkolky. Kostru tvoří svařené trubky, panely karoserie jsou z laminátu a můžete je mít lakovány jednou z pěti základních barev. Tříkolka dostala přední zavěšení tvořené dvojitými lichoběžníky, které doplňují tlumiče a vinuté pružiny, zadní zavěšení s kyvnou vidlicí bylo navrženo po vzoru jednostopých příbuzných. Nestejná jsou pochopitelně i kola. Vpředu jsou 17" s pneumatikami o rozměru 205/45 ZR17, vzadu je pomocí ozubeného řemene roztáčena jedna osmnáctka s gumou 295/35 ZR18.
O bezpečnost posádky se stará zesílená konstrukce v přední části i na bocích a nad jejich hlavami jsou ochranné oblouky. Sedadla jsou vybavena standardními tříbodovými bezpečnostními pásy. Brzdy firma blíže nespecifikuje, ale podle obrázků je vidět, že na všech kolech se nachází větrané a odvrtávané kotouče, které by mohly docela spolehlivě zkrotit půl tuny i z nejzběsilejšího kalupu.
Kromě uvedené ceny, která obsahuje i částku 1 700 dolarů za boční motocyklové kufry, už moc prostoru za připlácení nemáte. Firma oficiálně nedodává střechu, ani třeba audio-systém, což je ale při výrazném zvukovém doprovodu motoru vcelku pochopitelné. K nadstandardní výbavě se proto počítá pouze perleťový odstín laku a chromový paket. Na fotografiích je stroj, který je jím vybaven - tříkolce bez něj zůstanou chromovaná prakticky jen zpětná zrcátka. Jinak je vše nastříkáno černou barvou.






































Tříkolka V13R je poháněna uprostřed uloženým dvouválcem Harley Davidson
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva