Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ceny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
včera | Petr Prokopec
Čekalo se, že tohle auto bude představovat atraktivní nabídku a může jít o nový prodejní hit, automobilka ale nakonec i pozitivní očekávání dokázala překonat. Je to ve své podstatě opravdu aut o se vzhledem a výkonem Ferrari za cenu Škody.
Pokud se na vašem bankovním účtu válí 750 tisíc korun a toužíte po slušném novém autě, moc možností už dnes nemáte. A pokud má být z nějakého důvodu elektrické, pak už vůbec. Třeba základní Škoda Elroq startuje na 799 000 Kč, jde ale o provedení tak zubožené, že vzbuzuje nulovou touhu. Za Volkswagen ID.3 pak dáte ještě o devět set korun víc a nabídne toho ještě míň. V obou případech přitom můžete počítat se 170 koňmi a ekvivalentem 14litrové nádrže na naftu, což znamená, 52 využitelných kilowatthodin baterie a udávaný dojezd až 388 km. Z toho v bezstarostném reálu bude v lepším případě něco přes polovinu, za 800 tisíc je to bída s nouzí.
Přesunout se můžeme o zhruba sedm tisíc kilometrů na východ a rázem si s oním tři čtvrtě milionem korun nebudete připadat jako chudák, nýbrž jako boháč. Daná suma vám totiž vystačí klidně i na několik aut, a to bez ohledu na pohon. Pokud byste si ovšem vystačili s jediným, dost možná vaše kroky povedou ke značce Xiaomi. Výrobce mobilních telefonů totiž aktuálně zveřejnil ceny svého druhého modelu, elektrického SUV YU7, kterému se od začátku říká „Ferrari za cenu Škody”. A velká hyperbola to není.
Auto se nyní dostalo do prodeje a ve verzi Standard startuje na 235 500 juanech, tedy na oněch 750 tisících korunách. Za své peníze dostáváte vůz připomínající ze všeho nejvíce Ferrari Purosangue, byť okořeněné některými designovými elementy od McLarenu. Na délku tohle SUV měří 4 999 milimetrů, jeho rozvor je pak třímetrový. Znamená to, že je tedy sice o 58 mm menší než Tesla Model X, prostorem mezi nápravami ji však o 35 mm přesahuje. Podstatné ovšem je, že YU7 je dokonce levnější než menší Model Y, který má kromě ceny 263 000 CNY (asi 777 tisíc Kč) na kontě také 593 km dojezdu vypočítaného dle cyklu CLTC.
Tutéž metodiku pochopitelně používá Xiaomi, které základ spojuje s dojezdem 830 km. A také s 320 koňmi, které vás na stovku dostanou za 5,9 sekundy. Něco takového je najednou lákadlem, stejně jako osvětlením, proč se evropské elektromobily nedokážou prosadit. Ostatně si vezměte, že zmiňovaný Elroq měří 4 488 mm na délku a 2 765 mm v případě rozvoru. Ve všech podstatných ohledech je tak o poznání horší než YU7, které je přitom levnější. Proto se místní výrobci Číňanů tolik bojí.
Rozdíly mezi Říší středu a Evropou pak ještě lépe vykresluje zbytek nabídky. Za 279 900 CNY neboli nějakých 828 tisíc korun, což je mimochodem pomalu stejná částka, jakou u nás musíte dát za Škodu Octavia 1,5 eTSI se 150 koňmi a výbavou Top Selection, totiž dostáváte YU7 ve verzi Pro. Ta disponuje stejnými bateriemi o kapacitě 96,3 kWh jako základ, páruje je však se dvěma elektromotory, které produkují 496 koní. Dojezd pak byl u této verze vyčíslen na 770 km.
Zmínit pak můžeme ještě vrcholné provedení MAX, které má na kontě 690 koní výkonu a 866 Nm točivého momentu. S nimi zvládá stovku za 3,23 sekundy, velikost paketu pak vzrostla na 101,7 kWh. Udávaný dojezd 760 km je pak znovu velmi nereálný, o to tu ale ve finále nejde. Podstatná je znovu cena, která činí 329 900 CNY, čili 975 tisíc Kč. Za to ovšem u již tolikrát zmíněné Škody nedostanete ani základní Enyaq, tedy znovu menší a méně výkonné elektrické SUV. Tohle je ale opravdu auto s dynamikou Ferrari - Purosangue má stovky dosahovat za 3,3 sekundy...
Tato nabídka i Číňanům vyrazila dech a na slétli se na ni jako vosy na bonbón. Během pouhé jedné hodiny od začátku prodejů tak Xiaomi zaevidovalo neskutečných 289 tisíc objednávek. Divíme se? Ne. Divíme se tomu, že 289 tisíc elektromobilů v Evropě nikdo neprodá za celý rok? Také ne.






























YU7 vypadá jako Ferrari Purosangue a podobně může i jet, cenami je však na úrovni skodovek. Nelze se tak divit, že výrobce mobilů během pouhé hodiny po otevření objednávkových knih nasbíral 289 tisíc zájemců. Foto: Xiaomi
Zdroj: Xiaomi
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.20251914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
před 11 hodinamiNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
včeraAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
včeraTrvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva