Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ceny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
27.6.2025 | Petr Prokopec
Čekalo se, že tohle auto bude představovat atraktivní nabídku a může jít o nový prodejní hit, automobilka ale nakonec i pozitivní očekávání dokázala překonat. Je to ve své podstatě opravdu aut o se vzhledem a výkonem Ferrari za cenu Škody.
Pokud se na vašem bankovním účtu válí 750 tisíc korun a toužíte po slušném novém autě, moc možností už dnes nemáte. A pokud má být z nějakého důvodu elektrické, pak už vůbec. Třeba základní Škoda Elroq startuje na 799 000 Kč, jde ale o provedení tak zubožené, že vzbuzuje nulovou touhu. Za Volkswagen ID.3 pak dáte ještě o devět set korun víc a nabídne toho ještě míň. V obou případech přitom můžete počítat se 170 koňmi a ekvivalentem 14litrové nádrže na naftu, což znamená, 52 využitelných kilowatthodin baterie a udávaný dojezd až 388 km. Z toho v bezstarostném reálu bude v lepším případě něco přes polovinu, za 800 tisíc je to bída s nouzí.
Přesunout se můžeme o zhruba sedm tisíc kilometrů na východ a rázem si s oním tři čtvrtě milionem korun nebudete připadat jako chudák, nýbrž jako boháč. Daná suma vám totiž vystačí klidně i na několik aut, a to bez ohledu na pohon. Pokud byste si ovšem vystačili s jediným, dost možná vaše kroky povedou ke značce Xiaomi. Výrobce mobilních telefonů totiž aktuálně zveřejnil ceny svého druhého modelu, elektrického SUV YU7, kterému se od začátku říká „Ferrari za cenu Škody”. A velká hyperbola to není.
Auto se nyní dostalo do prodeje a ve verzi Standard startuje na 235 500 juanech, tedy na oněch 750 tisících korunách. Za své peníze dostáváte vůz připomínající ze všeho nejvíce Ferrari Purosangue, byť okořeněné některými designovými elementy od McLarenu. Na délku tohle SUV měří 4 999 milimetrů, jeho rozvor je pak třímetrový. Znamená to, že je tedy sice o 58 mm menší než Tesla Model X, prostorem mezi nápravami ji však o 35 mm přesahuje. Podstatné ovšem je, že YU7 je dokonce levnější než menší Model Y, který má kromě ceny 263 000 CNY (asi 777 tisíc Kč) na kontě také 593 km dojezdu vypočítaného dle cyklu CLTC.
Tutéž metodiku pochopitelně používá Xiaomi, které základ spojuje s dojezdem 830 km. A také s 320 koňmi, které vás na stovku dostanou za 5,9 sekundy. Něco takového je najednou lákadlem, stejně jako osvětlením, proč se evropské elektromobily nedokážou prosadit. Ostatně si vezměte, že zmiňovaný Elroq měří 4 488 mm na délku a 2 765 mm v případě rozvoru. Ve všech podstatných ohledech je tak o poznání horší než YU7, které je přitom levnější. Proto se místní výrobci Číňanů tolik bojí.
Rozdíly mezi Říší středu a Evropou pak ještě lépe vykresluje zbytek nabídky. Za 279 900 CNY neboli nějakých 828 tisíc korun, což je mimochodem pomalu stejná částka, jakou u nás musíte dát za Škodu Octavia 1,5 eTSI se 150 koňmi a výbavou Top Selection, totiž dostáváte YU7 ve verzi Pro. Ta disponuje stejnými bateriemi o kapacitě 96,3 kWh jako základ, páruje je však se dvěma elektromotory, které produkují 496 koní. Dojezd pak byl u této verze vyčíslen na 770 km.
Zmínit pak můžeme ještě vrcholné provedení MAX, které má na kontě 690 koní výkonu a 866 Nm točivého momentu. S nimi zvládá stovku za 3,23 sekundy, velikost paketu pak vzrostla na 101,7 kWh. Udávaný dojezd 760 km je pak znovu velmi nereálný, o to tu ale ve finále nejde. Podstatná je znovu cena, která činí 329 900 CNY, čili 975 tisíc Kč. Za to ovšem u již tolikrát zmíněné Škody nedostanete ani základní Enyaq, tedy znovu menší a méně výkonné elektrické SUV. Tohle je ale opravdu auto s dynamikou Ferrari - Purosangue má stovky dosahovat za 3,3 sekundy...
Tato nabídka i Číňanům vyrazila dech a na slétli se na ni jako vosy na bonbón. Během pouhé jedné hodiny od začátku prodejů tak Xiaomi zaevidovalo neskutečných 289 tisíc objednávek. Divíme se? Ne. Divíme se tomu, že 289 tisíc elektromobilů v Evropě nikdo neprodá za celý rok? Také ne.






























YU7 vypadá jako Ferrari Purosangue a podobně může i jet, cenami je však na úrovni skodovek. Nelze se tak divit, že výrobce mobilů během pouhé hodiny po otevření objednávkových knih nasbíral 289 tisíc zájemců. Foto: Xiaomi
Zdroj: Xiaomi
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nové Porsche Cayenne dál šokuje svou otylostí. Je vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
27.11.2025
Bývalému olympionikovi zabavili vzácný Mercedes za stovky milionů a jdou po něm, je teď mezi 10 nejhledanějšími lidmi světa
27.11.2025
Automobilka vlastnící Land Rover začala prodávat menší Land Rover za cenu lepších kol na originál
28.11.2025
Muž najel s novým kupé Bentley s motorem W12 za pár let neuvěřitelné kilometry, jen za benzin zaplatil tolik, kolik jste vy dali za několik aut
28.11.2025
Nástupce Simsonu zkusil s novými stroji přejít na elektrický pohon a selhal. Firma spadla do insolvence, bankrot je na dohled
28.11.2025
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.27. 20:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.27. 18:27 - pavproch
- BMW Divize 12.27. 17:22 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
