Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Češi, kteří vyráběli vlastní domácí off-road z ruského Lovce, vstoupili znovu do stejné řeky
3.2.2024 | Petr Prokopec
Bylo to zajímavé auto, bez dárce v podobě ruského UAZu Hunter ale nemohlo dál vznikat. Co s tím provedla česká společnost MW Motors? No našla si náhradu z koutů světa podobných, jen o něco jižnějších.
Česká firma MW Motors proslula výrobou vlastní adaptace ruského UAZu Hunter. Tomu dodala baterie o kapacitě 61,1 kWh a nový název Spartan, načež si začala účtovat lehce přes 1 milion korun bez daně. Dost by nás zajímalo, kolik takových aut prodala, zjevně jich ale bylo dost na to, aby firma ve své misi pokračovala. S ohledem na sankce spojené se vším ruským přitom není překvapivé, že ruský off-road se dostal mimo hru. Místo něj tak volba padla na indické SUV Force Gurkha, které bude po elektrifikaci známo jako Spartan 2.0.
Vůz již má britskou cenu, která nízká není ani v nejmenším. Co za 49 995 liber (cca 1 460 000 Kč) dostáváte? Začneme pozitivy, tedy zejména zavazadelníkem, jenž zvládne pobrat 1 718 litrů. To vážně není málo, vše má nicméně své opodstatnění. V důsledku konverze a příchodu stejného bateriového paketu jako v předchozím případě, z něhož využitelných je 57,4 kWh, totiž Spartan přišel o zadní sedadla. Děti do školky s ním tedy asi neodvezete.
Pohonné ústrojí disponuje 177 koňmi a výkonu 1 075 Nm točivého momentu, jízda v terénu by tedy mohla být opravdu zábavná. Je nicméně otázkou, jak dlouho si ji budete užívat, neboť udávaný dojezd činí 240 km. Maximální dobíjecí výkon pak činí 90 kW, i v případě odpovídajícího stojanu je tak třeba na doplnění kapacity čekat dlouhé desítky minut. Smysl celé této konverze je tedy jako obvykle velmi omezený.
„Pokud hledáte luxusní SUV, tohle není vůz pro vás. Je to funkční, praktické a užitkové auto. Ale disponuje komfortem moderních vozů a je plně elektrické,“ uvedl na adresu Spartanu obchodní ředitel britského zastoupení MW Motors Rosh Mendis. Z jeho slov tak vlastně vyplývá, že cílová zákaznická skupina je velmi malá. Lidé, kteří mají peníze, totiž chtějí luxus snoubený se schopnostmi v terénu, nikoliv jedno či druhé.
V tomto ohledu je navíc třeba poukázat na data týkající se podvozku. Spartan totiž disponuje nájezdovým úhlem 38 stupňů vpředu a 35 stupňů vzadu, čímž zaostává třeba za plug-in hybridním Jeepem Wrangler 4xe. Ten má na kontě 44 a 35,6 stupně, stejně jako 380 koní, nulové problémy s dojezdem, veškerý možný komfort a hlavně čtyři sedadla. I když tedy stojí o půl milionu korun více, volba asi bude pro většinu lidí jasná.
Rádi bychom pochopitelně domácí firmu pochválili, ovšem tady opravdu mnoho prostoru není. Možná snad jen za relativně nízké navýšení hmotnosti vůči originálu, neboť zatímco Gurkha váží 2 050 kg, Spartan má na kontě o tři sta kilo více. V obou případech je to na pouhých 4 116 milimetrů dlouhý vůz docela palba, která reálně přispěje k ještě nižšímu než udávanému dojezdu.

















Hunter 2.0 vychází z indického Force Gurkha, přičemž páruje 177 koní a dvě sedadla s dojezdem 240 km. Za 1,5 milionu korun je to poměrně drahá legrace. Foto: MW Motors
Zdroj: MW Motors
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včeraBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom