Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem

Usiluje o zařazení mezi hypersporty, takže skutečně nečekejte žádné ořezávátko - sama firma slibuje extrémní dynamiku. Půjde hned o sériové silniční auto a elektrický na něm bude leda alternátor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem

10.11.2022 | Petr Prokopec

Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem

/

Foto: Praga Cars

Usiluje o zařazení mezi hypersporty, takže skutečně nečekejte žádné ořezávátko - sama firma slibuje extrémní dynamiku. Půjde hned o sériové silniční auto a elektrický na něm bude leda alternátor.

Společnost Praga byla založena v roce 1907. Zpočátku se soustředila pouze na osobní automobily, než se její portfolio rozšířilo také o náklaďáky, motocykly či dokonce letadla. S příchodem druhé světové války pak došlo i na výrobu tanků a samořiditelných houfnic. V roce 1947, tedy čtyřicet let od svého založení, ovšem sjel z linek vůbec poslední osobní automobil. Na něj pak bylo navázáno až nedávno, v roce 2016 totiž Praga přišla se silničním supersportem R1R, který byl derivátem jejího úspěšného závodního speciálu.

Stejným směrem se značka hodlá pohybovat i nadále, třebaže doba přeje trochu jinak koncipovaným autům. Aktuálně totiž ohlásila příchod dalšího supersportu. Ten bude naplno odhalen 23. listopadu, přičemž definovat jej má „svatá trojice sportovních aut, tedy karbon, benzin a nízká hmotnost“. Mimo to Praga oznámila a upoutávkou i potvrdila, že vozu dodá titanový výfuk. Klientele pak bylo přislíbeno, že může očekávat opravdu extrémní jízdní dynamiku. A co více, nepůjde o koncept, ale rovnou o sériové provedení.

Dostupné informace nám tím ovšem v tuto chvíli prakticky končí, zmínit lze už jen odlehčená kola, za nimiž se skrývají brzdy značky Alcon. Jaké stádo koní ovšem budou krotit, v tuto chvíli není známo. Z upoutávek se nicméně zdá, že novinka nebude poháněna dvoulitrovým čtyřválcem od Renaultu. Spíše se zdá, že nás čeká návrat k osmiválci, jímž disponoval model R4. Jeho pozdější verze pak byly osazeny i šestiválcem, jeho zvuk by nicméně nebyl tak hutný, jako je tomu v upoutávce.

Tím nám ale informační pramen skutečně vysychá, zmínit tak už můžeme pouze nedávný počin britského magazínu Top Gear. Ten stejně jako v předchozích letech i letos vybíral to nejlepší sportovní auto. Okruhová bitva přitom probíhala na okruhu v Mostě, kde referenční čas měla stanovit právě Praga R1. Ta nicméně byla natolik rychlá, že k poměřování mezi ní a samotnými uchazeči o titul nedošlo. Britové totiž uvedli, že český speciál ostatní překonal minimálně o 5 sekund.


Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 1 - Praga novy supersport 2022 prvni foto 01Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 2 - Praga novy supersport 2022 prvni foto 02
Nový vůz tradiční české značky, jejíž továrna ovšem sídlí na Slovensku, bude disponovat titanovým výfukem či odlehčenými koly. Co je ovšem bude roztáčet, zatím není známo. Foto: Praga Cars

Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 3 - Praga R1 2021 prvni 10Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 4 - Praga R1 2021 prvni 11Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 5 - Praga R1 2021 prvni 12Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 6 - Praga R1 2021 prvni 13Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 7 - Praga R1 2021 prvni 14Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 8 - Praga R1 2021 prvni 15Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 9 - Praga R1 2021 prvni 16Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 10 - Praga R1 2021 prvni 17Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 11 - Praga R1 2021 prvni 18Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 12 - Praga R1 2021 prvni 19Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 13 - Praga R1 2021 prvni 20Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 14 - Praga R1 2021 prvni 21Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 15 - Praga R1 2021 prvni 22Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 16 - Praga R1 2021 prvni 23Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem - 17 - Praga R1 2021 prvni 24
Předchozí R1, stejně jako její silniční derivát R1R1, disponovala přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem od Renaultu. Foto: Praga Cars

Zdroj: Praga Cars

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.