Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Česká značka začala odhalovat nový, extrémně rychlý sporťák, i dnes si vystačí s benzinovým pohonem
10.11.2022 | Petr Prokopec
Usiluje o zařazení mezi hypersporty, takže skutečně nečekejte žádné ořezávátko - sama firma slibuje extrémní dynamiku. Půjde hned o sériové silniční auto a elektrický na něm bude leda alternátor.
Společnost Praga byla založena v roce 1907. Zpočátku se soustředila pouze na osobní automobily, než se její portfolio rozšířilo také o náklaďáky, motocykly či dokonce letadla. S příchodem druhé světové války pak došlo i na výrobu tanků a samořiditelných houfnic. V roce 1947, tedy čtyřicet let od svého založení, ovšem sjel z linek vůbec poslední osobní automobil. Na něj pak bylo navázáno až nedávno, v roce 2016 totiž Praga přišla se silničním supersportem R1R, který byl derivátem jejího úspěšného závodního speciálu.
Stejným směrem se značka hodlá pohybovat i nadále, třebaže doba přeje trochu jinak koncipovaným autům. Aktuálně totiž ohlásila příchod dalšího supersportu. Ten bude naplno odhalen 23. listopadu, přičemž definovat jej má „svatá trojice sportovních aut, tedy karbon, benzin a nízká hmotnost“. Mimo to Praga oznámila a upoutávkou i potvrdila, že vozu dodá titanový výfuk. Klientele pak bylo přislíbeno, že může očekávat opravdu extrémní jízdní dynamiku. A co více, nepůjde o koncept, ale rovnou o sériové provedení.
Dostupné informace nám tím ovšem v tuto chvíli prakticky končí, zmínit lze už jen odlehčená kola, za nimiž se skrývají brzdy značky Alcon. Jaké stádo koní ovšem budou krotit, v tuto chvíli není známo. Z upoutávek se nicméně zdá, že novinka nebude poháněna dvoulitrovým čtyřválcem od Renaultu. Spíše se zdá, že nás čeká návrat k osmiválci, jímž disponoval model R4. Jeho pozdější verze pak byly osazeny i šestiválcem, jeho zvuk by nicméně nebyl tak hutný, jako je tomu v upoutávce.
Tím nám ale informační pramen skutečně vysychá, zmínit tak už můžeme pouze nedávný počin britského magazínu Top Gear. Ten stejně jako v předchozích letech i letos vybíral to nejlepší sportovní auto. Okruhová bitva přitom probíhala na okruhu v Mostě, kde referenční čas měla stanovit právě Praga R1. Ta nicméně byla natolik rychlá, že k poměřování mezi ní a samotnými uchazeči o titul nedošlo. Britové totiž uvedli, že český speciál ostatní překonal minimálně o 5 sekund.
Nový vůz tradiční české značky, jejíž továrna ovšem sídlí na Slovensku, bude disponovat titanovým výfukem či odlehčenými koly. Co je ovšem bude roztáčet, zatím není známo. Foto: Praga Cars
Předchozí R1, stejně jako její silniční derivát R1R1, disponovala přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem od Renaultu. Foto: Praga Cars
Zdroj: Praga Cars
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch