Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro 2014 se ukáže v New Yorku, aktuální model zamává verzí COPO
8.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovované Camaro prý sáhne po přeplňování, vrcholem ale má být atmosférický 7,0 V8. Ještě předtím ale Chevrolet představí labutí píseň stávající verze.
Pro mnohé automobilky ženevský autosalon očividně již přestal existovat. Jednou z těchto značek se zdá být Chevrolet, který namísto evropské motor show horečně vyhlíží tu newyorskou. Představit na ní totiž hodlá facelift modelu Camaro, který se v páté generaci objevil v roce 2009. Od té doby si značka vybudovala značné renomé, které jí dokonce vyneslo titul nejpopulárnějšího sportovního vozu pod 50 000 USD (cca 950 000 Kč), a to hned tři roky po sobě. Je tedy zřejmé, že oblibu nepokazila ani taková piha na kráse jako fakt, že nové Camaro vlastně není rodilým Američanem, neboť Chevrolet jej vyrábí v továrně Oshawa v kanadském Ontariu.
Právě tato skutečnost by se ovšem s příchodem novinky měla změnit. Přičemž důvodem není pouze snaha vrátit výrobu na území Spojených států, ale především výrobní náklady - Camaro je totiž aktuálně jedinou zadokolkou, jaká se v Oshawě vyrábí. Oproti tomu v továrně Lansing Grand River v Michiganu již General Motors vyrábí modely jako Cadillac ATS a CTS, které mají pohon zadních kol rovněž. Sestěhování pod jednu střechu se tak zdá být logickým východiskem, ale to dnes asi není tak podstatné.
K potvrzení či vyvrácení této spekulace ostatně dojde již za pár týdnů v New Yorku, kde se rovněž dozvíme, jak to bude s pohonnými jednotkami. Podle zvěstí by totiž nemusel pod přední kapotou chybět ani nový, přeplňovaný 3,6litrový šestiválec produkující 360 koní. Druhý konec nabídky by pak uzavírala verze Z28, která by dorazila se sedmilitrovým motorem V8 LS7 o výkonu minimálně 500 koní. I na potvrzení této možnosti si ale budeme muset počkat.
Nač naopak čekat nemusíme, je labutí píseň stávajícího provedení. Tedy verze COPO Camaro, která by měla být k mání jen v 69 exemplářích. Potenciální majitelé by přitom měli být známi již příští týden (pokud máte zájem, stačí kontaktovat Chevrolet skrze webovou stránku chevroletperformance.com, přičemž vybírat budou moci ze tří výkonnostních verzí a manuální převodovky nebo automatu Powerglide.
Základním modelem COPO Camaro, tedy verze připravené pro závody NHRA, je verze 350 cui (5,7 l) o výkonu 330 koní. Prostřední úroveň pak představuje model 395 cui (6,5 l) naladěný na 380 koní, zatímco vrcholem je Camaro 427 cui (7,0 l) produkující 431 koní. Veškerý výkon přitom míří na zadní nápravu, která je upravena tak, aby co nejlépe zvládala závody ve sprintech.
I z tohoto důvodu dostaly všechny pohonné jednotky V8 novou elektronickou řídicí jednotku Holley HP EFI, která by měla zaručovat, že ostrý start nezvládnete pouze jednou, ale hned několikrát. Chybět nebude ani ochranná klec, závodní podvozek nebo čelní maska s retrovzhledem. Vybírat pak budete moci mezi černou, bílou, červenou, stříbrnou a šedivou barvou, přičemž ceny startují na sumě 86 000 USD (1 635 000 Kč).




Facelift Chevroletu Camaro by mohly předznamenávat koncepty V6 Performance a V8 Performance z loňské výstavy SEMA
Chevrolet COPO Camaro je labutí písní stávající verze. Jeho 69 majitelů začne značka vybírat v pondělí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring