Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro 2014 se ukáže v New Yorku, aktuální model zamává verzí COPO
8.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovované Camaro prý sáhne po přeplňování, vrcholem ale má být atmosférický 7,0 V8. Ještě předtím ale Chevrolet představí labutí píseň stávající verze.
Pro mnohé automobilky ženevský autosalon očividně již přestal existovat. Jednou z těchto značek se zdá být Chevrolet, který namísto evropské motor show horečně vyhlíží tu newyorskou. Představit na ní totiž hodlá facelift modelu Camaro, který se v páté generaci objevil v roce 2009. Od té doby si značka vybudovala značné renomé, které jí dokonce vyneslo titul nejpopulárnějšího sportovního vozu pod 50 000 USD (cca 950 000 Kč), a to hned tři roky po sobě. Je tedy zřejmé, že oblibu nepokazila ani taková piha na kráse jako fakt, že nové Camaro vlastně není rodilým Američanem, neboť Chevrolet jej vyrábí v továrně Oshawa v kanadském Ontariu.
Právě tato skutečnost by se ovšem s příchodem novinky měla změnit. Přičemž důvodem není pouze snaha vrátit výrobu na území Spojených států, ale především výrobní náklady - Camaro je totiž aktuálně jedinou zadokolkou, jaká se v Oshawě vyrábí. Oproti tomu v továrně Lansing Grand River v Michiganu již General Motors vyrábí modely jako Cadillac ATS a CTS, které mají pohon zadních kol rovněž. Sestěhování pod jednu střechu se tak zdá být logickým východiskem, ale to dnes asi není tak podstatné.
K potvrzení či vyvrácení této spekulace ostatně dojde již za pár týdnů v New Yorku, kde se rovněž dozvíme, jak to bude s pohonnými jednotkami. Podle zvěstí by totiž nemusel pod přední kapotou chybět ani nový, přeplňovaný 3,6litrový šestiválec produkující 360 koní. Druhý konec nabídky by pak uzavírala verze Z28, která by dorazila se sedmilitrovým motorem V8 LS7 o výkonu minimálně 500 koní. I na potvrzení této možnosti si ale budeme muset počkat.
Nač naopak čekat nemusíme, je labutí píseň stávajícího provedení. Tedy verze COPO Camaro, která by měla být k mání jen v 69 exemplářích. Potenciální majitelé by přitom měli být známi již příští týden (pokud máte zájem, stačí kontaktovat Chevrolet skrze webovou stránku chevroletperformance.com, přičemž vybírat budou moci ze tří výkonnostních verzí a manuální převodovky nebo automatu Powerglide.
Základním modelem COPO Camaro, tedy verze připravené pro závody NHRA, je verze 350 cui (5,7 l) o výkonu 330 koní. Prostřední úroveň pak představuje model 395 cui (6,5 l) naladěný na 380 koní, zatímco vrcholem je Camaro 427 cui (7,0 l) produkující 431 koní. Veškerý výkon přitom míří na zadní nápravu, která je upravena tak, aby co nejlépe zvládala závody ve sprintech.
I z tohoto důvodu dostaly všechny pohonné jednotky V8 novou elektronickou řídicí jednotku Holley HP EFI, která by měla zaručovat, že ostrý start nezvládnete pouze jednou, ale hned několikrát. Chybět nebude ani ochranná klec, závodní podvozek nebo čelní maska s retrovzhledem. Vybírat pak budete moci mezi černou, bílou, červenou, stříbrnou a šedivou barvou, přičemž ceny startují na sumě 86 000 USD (1 635 000 Kč).




Facelift Chevroletu Camaro by mohly předznamenávat koncepty V6 Performance a V8 Performance z loňské výstavy SEMA

Chevrolet COPO Camaro je labutí písní stávající verze. Jeho 69 majitelů začne značka vybírat v pondělí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
 V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
 Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
 Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
 Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
 Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    