Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro Z28 od Geiger Cars má 620 koní, zbytek zůstal
11.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Geiger Cars vymáčkli ze sedmilitru Chevroletu Camaro Z/28 dalších 115 koní. Zbytek však nechali sériový, zlepšit třeba aerodynamiku by beztak prý nešlo.
Chevrolet Camaro Z/28 je velmi schopným okruhovým náčiním, což dokázal časem 7:37 na Severní smyčce Nürburgringu vloni na podzim. Do jeho vývoje šlo obrovské úsilí, ve výsledku to není jen motor, který se postaral o zmíněný vynikající čas, alespoň vzhledem k ceně.
Strojovna pod kapotou, konkrétně podle rady „objem ničím nenahradíš” žijící sedmilitrový atmosférický osmiválec, dává standardně 505 koní a 637 Nm. Německé tunerské firmě Geiger Cars to však přišlo málo, proto se postarala o zvýšení výkonu, a nijak malé - jejich Camaro Z/28 nyní nabídne 620 koní v 6 500 otáčkách a 725 Nm v 5 600 ot/min.
Jak přesně se k většímu výkonu propracovali, není známo - tisková zpráva o této oblasti mlčí, odhalila jen holá čísla. Ve fotosadě není vidět kompresor a z toho, jak vypadá sání, můžeme téměř jistě vyloučit i turbodmychadlo. Dostat 23 % výkonu a 14 % točivého momentu navíc z atmosférického motoru jen elektronikou také nebude tak snadné, dost možná se tedy Němci přiklonili k poctivé mechanické práci. Odpovídala by tomu i cena - 115 koní a 88 Nm navíc přijde včetně německé 19% DPH na rovných 13 tisíc Eur, tedy asi 355 tisíc korun.
Kdo by za tyto peníze očekával také nová kola, upravený podvozek či nějaký bodykit, už podle obrázků je jasné, že ho Geiger Cars neuspokojí. Úpravce, podle nás zcela správně, nechal veškeré tyto součástky Camara Z/28 na pokoji. Jakákoliv jeho snaha o dílčí zlepšení by totiž mohla napáchat více škody než užitku. Kovaná 19" kola, podvozek i sériová aerodynamika, kterou silniční Z/28 sdílí se závodní Z/28.R, tak zůstala nedotčena. Pouze kola dostala černý lak.
Stejně jako nevíme, jak přesně se Němci k docela velkému nárůstu síly motoru dostali, nejsou ani známy údaje o výkonech vozu, ať už ve sprintu na stovku či na již zmíněné Severní smyčce. Právě tam by totiž 115 koní navíc mohlo být docela dobře vidět.


















Geiger Cars představili své upravené Camaro Z/28. Na první pohled není 115 koní navíc poznat, na zevnějšek totiž Němci naštěstí nesahali
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 10 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 11 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 11 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB