Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Corvette C7 Stingray konečně odhalil svou hmotnost, je vyšší neź u C6
2.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hmotnost amerického „Rejnoka“ je nakonec vyšší, než se předpokládalo. Ve srovnání s Corvette C6 se však o žádnou obezitu nejedná.
Pokud jste po nedávném zveřejnění ceníku sedmé generace Chevroletu Corvette nabyli dojmu, že nový Stingray ztratil všechna svá tajemství, patrně jste si nevšimli, že nám několik klíčových detailů pořád chybí. Mezi jinými třeba maximální rychlost, pro někoho možná důležitá průměrná spotřeba a v oficiálních tabulkách GM byste až dosud marně hledali také hmotnost.
Původně se mělo za to, že váha C7 je ve srovnání s předchůdcem mírně nižší, společně s cenami se však z Chevroletu dostaly ven také přesnější čísla, která ukazují, že opak je pravdou. Konstruktérům se skutečně podařilo srazit hmotnost hliníkového rámu karoserie o 45 kg, na vnější panely uplatnit dietu představující 17 kg a lehčí je též víko zavazadlového prostoru či zavěšení kol. V tomto směru se však konstruktérům podařilo uspořit jen 68 kg.
Problémem je, že spousta jiných komponentů či prvků funkční a komfortní výbavy na váze nejedno kilo zase přidaly. Kupříkladu systém přímého vstřikování paliva, variabilní časování ventilů a vypínání válců se postaraly o navýšení váhy o 16 kg, dvouhmotový setrvačník přidal 6 kg, sedmistupňová manuální převodovka 5 kg, standardní olejový chladič 3 kg, odolnější diferenciál a poloosy 8,4 kg, větší brzdy to samé a multimediální systém v kabině zase 14,3 kg. I další zbylé položky, jako větší nádrž (1,4 kg), výbava v interiéru či dodatečné bezpečnostní prvky (7,7 kg) zvýšily váhu o 95 kg a ve výsledku je C7 ve srovnání s modelem C6 těžší o 41 kg, jinak řečeno, má 1 496 kg.
Corvette nedělá lehčím ani sportovní paket Z51 Performance přidávající chladiče pro převodovku a diferenciál, větší kola nebo spoilery. Přesné hodnoty schází, odhaduje se však, že váhu navyšují o dalších 70 až 90 kg. Ačkoli nadbytečné kilogramy u sportovního vozu má rád asi jen málokdo, přesto o nové C7 nelze říci, že by byla obézní. Kupříkladu Porsche uvádí pro 991 Carrera S s převodovkou PDK (výkonem 400 koní) a eurobalastem 1 490 kg a takové BMW M3 s výkonem 420 koní váží 1 655 kg. Navíc GM slibuje celokarbonovou karoserií pro příští ZR1 a možná i Z06, která dále pomůže vykompenzovat větší, těžší, nakonec ale i výkonnější motory.





























Corvette se v zásadních partiích sice zhubnout podařilo, její váhu však nadměrně zvedla komfortní výbava, ale také spouta funkčních prvků
Zdroj: GM Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
před 2 hodinamiZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
před 3 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 5 hodinamiHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
před 6 hodinamiDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva