Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Corvette C7 Stingray konečně odhalil svou hmotnost, je vyšší neź u C6
2.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hmotnost amerického „Rejnoka“ je nakonec vyšší, než se předpokládalo. Ve srovnání s Corvette C6 se však o žádnou obezitu nejedná.
Pokud jste po nedávném zveřejnění ceníku sedmé generace Chevroletu Corvette nabyli dojmu, že nový Stingray ztratil všechna svá tajemství, patrně jste si nevšimli, že nám několik klíčových detailů pořád chybí. Mezi jinými třeba maximální rychlost, pro někoho možná důležitá průměrná spotřeba a v oficiálních tabulkách GM byste až dosud marně hledali také hmotnost.
Původně se mělo za to, že váha C7 je ve srovnání s předchůdcem mírně nižší, společně s cenami se však z Chevroletu dostaly ven také přesnější čísla, která ukazují, že opak je pravdou. Konstruktérům se skutečně podařilo srazit hmotnost hliníkového rámu karoserie o 45 kg, na vnější panely uplatnit dietu představující 17 kg a lehčí je též víko zavazadlového prostoru či zavěšení kol. V tomto směru se však konstruktérům podařilo uspořit jen 68 kg.
Problémem je, že spousta jiných komponentů či prvků funkční a komfortní výbavy na váze nejedno kilo zase přidaly. Kupříkladu systém přímého vstřikování paliva, variabilní časování ventilů a vypínání válců se postaraly o navýšení váhy o 16 kg, dvouhmotový setrvačník přidal 6 kg, sedmistupňová manuální převodovka 5 kg, standardní olejový chladič 3 kg, odolnější diferenciál a poloosy 8,4 kg, větší brzdy to samé a multimediální systém v kabině zase 14,3 kg. I další zbylé položky, jako větší nádrž (1,4 kg), výbava v interiéru či dodatečné bezpečnostní prvky (7,7 kg) zvýšily váhu o 95 kg a ve výsledku je C7 ve srovnání s modelem C6 těžší o 41 kg, jinak řečeno, má 1 496 kg.
Corvette nedělá lehčím ani sportovní paket Z51 Performance přidávající chladiče pro převodovku a diferenciál, větší kola nebo spoilery. Přesné hodnoty schází, odhaduje se však, že váhu navyšují o dalších 70 až 90 kg. Ačkoli nadbytečné kilogramy u sportovního vozu má rád asi jen málokdo, přesto o nové C7 nelze říci, že by byla obézní. Kupříkladu Porsche uvádí pro 991 Carrera S s převodovkou PDK (výkonem 400 koní) a eurobalastem 1 490 kg a takové BMW M3 s výkonem 420 koní váží 1 655 kg. Navíc GM slibuje celokarbonovou karoserií pro příští ZR1 a možná i Z06, která dále pomůže vykompenzovat větší, těžší, nakonec ale i výkonnější motory.





























Corvette se v zásadních partiích sice zhubnout podařilo, její váhu však nadměrně zvedla komfortní výbava, ale také spouta funkčních prvků
Zdroj: GM Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
dnesBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nový rekord Locatelliho v Suzuce 10:00
- Rozhodnutí IRRC se u mnohých setkává s nepochopením včera 20:00
- Oficiálně Moto2: MSi Racing se loučí s Ericem Fernandezem a představuje Unaie Orradreho včera 15:03
- Bez hvězd: Mistrovství světa superbiků hrozí vykrvácením včera 11:00
- WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko včera 10:25
Nejnovější články
Ojetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
před 7 hodinamiNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
před 8 hodinamiProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
před 10 hodinamiDva podvodníci obrali důvěřivce o 1,2 miliardy Kč s pomocí nejlepších aut planety. Spadla ale klec a teď jdou do o dražby
před 11 hodinamiJak hluboko lze klesnout? Mercedes začal odhalovat nové GLC a tahle absurdita je jeho maska
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva