Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Corvette Stingray Z06 a ZR1: nová „Zetka” budou chtít otřást i Ferrari
20.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Výkonů příštích špičkových modelů Corvette Stingray by se mohli obávat v Maranellu i Sant'Agatě. ZR1 má údajně atakovat hranici 700 koní.
Nová Corvette Stingray C7 je nepsanou vlajkovou lodí Chevroletu a sportovním vrcholem největšího světového koncernu General Motors. Anebo ne? Při pohledu na pořád nabízené špičkové modely Z06 a ZR1 s atmosférickým sedmilitrem a kompresorovou 6,2 V8 se o tom dá poměrně úspěšně pochybovat. I tyto stroje, vycházející ještě ze šesté generace Corvette, by ale měly v dohledné době dostat nástupce a právě těch se týká tato zpráva.
Kolegové z amerického Motor Trendu zachytili jakousi šeptandu, a protože pochází z technického centra GM ve městě Warren v Michiganu, která zaměstnává až šestnáct tisíc inženýrů a vývojových pracovníků, možná na ní něco bude. Navíc většina příznivců asi bude chtít následujícím číslům věřit.
Zákulisní informace říkají, že budoucí Stingray Z06 zůstane u atmosférického motoru o objemu 7,0 litru, docela slušně však posílí. Maximální výkon by měl stoupnout z 512 na 550 až 600 koní, čímž by se už dostal do teritoria současného kompresorového agregátu v ZR1. Je proto nasnadě (GM tak zkrátka přemýšlí), že i ta bude potřebovat něco mimořádného.
Rozhodnutí, co se objeví pod kapotou příští ZR1, údajně ještě nepadlo. Její pohonná jednotka nicméně bude evolucí nového osmiválce 6,2 V8 LT1 ze základní Corvette C7 Stingray a je docela možné, že oživí označení LT5 - agregátu z původní ZR1 C4, která měla místo jednoduchých rozvodů OHV Lotusem navržené hlavy DOHC s dvaatřiceti ventily.
Co není prý jisté, je způsob přeplňování. General Motors zvažuje mechanicky poháněný kompresor i dvojici turbodmychadel a výsledek asi značně ovlivní naměřená spotřeba. Buď jak buď, V8 v ZR1 bude mít někde mezi 675 až 700 koňmi.
Vedení firmy se k uvedenému pochopitelně vyjadřovat nechce a nepotvrdilo ani termín nástupu obou vozů. Předpokládá se ale, že první dorazí Z06, ne však dříve než někdy ve druhé polovině příštího roku, aby zbytečně nešlapala na paty základní C7.
Sériová Corvette by mohla poprvé prolomit hranici 700 koní
Zdroj: Motortrend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- VF 3 je první auto vietnamského nudlového miliardáře, které dává aspoň nějaký smysl: Je levné
před 29 minutami - Mercedes kapituloval, novému vrcholnému AMG vrátí osmiválec místo absurdního čtyřválcového hybridu
před hodinou - Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva