Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Corvette Stingray Z06 a ZR1: nová „Zetka” budou chtít otřást i Ferrari
20.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Výkonů příštích špičkových modelů Corvette Stingray by se mohli obávat v Maranellu i Sant'Agatě. ZR1 má údajně atakovat hranici 700 koní.
Nová Corvette Stingray C7 je nepsanou vlajkovou lodí Chevroletu a sportovním vrcholem největšího světového koncernu General Motors. Anebo ne? Při pohledu na pořád nabízené špičkové modely Z06 a ZR1 s atmosférickým sedmilitrem a kompresorovou 6,2 V8 se o tom dá poměrně úspěšně pochybovat. I tyto stroje, vycházející ještě ze šesté generace Corvette, by ale měly v dohledné době dostat nástupce a právě těch se týká tato zpráva.
Kolegové z amerického Motor Trendu zachytili jakousi šeptandu, a protože pochází z technického centra GM ve městě Warren v Michiganu, která zaměstnává až šestnáct tisíc inženýrů a vývojových pracovníků, možná na ní něco bude. Navíc většina příznivců asi bude chtít následujícím číslům věřit.
Zákulisní informace říkají, že budoucí Stingray Z06 zůstane u atmosférického motoru o objemu 7,0 litru, docela slušně však posílí. Maximální výkon by měl stoupnout z 512 na 550 až 600 koní, čímž by se už dostal do teritoria současného kompresorového agregátu v ZR1. Je proto nasnadě (GM tak zkrátka přemýšlí), že i ta bude potřebovat něco mimořádného.
Rozhodnutí, co se objeví pod kapotou příští ZR1, údajně ještě nepadlo. Její pohonná jednotka nicméně bude evolucí nového osmiválce 6,2 V8 LT1 ze základní Corvette C7 Stingray a je docela možné, že oživí označení LT5 - agregátu z původní ZR1 C4, která měla místo jednoduchých rozvodů OHV Lotusem navržené hlavy DOHC s dvaatřiceti ventily.
Co není prý jisté, je způsob přeplňování. General Motors zvažuje mechanicky poháněný kompresor i dvojici turbodmychadel a výsledek asi značně ovlivní naměřená spotřeba. Buď jak buď, V8 v ZR1 bude mít někde mezi 675 až 700 koňmi.
Vedení firmy se k uvedenému pochopitelně vyjadřovat nechce a nepotvrdilo ani termín nástupu obou vozů. Předpokládá se ale, že první dorazí Z06, ne však dříve než někdy ve druhé polovině příštího roku, aby zbytečně nešlapala na paty základní C7.









Sériová Corvette by mohla poprvé prolomit hranici 700 koní
Zdroj: Motortrend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 5 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 12 minutamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 2 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 4 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 5 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub