Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
včera | Petr Prokopec
Někteří to berou jako ukázku síly, to je ale hodně svérázná interpretace. Jde víc než co jiného o projev snad největšího neduhu moderních aut, kterému se nové CLA od AMG (tuplem jako Shooting Brake) rozhodně nevymyká - je těžké až k zbláznění.
Není tomu dlouho, co se Mercedes-Benz pochlubil novou generací modelu CLA Shooting Brake. Jakkoli chlubit se vlastně nebylo čím, neboť o stylovosti si tento kombík může nechat pouze zdát. Němci totiž výchozímu sedanu, který bude na přehlídkách elegance bodovat jen stěží, přilepili dost nevzhledný batoh. Něco takového ovšem nezhoršilo pouze vzhled, nýbrž vedlo také ke zvýšení hmotnosti. Značka ovšem zatím přesnou hodnotu neprozradila, neboť její novou strategií je nemluvit o tom, čemu nikdo soudný nebude tleskat. V úplné tmě ale nejsme.
Víme totiž, že už základní sedan CLA 250 EQ váží minimálně 2 055 kg. Kombík se tak na vahách dostane přinejmenším na 2,1 tuny, což vážně není pěkná hodnota na kompaktní sedan, který bude svou praktičností závistivě pomrkávat po Škodě Octavia. Mluvíme navíc o verzích využívajících jen jeden zadní elektromotor s tím nejnižším výkonem. U varianty CLA 350 EQ 4Matic, tedy u provedení se dvěma jednotkami, jsme pak již na 2 135 kilech. Kombík tak bude někde u 2,2 tuny a co pak teprve jeho výkonná verze od AMG?
Právě ta byla nachytána při testech na Nordschleife a z fotek publikovaných kolegy z Autoblogu je patrné, že od ní můžeme očekávat trochu jinak stylizované nárazníky, stejně jako výraznější boční prahy či větší střešní spoiler. Sázkou na jistotu jsou pak i specifická kola, vizuální změny ale nejsou tím, co by nás v případě tohoto auta mělo zajímat.
Právě kol a jejich obutí si ale neobvykle všimli špionážní fotografové, které přes veškeré jejich zkušenosti zarazilo, jak rychle prototyp zdevastoval použité obutí. I když na začátku bylo nové, stačilo jen „pár kol”, aby byly pneumatiky odrbané až na bočnice. Něco takového při ježdění na okruhu maják v hlavě nerozbliká, ale aby k takovému výsledku vedlo pár kol? Je jasné, že tohle auto bude extrémně těžké a pneumatiky bude ničit na požádání.
Auto totiž může snadno vážit ještě o dost víc než výše uvedené varianty. Podle dosavadních informací má verze AMG nabídnout okolo 550 koní (standard maximálně 349 koní), což bude vyžadovat rozsáhlé modifikace. Dá se tedy očekávat, že hmotnost vozu může snadno zamířit až někam mezi 2,3 a 2,4 tuny, což by byla na takový stroj vážně brutální hodnota. A k svačině si tak bude dávat nejen kompletní drahé obutí, ale pochopitelně i energii v bateriích - však víme, jak zrovna elektrická auta při ježdění po Ringu končí. Z toho ostatně lze usuzovat, kolik ostrých kol tady mohlo být „pár” - dvě, tři? Víc asi ne...









Už základní CLA Shooting Brake je absurdně těžké, verze AMG snadno dalších 100 kilo přihodí. Není tak divu, že vývojové prototypy pálí gumy jako zběsilé. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Autoblog
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Na severu Itálie vypnuli všechny stacionární radary, s novými pravidly se nevyplatí. Ministr říká, že přesně to byl účel
před 2 hodinamiŠkoda už začala šermovat s elektrickou Octavií, jaká je vůbec idea za nabídnutím takového auta?
před 3 hodinamiLegendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
včeraPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
včeraChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva