Chystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně

Někteří to berou jako ukázku síly, to je ale hodně svérázná interpretace. Jde víc než co jiného o projev snad největšího neduhu moderních aut, kterému se nové CLA od AMG (tuplem jako Shooting Brake) rozhodně nevymyká - je těžké až k zbláznění.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně

včera | Petr Prokopec

Chystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně

/

Foto: Mercedes-Benz

Někteří to berou jako ukázku síly, to je ale hodně svérázná interpretace. Jde víc než co jiného o projev snad největšího neduhu moderních aut, kterému se nové CLA od AMG (tuplem jako Shooting Brake) rozhodně nevymyká - je těžké až k zbláznění.

Není tomu dlouho, co se Mercedes-Benz pochlubil novou generací modelu CLA Shooting Brake. Jakkoli chlubit se vlastně nebylo čím, neboť o stylovosti si tento kombík může nechat pouze zdát. Němci totiž výchozímu sedanu, který bude na přehlídkách elegance bodovat jen stěží, přilepili dost nevzhledný batoh. Něco takového ovšem nezhoršilo pouze vzhled, nýbrž vedlo také ke zvýšení hmotnosti. Značka ovšem zatím přesnou hodnotu neprozradila, neboť její novou strategií je nemluvit o tom, čemu nikdo soudný nebude tleskat. V úplné tmě ale nejsme.

Víme totiž, že už základní sedan CLA 250 EQ váží minimálně 2 055 kg. Kombík se tak na vahách dostane přinejmenším na 2,1 tuny, což vážně není pěkná hodnota na kompaktní sedan, který bude svou praktičností závistivě pomrkávat po Škodě Octavia. Mluvíme navíc o verzích využívajících jen jeden zadní elektromotor s tím nejnižším výkonem. U varianty CLA 350 EQ 4Matic, tedy u provedení se dvěma jednotkami, jsme pak již na 2 135 kilech. Kombík tak bude někde u 2,2 tuny a co pak teprve jeho výkonná verze od AMG?

Právě ta byla nachytána při testech na Nordschleife a z fotek publikovaných kolegy z Autoblogu je patrné, že od ní můžeme očekávat trochu jinak stylizované nárazníky, stejně jako výraznější boční prahy či větší střešní spoiler. Sázkou na jistotu jsou pak i specifická kola, vizuální změny ale nejsou tím, co by nás v případě tohoto auta mělo zajímat.

Právě kol a jejich obutí si ale neobvykle všimli špionážní fotografové, které přes veškeré jejich zkušenosti zarazilo, jak rychle prototyp zdevastoval použité obutí. I když na začátku bylo nové, stačilo jen „pár kol”, aby byly pneumatiky odrbané až na bočnice. Něco takového při ježdění na okruhu maják v hlavě nerozbliká, ale aby k takovému výsledku vedlo pár kol? Je jasné, že tohle auto bude extrémně těžké a pneumatiky bude ničit na požádání.

Auto totiž může snadno vážit ještě o dost víc než výše uvedené varianty. Podle dosavadních informací má verze AMG nabídnout okolo 550 koní (standard maximálně 349 koní), což bude vyžadovat rozsáhlé modifikace. Dá se tedy očekávat, že hmotnost vozu může snadno zamířit až někam mezi 2,3 a 2,4 tuny, což by byla na takový stroj vážně brutální hodnota. A k svačině si tak bude dávat nejen kompletní drahé obutí, ale pochopitelně i energii v bateriích - však víme, jak zrovna elektrická auta při ježdění po Ringu končí. Z toho ostatně lze usuzovat, kolik ostrých kol tady mohlo být „pár” - dvě, tři? Víc asi ne...


Chystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně - 1 - Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 2025 prvni sada 09Chystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně - 2 - Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 2025 prvni sada 10Chystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně - 3 - Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 2025 prvni sada 11Chystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně - 4 - Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 2025 prvni sada 12Chystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně - 5 - Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 2025 prvni sada 13Chystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně - 6 - Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 2025 prvni sada 14Chystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně - 7 - Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 2025 prvni sada 15Chystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně - 8 - Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 2025 prvni sada 17Chystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně - 9 - Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 2025 prvni sada 18
Už základní CLA Shooting Brake je absurdně těžké, verze AMG snadno dalších 100 kilo přihodí. Není tak divu, že vývojové prototypy pálí gumy jako zběsilé. Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: Autoblog

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.