Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané odhalili svou představu superluxusního auta. Chlubí se díly z pravého zlata i extrémně jemnými koberečky
23.4.2025 | Petr Prokopec
Ani v tomto provedení to není žádný koncept, ale plně produkční auto, které si může koupit každý, kdo dá dohromady patřičnou, vzhledem k pojetí vozu ne až tak extrémní sumu. Je to další důkaz, že Říši středu je třeba brát v automobilovém světě vážně.
Jen málokde se nabídka nových aut změnila tak moc jako v Evropě. Ještě po příchodu nového milénia jste totiž v showroomech naráželi především na kombíky a MPV, z nichž prakticky všechny bylo možné osadit dieselovým pohonem. První zmíněnou karosářskou variantu pak sice ještě neodvál čas úplně, tu druhou však abyste pohledali. A stejně tak i motory ověnčené zkratkami jako TDI, CRDi či HDi. Zčásti za tím stojí i změna v preferencích zákazníků, primárně je to ale dílem tržních regulací.
Na jiných trzích je - často paradoxně - klientele nasloucháno víc. Platí to i v Číně, která je formálně komunistickou zemí, ekonomicky ale tímto způsobem úplně nefunguje. Vychází se tam tedy vstříc i velmi extrémním požadavkům, a tak za velkou zdí není problém pořídit ani MPV v mimořádné opulentních variantách, za které si výrobci účtují majlant. I to jen potvrzuje, jak velkou hrozbou vlastně jsou. Zatímco evropské automobilky si již netroufají nabídnout téměř nic, co není určeno širším masám (pokud to tedy není zboží pro pár vyvolených, tam se prostor pořád najde), Číňané obsahují veškeré možné segmenty bez váhání.
Nově si tak můžeme představit Zeekr 009 Grand Collector Edition, tedy nadmíru luxusní elektrické SUV, jehož zevnějšek byl ozdoben díly z 24karátového zlata. Žlutý kov najdeme na náraznících, lemech oken či na bočních prazích, stejně jako na 20palcových litých kolech. Uvnitř pak pro změnu čekají jemné vlny lam alpak, které žijí v peruánských Andách ve vyšší nadmořské výšce a netrápí je tedy hmyz. Zároveň je jejich vlna velmi odolná.
Při pohledu na oficiální fotogalerii si člověk pomalu říká, že dovnitř se nastupuje bez bot, aby si posádka jemnost koberečků mohla naplno vychutnat. Kromě nich pak uvnitř lze očekávat dostatek prostoru, neboť 5 217 milimetrů dlouhé MPV disponuje pouze čtveřicí sedadel. Ta zadní jsou elektricky ovládaná ve 24 směrech, přičemž z nich lze udělat i lůžka. Zároveň nabízejí až osm masážních programů a jsou doplněna 43palcovým displejem, který je součástí dělicí přepážky.
Po stránce technické se již nová varianta nevzdaluje od dosud nabízených provedení, počítat tedy lze s bateriemi společnosti CATL o kapacitě 108 kWh, s nimiž má 5,2metrové SUV ujet až 702 km. Když se ale zadíváte na čelní plochu, kterou následně ještě spárujete s třítunovou hmotností a výkonem 789 koní, za kterým stojí dvojice elektromotorů, je jasné, že ekvivalent 28litrové nádrže nabídne energii na mnohem menší vzdálenost. Stovka za 3,9 sekundy však realitou bude.
Za to vše si Geely, pod které značka Zeekr spadá, nechává bohatě zaplatit, cena ale zase není tak extrémní, jak by pohled na některé prvky naznačoval. Nové provedení Grand Collector Edition totiž startuje na 899 tisících yuanů, tedy na 2,7 milionech korun. Za to tady nic podobného nekoupíte, museli byste pro Rolls-Royce nebo nějakou úpravu na míru, obojí s násobně vyššími cenami. Kde všude bude tento Zeekr k mání, se ještě uvidí, automobilka ovšem zjevně má nemalé ambice, neboť se na autosalonu v Šanghaji nechlubí jen tímto provedením, ale i verzí s pravostranným řízením. Snaha vyplnit každé prázdné místo na automobilové mapě celého světa je tak jasně patrná.





















Grand Collector Edition je jakýsi Rolls-Royce mezi MPV, který páruje elektrický pohon z detaily z pravého zlata a vlnou z peruánských lam. Mimo jiné, zejména na palubě toho má tento stroj opravdu spoustu. Foto: Zeekr
Zdroj: Zeekr
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- 8h Suzuka vyhrála favorizovaná dvojice Hondy, YART out včera 13:00
- Končí šampionát IRRC-Superbike, pojede se IRRC-Super Twin včera 11:46
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 2.8.2025
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora 1.8.2025
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW 1.8.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 51 minutamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 51 minutamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 10 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva