Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané začali prodávat nejdražší auto, které kdy vyrobili, je to palác luxusu pro komunistické papaláše
20.10.2023 | Petr Prokopec
A zcela nepokrytě odkazuje na jednoho z nejkrutějších diktátorů dějin. U nás byste s tím nepochodili, v Číně si za vůz nesoucí hieroglyfy vyvedené Mao Ce-tungem účtují bezmála 16 milionů korun. Nový Hongqi je pořád hlavně pro papaláše, už ale nemusí být jen pro ně.
Mao Ce-tung je obecně považován za jednu z nejvýznamnějších osobností 20. století. Připisována je mu transformace Číny z poloviční kolonie na světovou velmoc. Při své cestě však šel doslova přes mrtvoly, připisovány jsou mu desítky milionů obětí. Spolu s Josifem Stalinem a Adolfem Hitlerem tak patří k nejkrutějším diktátorům historie. Na něco takového byste ovšem v Říši středu neměli ani pomyslet, natož abyste daná slova vyslovili nahlas. Přesto však zejména mladé generace začínají tuto osobu vnímat velmi kriticky.
Nejspíše nikdo z těchto lidí si proto nekoupí Hongqi L5 druhé generace. Jeho záď totiž zdobí název značky v čínských hieroglyfech, které měl ručně namalovat právě sám Mao. Ten se ostatně měl zasadit o vznik automobilky, neboť v roce 1955 na sjezdu čínské komunistické strany vyjádřil touhu vozit se v limuzínách domácí a nikoliv sovětské výroby. A protože jeho přání bylo v podstatě rozkazem, již o tři léta později byl dokončen první prototyp sedanu CA72. L5 je jeho novodobým ekvivalentem.
Druhá generace tohoto vozu byla představena již letos v dubnu, Číňané však tehdy nedali do placu mnoho informací. Nyní se limuzína začala prodávat, načež víme vše podstatné, a to včetně ceny. Ta rozhodně není lidová, za základ je třeba složit 5 milionů yuanů, tedy zhruba 16 milionů korun. Rázem zde tak máme nejdražší vůz čínské produkce, který ale již nebude k dispozici pouze vládním činitelům. Pořídit si jej mohou i soukromníci, jakkoli pochopitelně ti, kteří jsou loajální k vládnoucímu režimu.
S čím mohou za své peníze počítat? Ve srovnání s první generací s daleko větším vozem, Hongqi L5 totiž narostlo na 5 980 milimetrů do délky. Zároveň je 2 090 mm široké, a ač na to nevypadá, také 1 710 mm vysoké. Snímky v galerii tak berte jako značně zkreslující, neboť nižší je vedle tohoto monstra i taková Škoda Kodiaq. Ta pochopitelně nemůže limuzíně konkurovat ani v motorovém prostoru, kam se nastěhoval nově vyvinutý čtyřlitrový osmiválec s 388 koňmi.
Daný výkon si musí poradit s 3 150 kilogramy luxusu, uvnitř totiž L5 s rozvorem 3 730 mm disponuje pouze čtyřmi sedadly. Důraz je pochopitelně kladen na ta zadní, kde budou sedávat majitelé, opomenuta však nebyla ani přední řada. Řidič má tedy k dispozici mimo jiné digitální přístrojový štít a rozměrný displej multimédií. Obě strany palubní desky, stejně jako středový tunel, pak zdobí malby odkazující hlavně na Čínu. S těmi ale již Mao nemá nic do činění.
Zajímavé je, že jakkoli je druhá generace limuzíny k mání i běžnému publiku, to musí být jen čínské. Značka totiž sice oznámila expanzi na ruský trh, L5 ale její součástí nebude. Místo toho se ruská klientela může těšit na sedany H5 a H9, stejně jako na SUV HS5 a E-HS9. Taková je navíc pouze první fáze prodeje, v té druhé přibydou SUV HS3 a HS7. Ani jeden z těchto modelů přitom není žádný drobek, nejmenší HS3 měří na délku 4 655 mm.
Ruská kancelář Hongqi uvedla, že od nového trhu si slibuje velmi mnoho. Do budoucna se proto počítá s lokální výrobou, která se bude soustředit hlavně na unikátní verze, jaké nejsou k mání ani v Číně. Mezi ně patří hlavně vozy osazené pohonem všech kol, případně pak specifickými agregáty upravenými na spalování méně kvalitního benzinu. Ta tyto produkty však bude třeba vyčkat déle než na luxusní minivan HQ9, který má do Ruska dorazit též.








Ze snímků to tak nepůsobí, ovšem L5 druhé generace je skutečné monstrum, které je nejen delší a širší, ale kupodivu i vyšší než Škoda Kodiaq. Foto: Hongqi
Zdroj: Hongqi
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nejnovější články
Zpackaný nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodeje padají k nule v Evropě i za mořem, u nás už tam skoro jsou
před 7 hodinamiVW to u rekordního Golfu, který nikdo jiný jako rekordní neuznává, trochu přehnal s červenou. Auto vypadá jako rtěnka na kolech
před 9 hodinamiAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
před 10 hodinamiLada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou
včeraNové Audi Q3 v úplném základu působí neuvěřitelně uboze. Tohle za 1,1 milionu korun?
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 06.23. 22:37 - rhinos
- Rychlodotazy 06.23. 21:48 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 06.23. 21:43 - Stepan
- Pneu koutek 06.23. 21:38 - Stepan
- Cyklistické vlákno 06.23. 17:08 - HondaMan
- Autopojištění - kalkulace 06.23. 15:01 - Vojta1988
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.23. 12:41 - M.Z.
- Vačka palivového čerpadla 06.23. 10:31 - xodis