Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 | Petr Prokopec
Doby, kdy se čínské automobilky pokoušely vedle obyčejných evropských aut uspět jejich ošizenými alternativami za ještě nižší ceny, jsou zjevně pryč. Nový model ET9 má na mušce vrcholná BMW a Mercedesy, které překonává technikou. A být levnější ani nezkouší.
Za poslední roky jsem usedl do hezké řádky čínských nebo v Číně vyrobených aut. A musím uznat, že pokud byly osazeny elektrickým pohonem, neměly si s evropskou, americkou, japonskou nebo korejskou konkurencí co vyčítat. Jenže když jste kritickým okem pohlédli na zbytek vozu, nezřídka jste měli pocit, že jste nastoupili do Dacie Logan modelového roku 2014. Což doma v Číně nevadí, neboť tato auta jsou spojena s cenami, za které ani onen levný rumunský sedan nekoupíte.
V Evropě jsou ovšem čínská auta o poznání dražší než ve své domovině, takže pohled na ně musí být kritičtější. Pokud tedy výrobci z Říše středu doufají, že se jim na starém kontinentu povede i jinak než jako levné alternativě, musí zabrat. A sebevědomí jim v tomto ohledu opravdu nechybí.
Platí to i Niu, tedy automobilce, jejíž šéf William Li předpokládá, že do roku 2035 se dostane do první desítky světových výrobců. Aby ovšem dosáhl svého cíle, bude muset buď přehodnotit cenovou politiku, nebo za stejné ceny nabídnout víc. Tato značka totiž míří do luxusnějších pater trhu a do Evropy nyní přiváží konkurenta vrcholných elektrických BMW a Mercedesů - modelů i7 a EQS. Jde o 5,33metrový model ET9 poháněný 707 elektrickými koňmi.
Číňané se chlubí tím, že do vývoje auta investovali takřka 6,9 miliard Eur (cca 174 mld. Kč) a s vozem spojili takřka 1 100 nových patentů. ET9 mimo to disponuje 925voltovou architekturou, pročež jej lze nabíjet při výkonu až 600 kW. To je ve srovnání s elektromobily BMW či Mercedesu významný posun, jenže pokud narazíte na stojan s pouhými 50 kW, je vám to stejně k ničemu jedno. Přičemž ani to, že aspoň na takový narazíte, stále není zdaleka jistotou.
Jaký má být dojezd vozu, Nio zatím neupřesnilo. ET9 nicméně bude k dispozici se dvěma bateriovými pakety, kdy menší disponuje 95,8 a větší 112 využitelnými kWh. Je to pořád hodně málo na tak velké a silné auto (ekvivalent ani ne 29litrové nádrže na naftu kterou doplníte v mžiku), i to je ale víc, než nabízí Němci. Těm se navíc Číňané chtějí postavit i kvalitou interiérů, proto třeba na kožené čalounění bylo použito více než 200 tisíc stehů a sedadla se chlubí masážním strojkem se 16 integrovanými tlakovými body.
Sebevědomí tedy Niu opravdu nechybí, což je patrné i z cen. ET9 ve své domovině startuje na zhruba 2,2 milionech korun, a to je cena bez baterií. Pokud ovšem na palubu přihodíte menší paket, jste rázem o 300 tisíc Kč výš. To se ale již nacházíte v teritoriu EQS, v případě většího paketu pak v hájemství i7. Nio navíc domácí ceny na evropských trzích nejspíš neudrží, místo toho je pošle nad úroveň BMW a Mercedesu. Jek už padlo nejednou, sebevědomí je tu spousta. Jsme zvědavi, s jakou reakcí zákazníků se ET9 setká.









Nio ET9 má daleko k tomu, co si s Čínou a tamními auty obvykle spojujeme. Je to konkurent vrcholných elektrických BMW a Mercedesů, který chce nabídnout ještě víc. A to za stejné nebo ještě vyšší ceny. Foto: Nio
Zdroje: Nio, Focus
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch