Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané ukázali novou generaci luxusu pro komunistické papaláše, je to nejdražší auto, jaké kdy vyrobili
20.4.2023 | Petr Prokopec
Uvážíme-li, jak moc si komunismus zakládá na rovnostářství, je vždy pozoruhodné vidět, co je také schopen vyprodukovat pro ty rovnější mezi rovnými. Druhá generace Hongqi L5 není výjimkou.
Tento týden odstartoval již osmnáctý ročník šanghajského autosalonu. Na něm debutovalo také nepříliš hezké a hlavně šíleně těžké BMW i7 M60, hlavní pozornost ale logicky byla upřena na čínské novinky. Mezi ně patří i Hongqi L5 druhé generace, které i přes značnou podobnost s originálem z roku 2013 nesdílí s předchůdcem jediný karosářský panel. Zdá se, že zachována nebyla ani původní délka 5 555 milimetrů, a to přesto, že pětka je pro Číňany šťastné číslo. Dá se však předpokládat, že i u větší délky a rozvoru se alespoň jednou objeví.
Druhá generace auta určeného primárně pro komunistické papaláše stejně jako ta první čerpá inspiraci z původního Hongqi CA72 z roku 1958, zároveň je však patrný i vliv britských luxusních značek. Zboku tak L5 výrazně připomíná Bentley Mulsanne, zatímco při pohledu na záď si vzpomenete spíše na Rolls-Royce. V rámci přídě se ovšem můžeme odkázat spíše na Toyotu Crown, a to díky kulatým světlometům zasazeným do vystupujících blatníků. Maska mezi nimi pak byla zvětšena.
Pro výstavní exemplář zvolilo Hongqi dvoubarevný lak, zákazníci ale pochopitelně budou moci sáhnout také po jednolitém odstínu. V motorovém prostoru je ovšem možnost výběru nečeká, neboť L5 bude k dispozici pouze s nově vyvinutým osmiválcem. Ten nahrazuje předchozí čtyřlitr V8 i šestilitr V12, technické parametry však zatím Číňané do placu nedali. Dá se nicméně předpokládat, že osmiválec nabídne přes 400 koní, jenž bude mít na povel automat.
Co se interiéru týče, jsme zpět u britské inspirace. Volant totiž pochází jak z katalogu Rolls-Royce, na který odkazuje také dvojice budíků přístrojového štítu. Ten nicméně již používá digitální techniku, přičemž na něj navazuje obrazovka multimédií. Po obou stranách palubky pak najdeme ozdobné malby, což je další z prvků používaných Brity. Vůči nim ovšem Číňané zachovali ve hře obrovské množství fyzických tlačítek, a to po takřka celé délce středového tunelu.
Jelikož se rozvor nejspíše znovu bude pohybovat okolo 3,5 metru, mohou majitelé znovu počítat s dostatečným prostorem pro hlavu i nohy. Obklopeni pak budou dřevěnými dekory a jemnou kůží, což je u tohoto vozu vlastně samozřejmost - L5 je totiž nejdražším čínským vozem všech dob, který je k mání pro běžnou klientelu. První generace startovala na zhruba 15 milionech korun, ta druhá ale i díky moderní technice zamíří do ještě vyšších sfér a bude znovu nejdražším autem, jaké kdy Číňané vyrobili.
Dostupné informace nám tím končí, více si řekneme v řádu měsíců, kdy novinka zamíří do výroby. Ta bude znovu z velké části probíhat ručně, což má umocnit exkluzivitu vozu. Zda jej pak stejně jako předchůdce otestuje i Jeremy Clarkson, je v tuto chvíli velkou neznámou. I kdyby se tak ovšem stalo, dříve než v příštím roce nový speciál pořadu The Grand Tour neuvidíme.








Druhá generace limuzíny L5 pro čínské papaláše znovu čerpá inspiraci z minulosti značky, zároveň se ovšem nechala výrazně ovlivnit také britskými silničními křižníky. Foto: Hongqi
Zdroj: Hongqi
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav 17.-18.5.2025: soutěžíme o 3 vouchery včera 08:00
- Časový program GP Francie v Le Mans 6.5.2025
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
Nejnovější články
Cadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
včeraVW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví svá elektrická auta, přeplňovaný tříválec je ze hry
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraČíňané prý lžou o aerodynamice svých aut. Tohle vyšlo z testu nesrovnatelně hůř, než automobilka uvádí
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 00:15 - Spectral
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.07. 17:04 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda
- Suzuki obecně 05.07. 16:17 - jerry
- Vačka palivového čerpadla 05.07. 11:32 - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw 05.07. 06:55 - rubydix
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.