Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané ukázali novou generaci luxusu pro komunistické papaláše, je to nejdražší auto, jaké kdy vyrobili
20.4.2023 | Petr Prokopec
Uvážíme-li, jak moc si komunismus zakládá na rovnostářství, je vždy pozoruhodné vidět, co je také schopen vyprodukovat pro ty rovnější mezi rovnými. Druhá generace Hongqi L5 není výjimkou.
Tento týden odstartoval již osmnáctý ročník šanghajského autosalonu. Na něm debutovalo také nepříliš hezké a hlavně šíleně těžké BMW i7 M60, hlavní pozornost ale logicky byla upřena na čínské novinky. Mezi ně patří i Hongqi L5 druhé generace, které i přes značnou podobnost s originálem z roku 2013 nesdílí s předchůdcem jediný karosářský panel. Zdá se, že zachována nebyla ani původní délka 5 555 milimetrů, a to přesto, že pětka je pro Číňany šťastné číslo. Dá se však předpokládat, že i u větší délky a rozvoru se alespoň jednou objeví.
Druhá generace auta určeného primárně pro komunistické papaláše stejně jako ta první čerpá inspiraci z původního Hongqi CA72 z roku 1958, zároveň je však patrný i vliv britských luxusních značek. Zboku tak L5 výrazně připomíná Bentley Mulsanne, zatímco při pohledu na záď si vzpomenete spíše na Rolls-Royce. V rámci přídě se ovšem můžeme odkázat spíše na Toyotu Crown, a to díky kulatým světlometům zasazeným do vystupujících blatníků. Maska mezi nimi pak byla zvětšena.
Pro výstavní exemplář zvolilo Hongqi dvoubarevný lak, zákazníci ale pochopitelně budou moci sáhnout také po jednolitém odstínu. V motorovém prostoru je ovšem možnost výběru nečeká, neboť L5 bude k dispozici pouze s nově vyvinutým osmiválcem. Ten nahrazuje předchozí čtyřlitr V8 i šestilitr V12, technické parametry však zatím Číňané do placu nedali. Dá se nicméně předpokládat, že osmiválec nabídne přes 400 koní, jenž bude mít na povel automat.
Co se interiéru týče, jsme zpět u britské inspirace. Volant totiž pochází jak z katalogu Rolls-Royce, na který odkazuje také dvojice budíků přístrojového štítu. Ten nicméně již používá digitální techniku, přičemž na něj navazuje obrazovka multimédií. Po obou stranách palubky pak najdeme ozdobné malby, což je další z prvků používaných Brity. Vůči nim ovšem Číňané zachovali ve hře obrovské množství fyzických tlačítek, a to po takřka celé délce středového tunelu.
Jelikož se rozvor nejspíše znovu bude pohybovat okolo 3,5 metru, mohou majitelé znovu počítat s dostatečným prostorem pro hlavu i nohy. Obklopeni pak budou dřevěnými dekory a jemnou kůží, což je u tohoto vozu vlastně samozřejmost - L5 je totiž nejdražším čínským vozem všech dob, který je k mání pro běžnou klientelu. První generace startovala na zhruba 15 milionech korun, ta druhá ale i díky moderní technice zamíří do ještě vyšších sfér a bude znovu nejdražším autem, jaké kdy Číňané vyrobili.
Dostupné informace nám tím končí, více si řekneme v řádu měsíců, kdy novinka zamíří do výroby. Ta bude znovu z velké části probíhat ručně, což má umocnit exkluzivitu vozu. Zda jej pak stejně jako předchůdce otestuje i Jeremy Clarkson, je v tuto chvíli velkou neznámou. I kdyby se tak ovšem stalo, dříve než v příštím roce nový speciál pořadu The Grand Tour neuvidíme.








Druhá generace limuzíny L5 pro čínské papaláše znovu čerpá inspiraci z minulosti značky, zároveň se ovšem nechala výrazně ovlivnit také britskými silničními křižníky. Foto: Hongqi
Zdroj: Hongqi
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur 29.10.2025
Nejčtenější články
 Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty
 30.9.2025
 Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu
 30.9.2025
 Vietnamský nudlový miliardář se teď chce prosadit s pancéřovaným SUV, odolalo i 400 ranám laserem naváděnými střelami Vietnamský nudlový miliardář se teď chce prosadit s pancéřovaným SUV, odolalo i 400 ranám laserem naváděnými střelami
 30.9.2025
 Nezastavitelný hlídkový vůz schopný pokutovat až 1 500 aut za hodinu je děsivý primitivní algoritmus jako od Velkého bratra, žádná AI Nezastavitelný hlídkový vůz schopný pokutovat až 1 500 aut za hodinu je děsivý primitivní algoritmus jako od Velkého bratra, žádná AI
 30.9.2025
 Největší automobilka světa prodala na svém domácím trhu za minulý měsíc 18 elektromobilů, tolik k oné revoluci Největší automobilka světa prodala na svém domácím trhu za minulý měsíc 18 elektromobilů, tolik k oné revoluci
 1.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter