Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané už na největším evropském trhu s auty překonali značky jako Honda či Jeep, u nás si vedou ještě líp
7.6.2023 | Petr Prokopec
Druhý pokus Číňanů uspět v Evropě probíhá o mnoho tišeji než ten první, o to úspěšnější ale je. Prakticky bez povšimnutí širší veřejnosti se značky jako MG posunuly před mnohé tradiční výrobce. A to i na největším, tedy německém trhu.
Patrně nikomu neuniklo, že současná vláda ČR zatíná sekeru do dluhových futer stále hlouběji. Bez radikálních škrtů se rozpočet neuzdraví a jistě ho nespasí ani opatření, které navrhuje řada lidí, tedy snížení platu politiků. Takový krok by sice byl symbolicky významný, fakticky ale zanedbatelný. Přesto si většina ministrů vlády žádné vlídné zacházení nezaslouží, ministr zahraničí Lipavský by pak snad měl i vrátit vše, co kdy od daňových poplatníků dosud získal.
Mohou za to Lipavského slova o tom, že Česko již není v bezpečí. Hrozbu dle něj nepředstavuje pouze Rusko, ale rovněž Čína. Takové prohlášení přichází více než rok poté, co se Evropa rozhodla zbavit závislosti na levném ruském plynu a ropě. Místo toho byl navýšen tlak na elektromobilitu, prakticky vše s ní spojené má ovšem od palcem Říše středu. Takřka 16 měsíců se zde tedy snažíme o útěk z deště pod okap, aby nám pak bylo oznámeno, že ten je děravý a může nás taktéž ohrozit.
Zmíněný čas nemalou měrou využily čínské automobilky nejen k zabírání stále většího tržního podílu v Rusku. Jejich prodeje začínají růst i na západ od ruských hranic, mimo jiné v Německu. V této zemi došlo v květnu na celkový růst registrací, prodáno totiž bylo 246 966 nových aut, tedy o 19,2 procenta více než loni. Prim hrál znovu Volkswagen, na který připadá 17,7procentní tržní podíl. Našince pak může těšit, že Škoda byla nejúspěšnějším importérem. Kdo naopak může truchlit, to jsou příznivci Opelu a Fordu - tito výrobci meziročně klesli o 4,2 resp. 4,4 procenta.
Pro nás je ale v tuto chvíli zajímavější úspěch MG. Tato tradiční britská značka už dávno prodává čínská auta tamního koncernu SAIC, přičemž ze všech výrobců z Říše středu dosahuje nejlepších výsledků. Od ledna do května se jí pak povedlo prodat zhruba 6 700 aut, což představuje 0,6procentní tržní podíl. Ten by na první pohled nestál za tak obsáhlý komentář, jenže registrace u této značky letí nahoru stále větší měrou - ostatně jen v onom květnu byl růst dokonce tříciferný.
Zpět ale k MG, které již nyní za sebou nechává tradiční výrobce jako Jeep, Hondu, Alfu Romeo, Land Rover či Mitsubishi. A protože se jeho auta prodávají na dnešní dobu levně, a to klidně i s elektrifikovaným pohonem, je prakticky jisté, že Číňané budou svůj tržní podíl dál navyšovat. Navíc i za pomoci dotací, které od EU i evropských zemí přímo či nepřímo dostávají. Nevím jak vy, ale já si reakci na potenciální hrozbu představuji jinak.
Dodejme pro jistotu, že proti samotnému MG nemáme vůbec nic, politizace automobilového průmyslu se nám nezamlouvá. A vozy této značky jsou nám sympatické už svými cenami. V Česku zjevně nejsme sami, letos už tu MG prodalo 848 aut. Jeep, Hondu nebo Mitsubishi tu poráží též, dokonce ještě výrazněji než v Německu.









Fakticky čínské MG výrazně boduje také u nás, modely jako ZS totiž stále ještě prodává za ceny, na které dosáhnou i obyčejní lidé. Čím více se zavedené značky začnou vzdalovat od země, tím více budou ve prospěch Číňanů ztrácet. Foto: MG Motor
Zdroj: Focus
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 8 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 10 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 11 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
dnesPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva