Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané začali prodávat svůj stroj s unikátním plochým osmiválcem, chtějí za něj 700 tisíc korun
7.11.2024 | Petr Prokopec
Čínská automobilka a nevídaný spalovací motor? I to jsou dnes spojité nádoby. A to nevíte vše, tato zvláštnost pod hlavičkou GWM nezamířila do auta, ale do stroje nově stvořené značky luxusních motorek Souo. Už se dá koupit.
Čínské firmy v minulosti prosluly hlavně tím, že nerespektovaly duševní vlastnictví kohokoli jiného a zkopírovaly, co mohly. Pokud tedy byl některý z vozů evropské, americké či třeba japonské automobilky úspěšný, dalo se počítat s tím, že si Číňané vyrobí „vlastní”. Jakéhokoli postihu se bát nemuseli, neboť měli velkou ochranu v domácím soudním systému. K tomu je ale ve finále stejně hnal jen málokdo, většina zahraničních společností vše považovala za jistou daň umožňující podnikání na nejlukrativnějším trhu světa.
Poslední dobou se zdálo, že Číňané od této praxe upustili a najeli na originalitu. Jenže tak se děje jen zčásti, jak koneckonců dokládá nová motorka Souo S2000, za kterou stojí automobilka Great Wall Motor (GWM). Stačí si totiž jen uvědomit, že dané označení bylo v letech 1999 až 2009 používáno u dnes již pomalu legendárního roadsteru s vysokootáčkovým čtyřválcem. Honda pak ostatně má ve své nabídce i motocykl Goldwing, který byl do jisté míry obšlehnut a jemuž má čínská novinka ukrást značnou část klientely.
Přesto všechno lze ale na Souo S2000 hledět s jistým zalíbením v oku, a to kvůli jeho motoru. Jak jsme zmínili už v květnu, čínský motocykl pohání unikátní dvoulitr s osmi válci jdoucími proti sobě. Tomu se Honda opravdu nemůže rovnat, její Goldwing totiž pohání šestiválcová jedna-šestka. Osmiválcový boxer byl navíc spojen s osmistupňovým automatem místo sedmistupňového, přičemž přenáší 154 koní, tedy o šestadvacet víc, než je tomu u japonské legendy.
S2000 se navíc chlubí rozvorem 1 810 milimetrů, kterým je originál překonán o 115 mm. To nicméně vedlo k hmotnosti 461 kg, která je vyšší o 78 kilo než u Hondy. Dynamika obou strojů tedy nejspíše bude na podobné úrovni, v tomto ohledu ale Číňané zmínili pouze nejvyšší rychlost 210 km/h. Té mají dosahovat všechny tři verze, tedy jak základní S2000ST, tak i luxusnější S2000GT pyšnící se větším zadním sedadlem a S2000 Founders Edition s černě-zlatým zbarvením.
Standardem pro celou trojici je také 12,3palcový digitální přístrojový štít, zadní parkovací senzory či vyhřívaná sedadla. Ceny nicméně startují na 218 800 yuanech (cca 718 tisíc korun), což znamená, že Souo S2000 je ve své domovině dražší než třeba Goldwing ve Státech, kde na jeho pořízení stačí 606 tisíc korun. Něco takového může být pro GWM problém, ale kdo ví, konkurenceschopnost tak výjimečné nabídky se předem posuzuje těžko.





S2000 není jen název kultovního japonského roadsteru, ale i nové čínské motorky značky Souo. Ta se chlubí hlavně osmiválcovým motorem, jaký vám nenabídnou ani zavedení výrobci. I přes nemalou cenu tak zájem nakonec může být slušný, byť zřejmě hlavně mimo Čínu. Foto: Great Wall Motor
Zdroj: Great Wall Motor
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
před hodinouFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
před 3 hodinamiStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
před 4 hodinamiZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
před 6 hodinamiChystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva