Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané začali v Evropě prodávat své luxusní rodinné monstrum, čeká je nejspíš velké zklamání
21.6.2024 | Petr Prokopec
Jakkoli čínské automobilky představují pro své evropské konkurenty bezprostřední hrozbu, neplatí, že by bylo nutné se automaticky obávat čehokoli, s čím přijdou. Nio EL8 míří do vod, kde málokdo loví.
Pokud toužíte po velkém luxusním SUV, můžete si za 2 061 800 Kč pořídit BMW X5 ve verzi xDrive30d. V té chvíli sice musíte počítat se základní výbavou, ovšem zároveň také s třílitrovým turbodieselem, který je pro tento vůz asi nejvhodnější pohonnou jednotkou. Díky 298 koním vás totiž dostane na stovku za 6,1 sekundy, zároveň ale můžete také počítat se 7,1litrovou průměrnou spotřebou. Ta je pochopitelně normovaná, přičemž realita bude záviset i na tlaku vaší pravé nohy, ovšem za normálních okolností byste 10litrový průměr neměli překročit. S pořád ještě 80litrovou palivovou nádrží se nemusíte obávat, že byste s vozem měli problém zvládnout prakticky jakékoli cesty.
Nyní na německý trh vstupuje zcela nové SUV zvané EL8, za kterým stojí čínské Nio. Nejspíše tak nepřekvapí, že do vínku dostalo elektrický pohon, a to ve formě dvou motorů. Ten vepředu produkuje 245 koní, zadní pak byl naladěn na 408 koní. Celkově tedy lze počítat s 653 koňmi výkonu a 850 Nm točivého momentu, díky kterým 5 099 milimetrů dlouhé SUV zvládne sprint na stovku za 4,1 sekundy. Něčemu takovému lze jistě zatleskat nejen ve srovnání se zmíněným BMW, ale i obecně.
Otázkou ovšem je, zda existuje důvod dát čínskému vozu přednost. Elektrických aut podobného ražení je dnes v nabídce nespočet, navíc se všechny pohybují v rybníce, kde loví jen hrstka zákazníků. I Tesla Model X coby podobně koncipovaný vůz tře bídu s nouzí, když letos podle dat JATO Dynamics oslovila v Evropě pouhých 723 kupců. Mercedes EQE SUV s 4 532 prodeji také není zrovna hit, to samé Audi Q8 e-tron (5 492 prodejů), BMW v této třídě s elektromobilem pro jistotu nepůsobí vůbec. Spalovací alternativy těchto aut se s výjimkou letos živořícího Audi Q7 prodávají násobně líp.
Při pohledu na další technické parametry se tomu nedá divit. Nio nabízí v základu baterie o kapacitě pouhých 75 kWh (alternativně 100 kWh), což představuje ekvivalent pouhých 19 litrů nafty v palivové nádrži. Dojezdu od 463 km tak v reálném světě dosáhnete stěží, přesto u dobíjecí stanice strávíte věčnost.
Ona dieselová X5 se zmíněnou 80litrovou nádrží zvládne 800 km na jedno natankování i s těžší nohou. Poté vám stačí pětiminutová zastávka na čerpací stanici a snadno můžete na další zátah pokořit druhou půlku Evropy. Právě tato míra praktičnosti je asi největší překážkou v rozmachu elektrických aut. A dokud se jí nepovede překonat, nemůže nikdo opravdu počítat s tím, že se lidé budou do drahých elektromobilů, jejichž zůstatková hodnota navíc extrémně rychle klesá.
Kdyby byly aspoň levné, leccos si tím člověk dokáže omluvit, Číňané si ale v Německu za vůz s menším paketem účtují 82 900 Eur, tedy asi 2 065 000 Kč, víc než za onu dieselovou X5. Je to jako skoro pokaždé - musíte být výslovně chtít elektrické auto, abyste měli důvod si ho koupit. A Niu nijak nepomůže ani fakt, že v EU je prozatím k dispozici sice se třemi řadami sedadel, ale jen v šestimístné konfiguraci. V Číně je nicméně možné pořídit i sedmimístné provedení, pro X5 je k dispozici též.
Klientela ovšem bude moci sáhnout po paketu Executive Console, která mezi prostřední dvě křesla staví konzoli s ledničkou. Nio pak dovnitř instalovalo 23reproduktorový audio systém o výkonu 2 000 wattů, stejně jako digitální přístrojový štít, 12,8palcovou obrazovku multimédií či head-up displej a 6,6palcový displej pro zadní sedadla. Výbava je tedy lepší než u základního X5, ovšem i přesto máme pocit, že většina lidí dá přednost spalovacímu BMW. Stejně jako dosud dává přednost před veškerými podobnými konkurenty. Jsme přesvědčeni, že na Číňany čeká s prodejem tohoto vozu jedno velké nepříjemné zklamání.















EL8 debutovalo v Číně již před dvěma roky pod názvem ES8. Na jeho ceně to ovšem není znát, ta je opravdu sebevědomá, klíčové parametry nepřesvědčivé. Foto: Nio
Zdroj: Nio
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 4 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Dacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před hodinouMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 3 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 4 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 5 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva