Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc
27.8.2020 | Petr Prokopec
Za 137 tisíc u nás nekoupíte žádné auto, natož pak takové, které by bylo možné označit za jakkoli velké či jakkoli vybavené. V Číně takové prodávají a ani nepůsobí lacině.
Když se řekne Baojun, nepředstavíte si patrně nic, jde ale o čínskou značku aut, která není hodna přehlížení. Stojí za ní americký koncern General Motors a čínská automobilka SAIC, tedy dva velikáni svého druhu. Na trh vypouští hlavně SUV, MPV i kompaktní auta a mezi nimi také neuvěřitelně levného soupeře Škody Octavia. Pro ty, pro něž je ale i auto za 300 drahé, ale mají v nabídce základní model jménem Baojun 310, který nyní nabízí levněji než kdy dříve.
Tohle auto je navíc k dostání i jako kombi označené 310W a pro letošek prošlo modernizací. Nejdostupnější Baojun dostal nejen nový design, který je mimochodem docela pohledný, ale také inovovanou techniku. K mání je nyní s 1,2litrovým nebo 1,5litrovým atmosférickým motorem, kdy první produkuje 82 a druhý 111 koní. Na trhání asfaltu to sice stačit nebude, nicméně za tak nízkou cenu nelze očekávat supersportovní žihadlo. Zvláště když automobilka zmiňuje, že důraz byl kladen na spotřebu, která u silnějšího kombíku vrcholí na 6,5 l/100 km.
I když jde o základní model značky, není to zrovna prcek. Oproti předchozí generaci dostal do vínku větší rozvor (2 750 mm versus 2 550 mm) a jeho celková délka se natáhla ze 4 032 milimetrů na 4 620 mm. Nad zadní nápravu je tak možné naložit až 1 460 litrů nákladu, kromě toho je ovšem možné zavazadelník osadit také dvěma nouzovými sedadly. Vůz tak může být buď pěti nebo šestimístný, což je u kombíků velmi ojedinělé, zvláště u kombíků této třídy.
Aby toho nebylo málo, už v základu jde o velmi dobře vybavené auto. S vyššími úrovněmi výbavy pak přichází i moderní finesy jako monitoring tlaku v pneumatikách či zpětná kamera, pětistupňový či šestistupňový manuál je pak možné nahradit automatickou převodovkou. I tak je velmi levný - když jsme se o něm zmiňovali dříve, hovořilo se o vyšší ceně, nyní se ale v těžkých časech snaží zaujmout se základní cenou jen 42 800 yuanů s motorem 1,2 a manuálem, což je v přepočtu pouhých 137 tisíc Kč. K dispozici je celkem 12 variant, přičemž i ta nejdražší s šestimístným interiérem, maximální výbavou, motorem 1,5 a automatem přijde na 72 800 CNY, tedy asi 235 tisíc Kč. To je pořád kouzelně nízká cena.
Když se přitom na auto podíváte zvenčí, laciné vám patrně nepřijde. A uvnitř to platí ještě méně - kolik dražších aut tady na pohled tak dobře nepůsobí. Jak jsme tedy již několikrát zmínili, existují čínská auta, která by si dovoz do Evropy zasloužila. Že by k němu mohlo dojít v případě Baojunu 310W ale nemáme zprávy, jakkoli nepochybujeme, že za současné situace by si tu podobný vůz rád koupil kde kdo.























Čínské kombi Baojun 310W by mohlo být ideálem českých chalupářů. Uveze až 1 460 litrů nebo šest osob, přitom nyní startuje jen na 137 tisících korun. A ani ve vrcholných provedeních není drahé. Foto: SAIC-GM-Wuling
Zdroj: SAIC-GM-Wuling
Bleskovky
Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025Skutečný Turek na dálnici napodobil českého Turka. Ministr se natočil při víc jak 220 km/h na dálnici, i on pro to má legrační vysvětlení
30.8.2025Špatný den v práci? Tady se někomu „podařilo” možná totálně zničit hypersport za 74 milionů ještě před dodáním zákazníkovi
29.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- European Bike Week: legendární sraz ve Faak am See 2-7.9.2025 včera 11:26
- Alberto Surra nazpět v Grand Prix 31.8.2025
- V Magny Cours Garcia místo Lecuony 31.8.2025
- Pojede Pol Espargaro BMW Superbike? 28.8.2025
- Moto2 pro rok 2026: 3 místa jsou stále volná 27.8.2025
Nejnovější články
Mercedes rozprodává všechno, co může jen trochu postrádat, o situaci firmy nic nesvědčí líp
před 8 hodinamiJeden z největších průšvihů moderních se dá koupit nedaleko ČR. I nepříliš využitý stojí pakatel
před 9 hodinamiElektrický Fiat 500 nikdo nechce tak moc, že výroba zůstane minimu dalších 5 měsíců, na spalovací verzi se čeká jako na smilování
před 11 hodinamiČíňané se svým autem málem pokořili rychlost 500 km/h, jejich stroj je ale poník pro jeden trik
včeraMuselo to přijít: Elektrické propadáky Mercedesu po čtyřech letech končí bez nástupce, jejich náhrada šokuje jen neznalé
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.01. 20:14 - řidičBOB
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.01. 17:12 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.01. 17:07 - Eda
- Americké vozy a vše kolem nich 09.01. 12:50 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 08.31. 23:39 - bojler
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.31. 18:28 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.31. 14:12 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.30. 17:36 - pavproch