Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4

Jako by nestačilo, co všechno tohle auto nabízí za své ceny už dnes, nabídne toho ještě víc. Prostor Škody prosadit se vedle takového vozu se logicky bude jen umenšovat - v Číně na minimum, dopad v Evropě a na dalších místech světa teprve poznáme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4

před 5 hodinami | Petr Prokopec

Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4

/

Foto: Changan

Jako by nestačilo, co všechno tohle auto nabízí za své ceny už dnes, nabídne toho ještě víc. Prostor Škody prosadit se vedle takového vozu se logicky bude jen umenšovat - v Číně na minimum, dopad v Evropě a na dalších místech světa teprve poznáme.

Čínské automobilky likvidují zahraniční konkurenci na domácím trhu způsobem, kterého se snad ani pořádně nestihla začít obávat. Hra se totiž otočila velmi rychle i mocně současně, taková Škoda přišla na svém kdysi jasně největším trhu během čtyř pěti let prakticky o všechno a dnes tam jen paběrkuje.

Hlavním důvodem není nic jiného než nekonkurenceschopnost, což si na příkladu škodovky můžeme vykreslit velmi názorně. Asi vám nemusíme přibližovat, co a za kolik dnes Škoda nabízí v případě modelu Octavia, aktuální nabídku jsme případně probírali nedávno. V Číně je český vůz levnější, ale zase ne o tolik. Když si pak vezmete, co nabízí takový Changan UNI-V, který se čerstvě ukázal v novém, pochopíte, že škodovku si v takovém případě může koupit jen hrstka nadšených obdivovatelů české značky. A přesně podle toho dopadá.

Changan dnes nabízí atraktivně střižené, dokonce větší, vybavenější a se dvěma turbomotory i obvykle silnější auto za ceny, za které u nás nekoupíte ani základní Fabii. Už to je pro Škodu a případné další tradiční výrobce rána, Číňanům to ale nestačí. Ti jako by dnes konkurenci chtěli zadupat do země, a tak dál zvyšují svou hru.

Changan UNI-V je k mání i v Evropě, mimo jiné v Rusku, odkud se díky portálu Čínské automobily dozvídáme, že vůz dál rozšíří svou nabídku. Než se dostaneme k podstatě věci, jen zmíníme, že UNI-V byl v Rusku dosud k mání jen s přeplňovanou jedna-pětkou, která skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku posílala na přední kola 181 koní. Nově ale bude možné vůz objednávat i s dvoulitrovým turbem, které disponuje 226 koňmi. O ty se pak stará osmistupňový automat, který bude spojen právě s pohonem všech kol.

Něco takového není u čínských aut moc obvyklé, pohon 4x4 dodávají v podstatě jen SUV. K vyššímu výkonu ale padne, a protože očekáváme, že UNI-V bude v tomto provedení k mání všude, kde se objeví, Škodě a její Octavii zase přibydou vrásky na čele. Specifické verze jako 4x4 zůstávaly jedním z mála argumentů, proč dát škodovce navzdory zmíněnému přednost. Ale Číňané ho prostě nechtějí ponechat v platnosti.

S vyšším výkonem logicky zamíří nahoru i cena. A byť konkrétní částku zatím neznáme, dá se čekat, že půjde znovu o velmi atraktivní nabídku. Pro tuto chvíli už jen dodáme, že dvoulitrový Changan UNI-V s pohonem 4x4 by se mimo Čínu měl začít prodávat ještě letos. Zda ovšem půjde o čerstvě faceliftované provedení, se teprve dozvíme.


Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4 - 1 - Changan UNI-V 2025 nove ofiicalni prvni 01Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4 - 2 - Changan UNI-V 2025 nove ofiicalni prvni 02Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4 - 3 - Changan UNI-V 2025 nove ofiicalni prvni 03Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4 - 4 - Changan UNI-V 2025 nove ofiicalni prvni 04Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4 - 5 - Changan UNI-V 2025 nove ofiicalni prvni 05Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4 - 6 - Changan UNI-V 2025 nove ofiicalni prvni 06Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4 - 7 - Changan UNI-V 2025 nove ofiicalni prvni 08Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4 - 8 - Changan UNI-V 2025 nove ofiicalni prvni 10Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4 - 9 - Changan UNI-V 2025 nove ofiicalni prvni 11Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4 - 10 - Changan UNI-V 2025 nove ofiicalni prvni 12Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4 - 11 - Changan UNI-V 2025 nove ofiicalni prvni 13
Changan UNI-V se nedávno ukázal v novém. Brzy bude i mimo Čínu k mání také s přeplňovaným dvoulitrem, který svých 226 koní posílá na všechna čtyři kola skrze osmistupňový automat. Foto: Changan

Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4 - 12 - Changan UNI-V 2025 nove ofiicalni prvni 14Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4 - 13 - Changan UNI-V 2025 nove ofiicalni prvni 15Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4 - 14 - Changan UNI-V 2025 nove ofiicalni prvni 16Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4 - 15 - Changan UNI-V 2025 nove ofiicalni prvni 09
Zatím ale nevíme, zda se s ním ukáže už inovované nebo dosavadní provedení vozu - rozdíly mezi nimi ostatně nejsou dramatické. Foto: Changan

Zdroj: Čínské automobily

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše