Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínská auta začínají dominovat prvnímu západnímu trhu, stále výš ostatně míří i v Česku
5.8.2023 | Petr Prokopec
Tohle už není žádný okrajový jev, bavíme o se stále větší dominanci vedle zajetých značek z Evropy, Japonska, Koreje i USA. Proč si někdo myslí, že se tento trend zastaví? Však proč by se vůbec zastavit měl?
Pokud se manažerů hlavně evropských automobilek zeptáte na případnou čínskou hrozbu, většina z nich vám odpoví, že o nic nejde. Vede je k tomu značné sebevědomí spojené s produkty, které vyrábí. Jenže ty už dávno nejsou konkurenceschopné, hlavně v případě poměru hodnoty a ceny. Zatímco u nás si za 370 tisíc korun můžete pořídit základní Škodu Fabia, v Říši středu vám stejná částka koupí vůz o dvě třídy vyšší, s násobně výkonnějším motorem i bohatší výbavou. A snadno také pohlednější.
U nás s touto politikou máme asi nejvíc spojenou britskou značku MG Motor, která již od roku 2005 patří Číňanům. Nejprve ji přitom odkoupila automobilka Nanjing, než tu pohltilo impérium zvané SAIC. Pod jeho taktovkou pak byla v roce 2011 po dlouhých šestnácti letech představena vůbec první skutečná novinka, a sice sedan MG6. Od té doby portfolio řádně narostlo, přičemž od roku 2017 je jeho součástí i 4,3metrové SUV ZS, tedy o chlup menší soupeř Škody Karoq.
Zatímco za český vůz musíte na stůl vysázet minimálně 699 900 Kč, za které vám pane bude říkat akční model Fresh disponující jedna-pětkou naladěnou na 150 koní, MG ZS můžete aktuálně v akci pořídit už od 414 940 Kč. Počítat pak rovněž můžete s 1,5litrovým motorem, ovšem bez turba a tedy s nižším výkonem 106 koní. Jelikož ovšem vůči Škodě ušetříte 285 tisíc korun, asi vás to trápit nebude. A pokud ano, můžete si za 599 940 Kč pořídit větší SUV MG HS se 162 koňmi pod kapotou.
Ve finále tedy není divu, že čínská hvězda stoupá vzhůru. Zatímco za prvních šest letošních měsíců mělo MG u nás na kontě 1 027 prodaných aut, což mu stačilo na 20. až 21. místo, po červencovém sčítání je značka již na 1 260 registracích. To ji posunulo na 19. příčku, Číňané tak již překonali Citroën i Cupru. A osmnáctou Mazdu mají jen o 35 prodaných aut před sebou. Je tak pomalu už jen otázkou několika dní, než se posunou o další stupínek výše za Volvo, které dříve nebo později padne rovněž, však se podívejte na jeho současnou nabídku.
Potlesk pak přichází také od protinožců. Zmíněné SUV ZS se totiž v červenci stalo na australském trhu třetím nejlépe prodávaným vozem vůbec, a to s 3 852 registracemi (meziroční nárůst o 213 procent) na kontě. Samotná automobilka se díky tomu vyšvihla na šestou pozici s 5 347 prodanými vozy (+77,2 %), za prvních sedm měsíců pak okupuje sedmou příčku. Šesté Mitsubishi má ale těsně před sebou (34 992 ks versus 32 039 ks), také v Austrálii tak zjevně dále poroste.
Auta dovezená z Číny (nejen od MG, ale ode všech tamních značek) tak nyní na nejmenším kontinentu drží již třetí místo za těmi importovanými z Japonska a Thajska. Loni se jim totiž povedlo překonat ta korejská, německá a americká produkce jim padla za oběť již dávno. Manažeři těchto automobilek se tak již konečně musí probudit ze snu. Rozmach čínských značek je skutečný a zejména Evropa mu tlakem na elektrifikaci jen vychází vstříc.






SUV ZS u nás můžete aktuálně v akci pořídit již od 414 940 Kč, za větší HS pak dáte jen 599 940 Kč. Pokud navíc jeho jedna-pětku spojíte s elektromotorem, dostanete místo 162 hned 258 koní. Na ty vám přitom stačí 855 940 Kč. Vážně se někdo diví, že značka válí jako málokdo? Foto: MG Motor



A až k nám dorazí auta jako MG7, budou se teprve dít věci. Foto: MG Motor
Zdroje: Car Sales, SDA
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
včera
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Jonathan Rea (38) se vrací k Hondě včera 12:00
- MotoGP, skandál v paddocku s Marcosem Ramirezem včera 09:43
- Skvělý rok bratří Marquezových 10.11.2025
- V Algarve vítězství Bezzecchiho na Aprilii, Bagnaia crash 9.11.2025
- Vítězem Moto3 se stal Maximo Quiles 9.11.2025
Nejnovější články
Kupec všech pěti novodobých McLarenů F1 zjistil, že mu čtyři budou stačit. Z ceny toho na prodej vám půjde hlava kolem
před 9 hodinami
Ford začal předělávat svá dealerství spíš na jídelny Ikey, asi tak chce dát zapomenout na mizérii svých aut
před 10 hodinami
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
včera
Než se u Jaguaru zbláznili, tohle byl jejich plán. Měli hotové jiné auto připravené na kdeco, prozradil tehdejší šéfdesignér
včera
Audi mění plány. Jeho poslední elektrické modely na některé trhy vůbec nedorazí, není o ně zájem
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 11.11. 12:11 - M.Z.
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.11. 09:31 - Předseda
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 11.10. 13:32 - delphin
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
