Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
17.5.2025 | Petr Prokopec
O takovém autě Italové mnohokrát mluvili i uvažovali, nakonec ho ale nikdy nenabídli. Číňané nyní začínají tam, kde oni skončili, a hru na výkonný italský sedan hrají alespoň po vizuální stránce úspěšně. Ani dynamika by ovšem neměla být marná.
Čínská automobilka Xpeng zamířila do Evropy už v roce 2021. Zpočátku šlo pouze o Norsko, následně se ale přidalo také Německo, Nizozemsko a další země, kde podporují elektrická auta. Od letošního března má tato značka zastoupení i v Česku, přičemž zde hodlá nabízet SUV G6 a G7, stejně jako sedan P7. Jeho první generace přišla na svět již v roce 2020, přičemž tři léta na to přišel facelift. Na modifikace došlo jak v rámci designu, tak po stránce technické, neboť dorazily jak větší baterie, tak vyšší výkon. P7 tak nabízí dojezd až 702 km či stovku za 3,9 sekundy.
Úspěchu s tímto vozem však Xpeng ve své domovině dosahoval hlavně v prvních pár letech, loni jeho prodeje navzdory modernizaci výrazně klesly. Automobilka tak už pracuje na nové generaci, která by měla být plně odhalena někdy v průběhu léta. Už teď ale ukázala její první fotky, které vzbuzují nemalá očekávání.
Byť tu ve srovnání s dosavadními tvary máme spíše evoluci než revoluci, P7 najednou působí spíš jako produkt Lamborghini než Xpengu. Žaloby ze strany Italů se ovšem Číňané nemusí obávat - jednak Lambo s podobným sériovým autem přes různé koncepty nikdy nepřišlo, mateřský koncern VW navíc v roce 2023 nalil do Xpengu výměnou za pětiprocentní podíl 700 milionů dolarů neboli 15,6 miliardy Kč. Loni pak obě strany ještě více utužili spolupráci, která má hlavně VW pomoci v Číně znovu nakopnout prodeje.
Italské vozy nový P7 připomíná hlavně vpředu, a to jak kvůli klínovité karoserii, tak s ohledem na diodová světla formující písmeno „Y“. Ovšem ani svažující se záď nemá k Lamborghini daleko, zvláště díky výsuvnému spoileru. Nové provedení tak mnohem víc než originál klade důraz na dynamiku a technologie, čímž se liší od verze P7+, která byla odhalena loni. Její prioritou je totiž pro změnu co největší dojezd, stejně jako luxus a vnitřní prostor. Novinka by tak jako Lamborghini mohla i jet, neboť vrcholná verze má nabídnout výkon okolo 500 koní.
P7+ se v evropské nabídce značky nevyskytuje, i když by to možná dávalo větší smysl. Ovšem Číňané již dříve uvedli, že klientela starého kontinentu je velmi specifická a na rozdíl od domácích zákazníků klade důraz hlavně na dynamiku. I proto tamní automobilky nevyváží nejlevnější základní verze s malými pakety a slabými elektromotory, nýbrž pouze výše položené úrovně. Tím alespoň zčásti ospravedlňují poměrně výrazné navýšení cen vůči domovině.
První generace P7 tedy v Česku nezamíří pod 1 milion korun, což ovšem u 4 880 milimetrů dlouhého sedanu s bateriovým pohonem tak překvapivé není. V Číně je levněji a nový P7 by se mohl začít prodávat za sumy odpovídající asi 700 tisícům korunám. I když o něm pořád zdaleka nevíme vše, sami se zamyslete nad tím, jak moc konkurenceschopná je vedle toho Škoda Octavia, která po nedávném masivním zdražení nabízí za takové peníze něco jako druhou nejhorší výbavu ve spojení se 150koňovým motorem 1,5 TSI...








Xpeng P7 druhé generace vypadá lákavě, nabídnout by měl i zajímavou techniku a nestát nesmyslně mnoho. Na kompletní detaily si ale budeme muset ještě chvíli počkat, venku je zatím jen první větší ochutnávka. Foto: Xpeng
Zdroj: Xpeng
Bleskovky
Muž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 7 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejnovější články
Jediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
před hodinouAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
před 2 hodinamiDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
před 4 hodinamiMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
před 5 hodinamiAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.18. 16:03 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 06.18. 14:56 - PepaSFI
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 14:00 - budik
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch