Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche
19.11.2018 | Petr Prokopec
Donedávna ryze „papalášská” značka se teď uchází i o přízeň zákazníků z řad běžných občanů. A jde na to pěkně od píky, SUV Hongqi HS7 je v mnoha ohledech výjimečným zbožím.
Stopy značky Hongqi lze vysledovat až do roku 1958, jde tedy o jednu z nejstarších čínských automobilek. Svým zaměřením se však od konkurence nemalou měrou liší, až do roku 1981 firma produkovala vozy pouze po vysoce postavené zástupce komunistické vlády. Těm přitom šel k duchu i samotný název značky, v překladu Hongqi znamená Rudá zástava. Není tak překvapivé, že o ní mimo Čínu jen málokdo slyšel a že její roční registrace šplhají jen na úroveň dvou či tří tisíc kousků.
S touto strategií ale začali mít Číňané menší problém, mateřská společnost FAW proto rozhodla, že značku Hongqi uvolní také pro běžný lid. To se ovšem snáze řekne a hůře uděl. Nikoliv proto, že by třeba komunistická vláda začala automobilce házet klacky pod nohy, v tomto ohledu má firma plnou podporu. Ale dosud prakticky neměla bohaté domácí klientele co nabízet, neboť její portfolio bylo složené pouze ze tří vozů - a jak L5, tak i H5 a H7 jsou sedany.
Aktuálně byl proto na autosalonu v Kantonu představen nový model HS7, se kterým bude moci Hongqi oslovit i zájemce o luxusní SUV. Technicky vůz vychází z již zmíněného modelu H7, který je na trhu od roku 2012. V jeho případě již došlo na komercializaci, neboť pro vládu bylo rezervováno pouze 500 exemplářů, jež byly dodány ještě před oficiálním odhalením vozu. Poté ale již Hongqi mohlo otevřít showroomy i veřejnosti.
Sedan H7 byl postaven na platformě Toyoty Crown Majesta, přičemž stejnou architekturu používá také nové SUV HS7. Překvapivě nejde o archaický základ, generace S200 je na trhu od roku 2009. Souběžně s ním došlo také na adopci tří pohonných jednotek, kdy základ tvoří přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru. Nad tímto motorem pak trůní přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr, zatímco vrcholná třílitrová V6 si vystačí s atmosférickým plněním.
HS7 kupodivu ani jeden z těchto agregátů nepoužije, byť u třílitrového šestiválce z produkce Toyoty zakotví. Nicméně Číňané pohonnou jednotku ještě poladili, a co je nejpodstatnější, zároveň jí dodali rovněž turbo. Výkon tak vyšplhal z 231 na 338 koní, což je opravdu razantní změna. Vlastně proto asi nikoho nezaskočí, že muselo dojít rovněž na výměnu automatické převodovky - původní šestistupňovou užívanou sedanem nahradila osmistupňová od Aisinu.
O jízdní dynamice či spotřebě se Číňané nemluví, obojí však samozřejmě ovlivní stálý pohon všech kol. Přesunout se tedy můžeme k designu, který v čelních partiích jasně dává najevo, pro koho je tento vůz stvořen tedy pro movité jedince konzervativního smýšlení. Nicméně na modernu zapomenuto nebylo, počítat tedy lze s LEDkovými světlomety. Do kabiny pro změnu dorazil digitální přístrojový štít se dvěma dalšími displeji, kůží a dřevem.
Více informací pak zazní v následujících měsících, do prodeje by nové čínské SUV mělo zamířit až v příštím roce. Cena zatím stanovena nebyla, nízká ale rozhodně nebude, a to dokonce ani na evropské poměry. Sedan H7 s třílitrem totiž na 524 800 yuanů (cca 1 736 600 Kč), nicméně jeho motor je atmosférický. Nové Hongqi HS7 tak skoro jistě zamíří s cenou nad hranici dvou milionů korun. Příliš? Číňané otevřeně říkají, že s tímto modelem chtějí konkurovat luxusním SUV od značek, jako jsou BMW, Mercedes nebo Porsche. A ta v Číně levněji nevyjdou.


















Nové čínské luxusní SUV Hongqi HS7 nebude k dispozici jen tamní ládě, ale i lidu. Respektive pouze místní bohaté klientele
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejčtenější články
Hyundai po roce zrušilo přechod ostrých modelů jen na elektrický pohon. Vrátí se spalovací auta, možná i i20 N
6.4.2025Polibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
6.4.2025Někdo najel s Audi Q7 s brutálním motorem V12 TDI neskutečných 911 tisíc km. Vypadá pořád dobře, teď je levně na prodej
6.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
6.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva