Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche
19.11.2018 | Petr Prokopec
Donedávna ryze „papalášská” značka se teď uchází i o přízeň zákazníků z řad běžných občanů. A jde na to pěkně od píky, SUV Hongqi HS7 je v mnoha ohledech výjimečným zbožím.
Stopy značky Hongqi lze vysledovat až do roku 1958, jde tedy o jednu z nejstarších čínských automobilek. Svým zaměřením se však od konkurence nemalou měrou liší, až do roku 1981 firma produkovala vozy pouze po vysoce postavené zástupce komunistické vlády. Těm přitom šel k duchu i samotný název značky, v překladu Hongqi znamená Rudá zástava. Není tak překvapivé, že o ní mimo Čínu jen málokdo slyšel a že její roční registrace šplhají jen na úroveň dvou či tří tisíc kousků.
S touto strategií ale začali mít Číňané menší problém, mateřská společnost FAW proto rozhodla, že značku Hongqi uvolní také pro běžný lid. To se ovšem snáze řekne a hůře uděl. Nikoliv proto, že by třeba komunistická vláda začala automobilce házet klacky pod nohy, v tomto ohledu má firma plnou podporu. Ale dosud prakticky neměla bohaté domácí klientele co nabízet, neboť její portfolio bylo složené pouze ze tří vozů - a jak L5, tak i H5 a H7 jsou sedany.
Aktuálně byl proto na autosalonu v Kantonu představen nový model HS7, se kterým bude moci Hongqi oslovit i zájemce o luxusní SUV. Technicky vůz vychází z již zmíněného modelu H7, který je na trhu od roku 2012. V jeho případě již došlo na komercializaci, neboť pro vládu bylo rezervováno pouze 500 exemplářů, jež byly dodány ještě před oficiálním odhalením vozu. Poté ale již Hongqi mohlo otevřít showroomy i veřejnosti.
Sedan H7 byl postaven na platformě Toyoty Crown Majesta, přičemž stejnou architekturu používá také nové SUV HS7. Překvapivě nejde o archaický základ, generace S200 je na trhu od roku 2009. Souběžně s ním došlo také na adopci tří pohonných jednotek, kdy základ tvoří přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru. Nad tímto motorem pak trůní přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr, zatímco vrcholná třílitrová V6 si vystačí s atmosférickým plněním.
HS7 kupodivu ani jeden z těchto agregátů nepoužije, byť u třílitrového šestiválce z produkce Toyoty zakotví. Nicméně Číňané pohonnou jednotku ještě poladili, a co je nejpodstatnější, zároveň jí dodali rovněž turbo. Výkon tak vyšplhal z 231 na 338 koní, což je opravdu razantní změna. Vlastně proto asi nikoho nezaskočí, že muselo dojít rovněž na výměnu automatické převodovky - původní šestistupňovou užívanou sedanem nahradila osmistupňová od Aisinu.
O jízdní dynamice či spotřebě se Číňané nemluví, obojí však samozřejmě ovlivní stálý pohon všech kol. Přesunout se tedy můžeme k designu, který v čelních partiích jasně dává najevo, pro koho je tento vůz stvořen tedy pro movité jedince konzervativního smýšlení. Nicméně na modernu zapomenuto nebylo, počítat tedy lze s LEDkovými světlomety. Do kabiny pro změnu dorazil digitální přístrojový štít se dvěma dalšími displeji, kůží a dřevem.
Více informací pak zazní v následujících měsících, do prodeje by nové čínské SUV mělo zamířit až v příštím roce. Cena zatím stanovena nebyla, nízká ale rozhodně nebude, a to dokonce ani na evropské poměry. Sedan H7 s třílitrem totiž na 524 800 yuanů (cca 1 736 600 Kč), nicméně jeho motor je atmosférický. Nové Hongqi HS7 tak skoro jistě zamíří s cenou nad hranici dvou milionů korun. Příliš? Číňané otevřeně říkají, že s tímto modelem chtějí konkurovat luxusním SUV od značek, jako jsou BMW, Mercedes nebo Porsche. A ta v Číně levněji nevyjdou.

















Nové čínské luxusní SUV Hongqi HS7 nebude k dispozici jen tamní ládě, ale i lidu. Respektive pouze místní bohaté klientele
Bleskovky
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
před hodinou
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 2 hodinami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 4 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 5 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 12:57 - denis
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
