Čínská Škoda Karoq už je v Evropě, v nové verzi jde sebevědomě i proti Volkswagenu

Číňané vždy toužili po skalpech svých renomovanějších konkurentů z Evropy, USA či zbytku Asie, obvykle na to ale šli za pomoci nižších cen. Chery Tiggo 7 Pro už to nedělá, stojí stejně jako soupeři.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínská Škoda Karoq už je v Evropě, v nové verzi jde sebevědomě i proti Volkswagenu

11.9.2020 | Petr Miler

Čínská Škoda Karoq už je v Evropě, v nové verzi jde sebevědomě i proti Volkswagenu

/

Foto: Chery

Číňané vždy toužili po skalpech svých renomovanějších konkurentů z Evropy, USA či zbytku Asie, obvykle na to ale šli za pomoci nižších cen. Chery Tiggo 7 Pro už to nedělá, stojí stejně jako soupeři.

V roce 2016 čínská automobilka Chery představila kompaktní SUV Tiggo 7. To sice navzdory číslici v názvu nenabízelo sedadla pro sedm pasažérů, stěžovat si ale nebylo nač. Vůz dostal atraktivní vzhled, zajímavou techniku a dobře vybavenou i vypadající kabinu. Lépe situovaní Číňané začali brát showroomy útokem, jejich zájem ale postupem času začal slábnout.

Automobilka se proto rozhodla podpořit zájem několika modernizacemi, z nichž ta největší dorazila letos a autu přidala do jména slovo „Pro”. Inovace změnily zejména vnější design, který se stal zejména vepředu o poznání ostřeji řezaným. S novými, menšími světlomety dorazila i LED-technika, která se objevuje také v prostoru mlhovek. A nové lampy najdeme též vzadu, které jsou navíc módně spojené svítící linkou.

Jak změny vpředu, tak i ty vzadu se starají o optické zmohutnění vozu a včetně většího množství chromu také o jeho posun do vyšších sfér. A je třeba říci, že Tiggo 7 nyní vypadá hodnotněji a to samé lze říci také o interiéru. I ten zamířil směrem k větší hranatosti a dostal více palubní elektroniky čítající třeba také plně digitální přístrojovku.

Zásadně se auto neproměnilo mechanicky, neboť zákazníci mohou i nadále počítat s 1,5litrovým přeplňovaným čtyřválce s až 147 koňmi výkonu, který na přední kola přenáší převodovka CVT. Maximální rychlost 186 km/h, stovka za 9,7 sekundy a kombinovaná spotřeba 8,2 litru (92oktanového) benzinu v kombinaci neohromí, ale ani neurazí.

Auto je technicky vzato kompaktním SUV, proto srovnání se Škodou Karoq, fakticky je ale o něco větším vozem. Tiggo 7 Pro měří 4 505 milimetrů na délku, 1 837 mm na šířku, 1 670 mm na výšku a 2 670 mm v případě rozvoru. Karoqu oproti tomu ovšem naměříme „jen“ 4 382, respektive 1 841, 1 603 a 2 638 mm. Škoda je tedy jen lehce širší, ve všech ostatních ohledech ale prohrává.

Bezpečnost se zdá být též v pořádku, neboť Tiggo se chlubí pěti hvězdami C-NCAP, což je čínská obdoba evropského Euro NCAP. Požadavky sice jsou o trochu nižší, nicméně i tak je možné již v základu počítat s monitoringem jízdních pruhů a slepých úhlů, stabilizačním systémem, monitoringem tlaku v pneumatikách nebo plejádou airbagů. Mimo to nechybí ani parkovací senzory či zpětná kamera.

Vůz je tedy připraven na dobytí starého kontinentu, což skutečně i má v plánu. Číňané včera zahájili jeho prodej na ruském trhu, kde si za soupeře vybrali hlavně krom Karoqu také VW Tiguan, Kiu Sportage a Hyundai Tucson. Čekali bychom, že oproti nim bude stát o dost méně, ale to se neděje. Vůz je k mání od 1 479 900 rubů za verzi Luxury, vyšší Elite startuje na 1 549 900 RUB a Prestige přijde na 1 649 900 rublů. To je od 442 do do 493 tisíc Kč.

Vzhledem k tomu, co auto nabízí, to není mnoho, ani přímí konkurenti ale v Rusku nestojí tolik, Jejich ceny začínají na 1 489 900 rublech v případě Sportage (445 tisíc Kč), 1 584 000 u Tucsonu (473 tisíc Kč) a 1 659 000 rublů v případě Tiguanu (495 tisíc Kč). To jsou velmi podobné ceny a byť ty české jsou o něco vyšší, např. 515 900 Kč za základní Karoq (byť prakticky bez výbavy a s litrovým motorem) také není z jiného světa.

Tiggo 7 Pro tak vyráží proti svým soupeřům velmi sebevědomě, ovšem také s hromadou výbavy v základu. K aut vždy dostanete alespoň prvky jako 18palcová litá kola, střešní okno, klimatizace, digitální přístrojovka a multimediální systém, světelný a dešťový senzoreči bezklíčový vstup. Za něco takového je třeba u ostatních zmíněných modelů obvykle připlácet. K Chery lze dále přikoupit věci jako možnost dálkového startu, bezdotykové otevírání kufru, kožené čalounění, vyhřívání všech sedadel i čelního skla, , palubní systém s 10" displejem, bezdrátové dobíjení, audiosystém s 3D-zvukem a spoustu dalšího.

Jak moc zajímavým zbožím jsou čínská auta i po opuštění své domoviny, posuďte sami. V poměru výkonu a ceny je to pořád zajímavá nabídka, zavedené značky ale jistě požívají větší důvěry u většiny zákazníků. Číňany tak možná při opětovných snahách o dobytí Evropy čekají těžší chvíle, než původně doufali.


Čínská Škoda Karoq už je v Evropě, v nové verzi jde sebevědomě i proti Volkswagenu - 1 - Chery Tiggo 7 Pro 2020 Evropa prvni 01Čínská Škoda Karoq už je v Evropě, v nové verzi jde sebevědomě i proti Volkswagenu - 2 - Chery Tiggo 7 Pro 2020 Evropa prvni 02Čínská Škoda Karoq už je v Evropě, v nové verzi jde sebevědomě i proti Volkswagenu - 3 - Chery Tiggo 7 Pro 2020 Evropa prvni 03Čínská Škoda Karoq už je v Evropě, v nové verzi jde sebevědomě i proti Volkswagenu - 4 - Chery Tiggo 7 Pro 2020 Evropa prvni 04Čínská Škoda Karoq už je v Evropě, v nové verzi jde sebevědomě i proti Volkswagenu - 5 - Chery Tiggo 7 Pro 2020 Evropa prvni 05Čínská Škoda Karoq už je v Evropě, v nové verzi jde sebevědomě i proti Volkswagenu - 6 - Chery Tiggo 7 Pro 2020 Evropa prvni 06Čínská Škoda Karoq už je v Evropě, v nové verzi jde sebevědomě i proti Volkswagenu - 7 - Chery Tiggo 7 Pro 2020 Evropa prvni 07Čínská Škoda Karoq už je v Evropě, v nové verzi jde sebevědomě i proti Volkswagenu - 8 - Chery Tiggo 7 Pro 2020 Evropa prvni 08
Inovované Chery Tiggo 7 je zajímavou nabídkou, ale ne zase tak zajímavou, jak jsme u čínských aut zvyklí. Foto: Chery

Zdroj: Chery

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše