Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínský soupeř Octavie Combi v Evropě mohutně roste a dotahuje Škodu, a to pořád není k mání v ČR
21.10.2022 | Petr Miler
Číňané rozhodně bodují, jejich nejprodávanější model oslovil letos už desítky tisíc lidí a překonává třeba i Škodu Scala. Konkurent Octavie Combi to má vzhledem ke své technice těžší, i ten ale míří o stovky procent nahoru ve chvíli, kdy Octavia o desítky procent klesá.
Už v září roku 2020 jsme vám představili nový čínský kombík mířící do Evropy, tedy přímo do hájemství Škoda Octavia Combi. Nese tradiční britskou značku MG, ta ale již nějaký ten pátek Číňanům. MG při svém návratu do Evropy nepřekvapivě zamířilo nejprve zpět do ostrovního království, kde mohlo těžit z nostalgie pocitů. Později ale začalo nabízet své vozy i na dalších evropských trzích a dnes působí také u nás.
Jak moc se mu daří? Není to špatné, od ledna do srpna automobilka dle dat JATO Dynamics prodala 58 303 aut, to už není málo. Se všemi svými modely prodejně mohutně roste, což na obecně strádajícím evropském trhu znamená rychlé budování pozice na trhu. A to má pořád spoustu žolíků v rukávu - v zemích EU dnes nabízí celkem 6 modelů, třeba v Česku ale koupíte pořád jen dva. Nabídka se liší podle toho, co kde lidé či tržní regulace preferují.
Mezi modely MG, které dnes v Česku nekoupíte, figuruje i onen kombík, jenž se v mezičase dočkal modernizace. Ta bohužel z nabídky vyhnala skromnější specifikace, a tak jej lze nyní ve Velké Británii koupit až od 30 995 liber, tedy asi 866 tisíc Kč. Pokud vám to přijde jako velmi ambiciózní cena na čínské cosi, je třeba dodat, že jde o čistě elektrický vůz. A na poměry elektromobilů to zase tak moc peněz není.
Za zmíněnou sumu MG 5 nabízí 156koňový elektromotor, který zvládá stovku za 8,3 sekundy, maximální rychlost pak činí 185 km/h. S bateriemi o kapacitě 61,1 kWh by vůz měl zvládat až 485 kilometrů na jedno nabití, ovšem pouze ve městě při využití systému KERS, který zintenzivňuje regenerativní brzdění. A také za dobrého počasí, v jiných než ideálních podmínkách musíte počítat spíše s dojezdem okolo 300 km. Je to zkrátka elektrické auto se všemi svými pro a proti, i když jedno proti vlastně chybí - hmotnost od 1 552 kg (DIN) v závislosti na specifikaci je na elektromobil docela nízká a nedělá ani z baterie odpovídající svou kapacitou asi 16litrové nádrži nafty až takový nesmysl.
Tohle auto je krom Británie k oficiálně mání už jen v Německu a Nizozemsku, přesto se jej letos do srpna prodalo už 6 520 kusů, za poslední evidovaný měsíc jich bylo 1 040. To je docela hodně na asi desetinu zemí Evropy, představuje to růst až o 356 % oproti loňsku. Uvážíme-li, že Škoda dnes s Octavií míří do kopru (letos -37 %) a její celkové prodeje jsou jen desetkrát vyšší, skoro bychom se v Mladé Boleslavi začínali bát.
Škoda, že MG5 není v Evropě k dispozici s benzinovým pohonem (v Číně je), to by byla ještě jiná. Však benzinového modelu ZS letos MG prodalo v Evropě už 23 988 kusů a překonává jím třeba i Škodu Scala. Tento vůz si mimochodem v Česku koupit můžete, „pětku” zatím nikoli.




















MG 5 si letos připsalo v Evropě už přes 6 000 prodejů, za srpen jich bylo 1 040. Obojí znamená růst v řádu stovek procent, i když auto je k mání jen na pár trzích starého kontinentu. Faceliftovaná verze zjevně válí. Foto: MG Motor
Zdroj dat: JATO Dynamics
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva