Čínský liftback, který poráží Škodu Octavia jejími vlastními zbraněmi, dostal novou verzi typu Scout

Škoda Octavia zažívá na některých trzích těžké časy i proto, že se určití konkurenti vzhlédli v jejím úspěchu a za menší peníze nabízí v řadě ohledů více. Na tom staví i Bestune B70, jehož nová verze S je skutečně něco jako Octavia Scout.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínský liftback, který poráží Škodu Octavia jejími vlastními zbraněmi, dostal novou verzi typu Scout

6.12.2021 | Petr Prokopec

Čínský liftback, který poráží Škodu Octavia jejími vlastními zbraněmi, dostal novou verzi typu Scout

/

Foto: FAW

Škoda Octavia zažívá na některých trzích těžké časy i proto, že se určití konkurenti vzhlédli v jejím úspěchu a za menší peníze nabízí v řadě ohledů více. Na tom staví i Bestune B70, jehož nová verze S je skutečně něco jako Octavia Scout.

Minulý týden jsme si mohli blíže představit Bestune B70. Tedy liftback, za nímž stojí čínský polostátní gigant FAW a který letos na největším trhu světa prodejně jasně poráží Škodu Octavia. O překvapení se nicméně nejedná, neboť tu máme prostornější model, který i v plné polní stojí méně než Škoda v základních specifikacích. Navíc pod kapotou může nabídnout až 225 koní, což taktéž nezní špatně. Nemalému zájmu o třetí generaci Bestune B70, která byla představena v loňském roce a jenž na rozdíl od předchůdců již používá vlastní a nikoliv propůjčenou platformu, se tak nemůžeme divit.

Liftback je přitom prvním vozem značky, jenž se může pochlubit modulární architekturou FMA, nikoli však posledním. Nově totiž platformu, u které písmeno F odkazuje na budoucnost i pokrok (tedy na anglická slůvka Future a Forward), dostal také model Bestune B70S. Jakkoliv by ale daný název mohl naznačit, že jde pouze o sportovnější derivát, realita je jiná. Ono S totiž odkazuje na SUV, crossover nebo možná Scout. Výsledkem je totiž takový delší hatchback, který se dočkal vyšší světlé výšky a doplňků, jako je oplastování spodku karoserie. Prostě to, čím se pyšní právě Octavia Scout.

Číňané u novinky ve srovnání s liftbackem zkrátili rozvor, a to z 2 800 na 2 750 milimetrů, což koresponduje se zkrácením délky z 4 810 na 4 555 mm. Vnitřní prostor tak sice bude o chlup stísněnější, nicméně stěžovat si asi nikdo nebude. Ostatně i taková Octavia je ve své čínské prodloužené verzi stále menší, mezi nápravami ji totiž naměříme 2 730 mm. Bestune přitom Škodu překonává i šířkou, jenž v důsledku plastových lemů narostla na 1 850 mm. V případě výšky tu pak máme oproti výchozímu liftbacku nárůst o 60 mm na 1 515 mm.

B70S vlivem těchto změn vypadá uceleně i kompaktně, ačkoliv o originalitě nemůže být moc řeč. Číňané ostatně přiznávají, že inspirací se jim stala Mazda CX-4, kterou FAW společně s japonskou automobilkou produkuje pouze pro jejich domácí trh. Tento vůz ovšem překonávají ve všech ohledech, a to ne jen po stránce designové. Bestune je totiž větší, navíc byl osazen 19palcovými litými koly již v základu. A stejně tak nechybí ani u nejnižší úrovně výbavy výsuvné kliky dveří či plnohodnotné LEDky vpředu i vzadu.

Uvnitř novinka disponuje digitálním přístrojovým štítem a obrazovkou multimédií, pod níž se nachází dotykový panel. Ten však dostal rovněž dva otočné ovladače kvůli zjednodušení obsluhy. Dále pak nechybí elektricky ovládaná přední sedadla, koženkové čalounění nebo panoramatická střecha. Scházet vám tedy nebude nic, a to i po stránce bezpečností. V širokém výčtu přednárazových asistentů přitom figuruje i sada kamer monitorujících okolí vozu a odhalující překážky za vámi či ve slepém úhlu.

Lze pak už jen dodat, že od svého sourozence přebírá B70S celou paletu motorů. Základ tedy bude pohánět přeplňovaná jedna-pětka, jejíchž 169 koní a 258 Nm točivého momentu přenáší na přední kola buď šestistupňový manuál, či sedmistupňová dvouspojková převodovka. Za v úvodu zmíněnými 225 koňmi pak stojí dvoulitrové turbo, které doplňuje pouze šestistupňový automat. I ten nicméně zaměstnává jen přední nápravu. Tím končíme, cena bude oznámena později, startovat by však měla někde mezi 400 a 450 tisíci Kč v přepočtu. Pro srovnání, Octavia Scout u nás dnes začíná na 924 900 Kč, v Číně v tuto chvíli k dispozici není.


Čínský liftback, který poráží Škodu Octavia jejími vlastními zbraněmi, dostal novou verzi typu Scout - 1 - Bestune B70S 2021 prvni sada 01Čínský liftback, který poráží Škodu Octavia jejími vlastními zbraněmi, dostal novou verzi typu Scout - 2 - Bestune B70S 2021 prvni sada 02Čínský liftback, který poráží Škodu Octavia jejími vlastními zbraněmi, dostal novou verzi typu Scout - 3 - Bestune B70S 2021 prvni sada 03Čínský liftback, který poráží Škodu Octavia jejími vlastními zbraněmi, dostal novou verzi typu Scout - 4 - Bestune B70S 2021 prvni sada 04Čínský liftback, který poráží Škodu Octavia jejími vlastními zbraněmi, dostal novou verzi typu Scout - 5 - Bestune B70S 2021 prvni sada 05Čínský liftback, který poráží Škodu Octavia jejími vlastními zbraněmi, dostal novou verzi typu Scout - 6 - Bestune B70S 2021 prvni sada 06Čínský liftback, který poráží Škodu Octavia jejími vlastními zbraněmi, dostal novou verzi typu Scout - 7 - Bestune B70S 2021 prvni sada 07
Bestune B70S je další čínskou novinkou, po které by sáhl nejeden český motorista. Za přijatelnou cenu nabídne velmi slušnou technickou i komfortní výbavu a docela zajímavý design. Foto: FAW

Zdroj: FAW

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.