Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínský majitel Volva ukázal nové SUV pro Evropu, vypadá jako Porsche
20.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pod názvem Lynk and Co 01 se nám představuje klon chystaného Volva XC40. Podle tvůrců nabídne nejlepší konektivitu na světě.
Když čínský gigant Geely před pár lety odkoupil Volvo, bylo naprosto jasné, že tak nečiní jen z dobrého srdce. Právě naopak jsme očekávali, že skrze zavedenou značku ze Skandinávie zkusí Asiaté zaútočit na evropské trhy. A nyní se ukazuje, že jsme měli pravdu, byť Geely na to jde poněkud od lesa. Nově odhaluje kompaktní SUV, které nebude prodáváno s emblémem mateřské firmy. Místo toho byla pro dané účely stvořena divize Lynk & Co.
Prvotina této značky nese nepříliš nápaditý název 01, přičemž dle výrobce půjde o vůz s nejlepší konektivitou na světě. K internetu a cloudu totiž budete připojeni 24 hodin denně po sedm dní v týdnu. Navíc v něm bude otevřené rozhraní, jež umožní vývojářům, aby online průběžně vůz vylepšovali a obohacovali různými nápady. Mimo to budou moci majitelé své vozy v době nepoužívání propůjčit ostatním, přičemž jejich pohyb lze sledovat na mobilu skrze speciální aplikaci.
Nové SUV je dlouhé 4 530 milimetrů, široké 1 855 mm a vysoké 1 654 mm.V případě rozvoru mu přitom naměříme 2 730 mm, přičemž tato data jsou spojena s novou modulární platformou CMA. Tu Geely vyvinulo společně s Volvem, přičemž se dosud myslelo, že Švédové s ní vyrukují jako první. Je to naopak, jak se ukazuje, nová generace V40 a s ní spřízněná varianta XC40 tedy budou hrát druhé housle.
Lynk & Co 01 pak sice bude vyráběno v Číně, ovšem značka počítá s útokem na Evropu i Spojené státy, kde by se nové SUV mělo prodávat v nemalém množství. K tomu má vozu napomoci i líbivý design, o který se postaral Andreas Nilsson. Ten svým pojetím připomíná v Číně oblíbené Porsche Macan a SUV této značky obecně, což ale není tak překvapivé. Jak sám dodává, „náš vůz musí vyčnívat z davu a oslovit globální publikum“.
To bude s designem stylizovaným v Evropě (ve Švédsku pak ostatně probíhal i vývoj) snadnější úkol, než kdyby danou záležitost dostali na starosti Číňané. Nicméně i tak je třeba dodat, že některé prvky působí... kontroverzně, řekněme. Řeč je především o úzké a široké čelní masce, ozdobách za předními koly či boční lince, jež se zvedá za zpětným zrcátkem a míří až na zadní sloupek. Podivný tvar pak mají také zadní světlomety.
Vzhled je však otázkou čistě subjektivního vkusu. Co tedy my můžeme shledávat rušivým, to řada lidí může považovat za půvabné doplňky. Uvidíme tedy až na základě prodejních čísel, nakolik se Lynk & Co 01 zvládlo v Evropě a Americe uchytit. Do showroomů přitom nové SUV má zamířit až v roce 2018, což má nejspíše spojitost s absentující dealerskou sítí.
S ohledem na delší časový horizont je tedy logické, že se s čínsko-švédskou novinkou nevidíme naposledy. Koneckonců nově vzniklá značka ani nikterak nespecifikovala prostor pod kapotou. Jelikož jde o vůz postavený na platformě CMA, lze očekávat 1,5litrové tříválce a dvoulitrové čtyřválce. Kromě nich pak dorazí ještě plug-in hybrid.
Mimo to Lynk & Co plánuje mnohem větší expanzi, modely 02 a 03 by tak měly být k dispozici prakticky ve stejné chvíli jako firemní prvotina. Zatím však není jisté, oč přesně půjde, byť jisté vodítko může představovat sportovní koncept, který byl stejně jako SUV odhalen na slavnostním akci v Berlíně.
Viceprezident značky Peter Horbury (mimochodem bývalý designér Volva) přitom uvedl, že „nejprve přijdou na řadu klíčové modely, než bude čas na možnou zábavu“. S kupé tedy hned tak nepočítáme, v prvé fázi Lynk & Co nabídne pět crossoverů a SUV, jež „jsou již hotové“. Po nich pak dorazí sedan a teprve poté bude čas na onu zábavu.

























Kromě produkčního SUV...
...nám nová značka Lynk & Co ukázala i koncepční kupé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aron Canet míří do týmu Marc VDS včera 18:48
- V pátek #93 před Acostou a Bagnaiou, 16. Martin včera 16:20
- Salač postoupil přímo do Q2 - jako pátý!, vede Gonzalez včera 16:13
- Dvě tovární Ducati udávají tón včera 11:49
- V Rakousku na úvod nejrychlejším Salač včera 10:35
Nejnovější články
Mercedes udělal další sebevražedný krok ve svém směřování, uvnitř firmy dokonce zakázal používat „slovo na L”
před 2 hodinamiOjeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraČínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
včeraFirma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva