Čínská Škoda Octavia jde s faceliftem proti proudu, prodávat se bude i v Evropě

Číňané navazují na tradici raženou hlavně Japonci a nemají problém auto už pár let po jeho premiéře překopat skoro k nepoznání. Takový osud stihl i Roewe i5, design ale kráčí na dnešní dobu neobvyklou cestou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínská Škoda Octavia jde s faceliftem proti proudu, prodávat se bude i v Evropě

16.3.2021 | Petr Prokopec

Čínská Škoda Octavia jde s faceliftem proti proudu, prodávat se bude i v Evropě

/

Foto: Roewe

Číňané navazují na tradici raženou hlavně Japonci a nemají problém auto už pár let po jeho premiéře překopat skoro k nepoznání. Takový osud stihl i Roewe i5, design ale kráčí na dnešní dobu neobvyklou cestou.

Jedním z aktuálních módních trendů je zvětšování čelních masek. Prim v tomto ohledu hraje BMW, jehož stávající ledvinky jsou pomalu viditelné už i z vesmíru. Stejným směrem jde ale také mnohá konkurence, načež jsme vlastně ani nečekali, že by se někdo odvážil kráčet proti proudu. Přesto k tomu došlo, jak dokládá pohled na inovovaný čínský sedan Roewe i5, který s délkou 4 601 mm krouží přímo v revíru Škody Octavia.

Automobilka v rámci faceliftu zcela změnila pojetí přídě, díky čemuž vůz vypadá mnohem elegantněji a čistěji. Maska přitom není jedinou venkovní novinkou, jiné jsou také nárazníky na obou koncích vozu, stejně jako světla. A aby toho nebylo málo, Číňané přidali na bocích výraznější linky a vyrukovali i s odlišným designem litých kol. Ještě více se nicméně vyřádili uvnitř, kde zachovány byly pouze dveřní panely. Architektura palubní desky je však zcela jiná, přičemž obrazovka multimédií si prohodila místo s výdechy klimatizace a je tak nyní v zorném poli řidiče, což navyšuje bezpečnost.

Zajímavé je, že ač Roewe přišlo s rozměrnějším 12,3palcovým displejem, stále zůstala zachována lišta se základními tlačítky. „Uklizenější“ středový tunel pak hostí mimo jiné bezdrátové dobíjení mobilních telefonů, stejně jako pohlednější hlavici automatu. Ten přitom bude jedinou volbou pro 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec se 170 koňmi, zatímco u jeho atmosférické verze naladěné na 120 koní budou zákazníci moci sáhnout také po pětistupňovém manuálu.

Stejnou proměnou jako Roewe i5 prošla také elektrická varianta Ei5, která je nicméně v Číně k mání pouze jako kombík. Toto provedení se od loňska prodává i v Evropě, ovšem pod názvem MG5 EV, neboť mateřský koncern SAIC správně pochopil, že nabízet Britům jim dobře známou značku je efektivnější než trvat na své vlastní. Zajímavé přitom je, že MG5 je k mání i v Číně, jde nicméně o sedan s vlastním designem. Byť postavený na stejné modulární platformě.

Dá se přitom předpokládat, že modernizace se nakonec dostane i na starý kontinent, jakkoliv se musíme ptát, kdy se tak stane. Původní Roewe Ei5 bylo totiž odhaleno již v roce 2017, ovšem do Evropy jako zmiňované MG 5 EV zamířilo až o tři léta později. S faceliftem si ale nejspíše Číňané trochu pospíší, i díky jeho pozitivnímu přijetí po celém světě. Na tom má lví podíl právě ona maska, což by si měli uvědomit zejména jistí hlavouni z Mnichova.


Čínská Škoda Octavia jde s faceliftem proti proudu, prodávat se bude i v Evropě - 1 - Roewe i5 2021 prvni sada 01Čínská Škoda Octavia jde s faceliftem proti proudu, prodávat se bude i v Evropě - 2 - Roewe i5 2021 prvni sada 02Čínská Škoda Octavia jde s faceliftem proti proudu, prodávat se bude i v Evropě - 3 - Roewe i5 2021 prvni sada 03Čínská Škoda Octavia jde s faceliftem proti proudu, prodávat se bude i v Evropě - 4 - Roewe i5 2021 prvni sada 04Čínská Škoda Octavia jde s faceliftem proti proudu, prodávat se bude i v Evropě - 5 - Roewe i5 2021 prvni sada 05Čínská Škoda Octavia jde s faceliftem proti proudu, prodávat se bude i v Evropě - 6 - Roewe i5 2021 prvni sada 06Čínská Škoda Octavia jde s faceliftem proti proudu, prodávat se bude i v Evropě - 7 - Roewe i5 2021 prvni sada 07Čínská Škoda Octavia jde s faceliftem proti proudu, prodávat se bude i v Evropě - 8 - Roewe i5 2021 prvni sada 08Čínská Škoda Octavia jde s faceliftem proti proudu, prodávat se bude i v Evropě - 9 - Roewe i5 2021 prvni sada 09
Čínské Roewe i5 prošlo faceliftem, který sedanu mimo jiné nadělil menší čelní masku, než jakou vůz nosil od roku 2017. To je v dnešní době docela neobvyklé, zvláště při pohledu na nabídku BMW. Foto: Roewe

Zdroj: Roewe

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.