Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
20.4.2024 | Petr Prokopec
Krása je vždy v oku toho, kdo se dívá, ale docela rádi bychom poznali někoho, komu se bude líbit tohle. Autoři splácali prvky Rolls-Roycu, Bentley, Mercedesu, Cadillacu i Fordu do něčeho, na co se nedá dívat - říká si to Hongqi L1.
Automobilka Hongqi je vůbec nejstarší a zároveň nejluxusnější čínskou značkou, svého času pak byla určena pouze vrcholným členům vládnoucí komunistické strany. Také ona nicméně musí ctít tamní zákony. Aby tedy mohla její auta projít oficiální homologací, je třeba, aby snímky a některá data k novým vozům předala s předstihem ministerstvu průmyslu a informačních technologií MIIT. Z jeho databáze se následně dostávají ven ještě před oficiální premiérou. A právě díky tomu si můžeme předem prohlédnout nové Hongqi L1, je ovšem otázkou, zda je tu vůbec na co se dívat.
Při pohledu na tento sedan totiž člověk musí okamžitě čínskou automobilku považovat nejen za nejstarší a nejluxusnější, ale zároveň také za jednu z těch, které nejvíc postrádají vkus. Skoro to vypadá, jako kdyby si designéři vozu na pár hodin sedli k počítači a následně vybrali veškerá auta, která je kdy zaujala. A poté rozhodli, že část z nich se nutně musí na jejich kreaci objevit. Čelní maska je tak odkazem na Rolls-Royce, zatímco záď zjevně byla inspirována Cadillacem. Přední blatníky pak připomenou Mercedes třídy S, celkový tvar má ale blíže k poslednímu Fordu Scorpio.
Aby toho nebylo málo, design litých kol připomíná Bentley. Vše pak doplňuje přední nárazník, který působí zdobně, sportovně i moderně. V přímém kontrastu s tím je ovšem tvar a design světel, jenž působí jako z minulého století. Jakkoli se dá předpokládat, že použito v jejich případě nebylo nic jiného než LEDky, případně pak rovnou laserové diody. Až tak zevrubná ovšem zpráva MIIT není, na odhalení detailů si tedy ještě budeme muset chvíli počkat. Je přitom velká šance, že L1 bude debutovat již příští týden na autosalonu v Pekingu.
Aktuálně tak lze dodat, že novinka naroste na 5 353 milimetrů do délky, zatímco šířka činí 1 998 mm, výška 1 511 mm a rozvor skončil na královských 3 260 mm. Litá kola pak mají 19- a 20palcový rozměr, i přes nemalé proporce vozu ale v podbězích nevypadají utopeně. Roztáčet je pak bude buď třílitrový šestiválec, nebo čtyřlitrový osmiválec. Obě jednotky počítají s jistou úrovní hybridizace a jsou standardně doplněny automatickou převodovkou. První pak nabídne 394 a druhá dokonce 490 koní.
Hybridní pohon se spolu s bohatou luxusní výbavou promítne do hmotnosti, která v případě šestiválce činí 2 455 kg, u osmiválce pak dokonce 2 520 kg. Kdy odstartuje prodej, ovšem zatím oznámeno nebylo. A je otázkou, jak tomu vlastně bude, neboť série L je tou, která je i dnes určena pouze komunistickým prominentům. Výjimkou byl historicky pouze model L5, ovšem i ten zamířil k privátní klientele pouze ve velmi omezeném množství.



Na podobu nového Hongqi L1 měla evidentně vliv řada aut, ať již moderních, tak i těch letitých. Výsledek opravdu není hezký. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroj: Autohome China
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 8 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Američané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 4 hodinamiNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
před 5 hodinamiČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před 7 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 8 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva