Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čistě benzinové motory Lamborghini nakonec nekončí, dostat ho má i velmi neobvyklá novinka
18.3.2022 | Petr Prokopec
Navzdory předchozím prohlášením nakonec neplatí, že by Aventador Ultimae zůstal poslední čistě spalovací novinkou značky. Do výroby se vrací nejen ten, přijdou i nové verze zbylých dvou modelů. A Huracán by mezi nimi mohl hodně překvapit.
Nedávná prohlášení Lamborghini zní na první pohled poněkud protichůdně. Značka totiž nejprve uvedla, že dvanáctiválcovému motoru zůstane věrna tak dlouho, jak jen to půjde, následně však zmínila, že éra spalovacích jednotek je v Sant'Agata Bolognese u konce. To na leckoho může působit zmatečně, je ale třeba rozlišovat mezi elektrickými a elektrifikovanými pohony.
Italové mluví o tom druhém, skončit tedy původně měli s čistě benzinovými agregáty - hybridizované verze opírající se klidně o mohutné dvanáctiválce měly nadále být ve hře. Nakonec ale neplatí ani konec čistě spalovacích pohonů, neboť se dočkáme výroby ještě dvou novinek, které nebudou ani hybridní. A k nim se vrátí ještě jeden starý známý.
Co přesně to znamená? Jednak dorazí nové vrcholné provedení SUV Urus, které bude hnát vpřed jen motor 4,0 V8 s dvojitým přeplňováním. Zajímavější novinkou ale bude jakési rozlučkové provedení desetiválcového Huracánu. O co přesně půjde, není jasné, nápovědou by ale měl být koncept Sterrato z roku 2019. Italové tehdy Huracán přizvedli o 47 milimetrů a zároveň o 30 milimetrů rozšířili rozchod kol vpředu i vzadu. Kvůli tomu bylo třeba přifouknout blatníky, pod něž se nastěhovala 20palcová kola s off-roadovějším obutím. Podobným směrem má mířit i Porsche s modelem 911, takže je možné, že se na trhu skrývá zlatá žíla, kterou chce nyní koncern VW naplno vytěžit.
Zda tomu tak skutečně bude, je nyní ve hvězdách, jedna věc je ale jistá. Voda se nakonec nezavřela ani za modelem Aventador, jehož produkce sice už skončila, Italové ji ale znovu rozjedou. Stane se tak kvůli 15 exemplářům verze Ultimae, jenž skončily na dně Atlantiku po potopení lodi Felicity Ace. Mluvčí značky navíc dodal, že tyto vozy budou mít na montážních linkách prioritu, aby je zákazníci obdrželi co nejdříve.
Dodejme, že Lamborghini tedy nakonec nebude plně elektrifikovanou značkou dříve než v roce 2024. Pořád se ale bavíme hlavně o plug-in hybridních pohonech. Právě tímto způsobem hodlají Italové zachovat ikonickou jednotku V12 v nabídce ještě po řadu dalších let. Kam dále zamíří, je otázkou. Přislíben byl také čistě elektrický model a třebaže s nezájmem v tomto případě nepočítáme (protože o použitelnost u supersportů nikdy moc nejde), s ohledem na to, jak turbulentní je dění ve světě v posledních měsících a letech, bychom byli s jakýmkoli dlouhodobými výhledy raději velmi opatrní.



Koncepční Huracán Sterrato se dočkal zvýšeného podvozku i rozšířeného bodykitu. Zda dorazí jeho sériová verze, je ve hvězdách, čistě spalovací novinku Lamborghini v rámci této modelové řady dostat máme. Foto: Lamborghini
Zdroj: Motor Authority
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Krádež dílů Ducati MotoGP a WorldSBK: zatčen bývalý zaměstnanec 12:00
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
Nejnovější články
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
před 10 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 11 hodinami
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
dnes
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
dnes
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
