Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën Cactus M: surfařský ideál oficiálně, má nafukovací střechu z neoprénu
3.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová verze Cactusu zaujme nejen nafukovací střechou, ale i neoprénovými sedadly nebo odvodňovacími dírami v podlaze.
Po včerejším úniku prvních fotek na sebe oficiální odhalení Citroënu Cactus M nedalo dlouho čekat. Novodobé Méhari přitom na legendární originál odkazuje hned několika prvky, z nichž tím nejvíce zřejmým je snaha zalíbit se plážovým povalečům a surfařům. Z toho důvodu ostatně byl rám čelního okna i ochranný oblouk nad zadními sedadly uzpůsoben také surfařským prvkům, zatímco samotná sedadla v kabině jsou potažena jasně zbarveným neoprénem, který má na tento svět odkazovat.
S původním kabrioletem pak novinku spojují kupříkladu mohutné dveře, které sice stejně jako přední i zadní nárazník počítají se vzduchovými kapslemi Airbump, kontrastní lakování se však v tomto případě zjevně nenosí. Místo toho si můžeme povšimnout zvýšeného podvozku, se kterým by neměl být problémem výlet na písčitou pláž. Oproti originálu však můžeme zapomenout na pohon všech kol.
Místo systému 4x4 je koncepční Cactus M osazen poháněnou přední nápravou a funkcí Grip Control, která má optimalizovat trakci na kluzčích površích. Řidič přitom za pomoci voliče usazeného nalevo od volantu může vybírat z režimů Normal, All-Terrain, Snow a Sand. Mimo to by pak se sjízdností měli napomoci i 19palcová litá kola, která jsou ovšem osazena úzkými pneumatikami s vyšším profilem.
V rámci venkovních rozměrů je francouzská novinka 4,16 metru dlouhá, 1,77 metru široká a 1,48 metru vysoká, přičemž počítá s 2,6metrovým rozvorem. Pod kapotou pak najdeme 1,2litrový přeplňovaný tříválec PureTech, který produkuje 110 koní. Na přední kola tento výkon přenáší šestistupňový automat, přičemž spotřeba byla vyčíslena na 4,8 litru na sto kilometrů.
Vyjma výše zmíněného pak Cactus M dostal do vínku hned několik fines, které mají podpořit aktivní životní styl. V prvé řadě jsou to nášlapné kapsy před zadními koly, které mají cestujícím na zadních sedadlech napomoci s naskočením do kabiny. Dále pak můžeme upozornit na díry v podlaze, díky nimž mohou surfaři usednout dovnitř bez osušení i obav z následného zatopení interiéru.
Samostatnou kapitolou je poté plátěná střecha, která je ze stejného neprodyšného materiálu jako potah sedadel. Navíc ji můžete nafouknout a využít jakožto stan či případnou roletu uchycenou za zadní oblouk, pod který se vejdou dvě osoby vysoké 180 centimetrů. Tím nám však tisková zpráva končí, další detaily se dozvíme ve Frankfurtu.
O sériové výrobě ale nejspíše nebude rozhodnuto ani v hesenské metropoli, přičemž je otázkou, zda k ní skutečně dojde. Francouzská automobilka totiž momentálně říká pouze tolik, že Cactus M má naznačit potenciál, jaký se ve standardním crossoveru skrývá. Jeho dalších variant se prý skutečně dočkáme, nikde však není psáno, že budou otevřené.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


























































Koncepční Citroën Cactus M je surfařským ideálem, výrobu však zatím jistou nemá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
dnesMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Absurdita nejnovějšího Mercedesu nezná mezí, takto generuje falešný zvuk osmiválce. A „kůže” uvnitř je též pikantního původu
před 7 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 8 hodinamiNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
před 10 hodinamiČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před 11 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
dnes
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 21:20 - Kavis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis