Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208

Rozměrné čelní okno francouzského hatchacku zůstalo. Nově jej však můžete zkombinovat s motory 1,0 VTi a 1,2 VTi nebo odlišným čalouněním.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208

22.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rozměrné čelní okno francouzského hatchacku zůstalo. Nově jej však můžete zkombinovat s motory 1,0 VTi a 1,2 VTi nebo odlišným čalouněním.

Druhá generace Citroënu C3 se do prodeje dostala v listopadu 2009 a na facelift tak má nejvyšší čas. Po designové stránce se toho ale vlastně moc nestalo. Po vzoru brazilské verze představené loni v létě dostala i ta evropská novou čelní masku s dvojicí chromových šípů, na nárazníku přibyly LEDky pro denní svícení a jinak stylizované jsou zadní světlomety. Kromě toho se v paletě barev objevila modrá Ink blue (počet barevných odstínů se tím zvedl na devět), tím ale modernizace exteriéru opravdu končí.

Více se neměnilo ani v interiéru. Palubní deska přichází s novým termopovlakem, v případě dekoračních vsuvek si můžete vybrat mezi matně černou či hnědou a šedivou Moondust. Slazeno s tím bylo nové čalounění, pozměněn pak byl přístrojový štít. V příplatkové výbavě přitom nadále zůstává rozměrné čelní okno Zenith zasahující až do střechy, zpětná kamera či parkovací senzory.

Nejvýraznější změny si tak nový Citroën C3 přiváží pod kapotou. Po vzoru Peugeotu 208 totiž budou na ženevském autosalonu pod jeho kapotou debutovat nové tříválcové motory. V případě pohonné jednotky 1,0 VTi lze počítat s výkonem 68 koní, silnější 1,2litrový motor VTi pak produkuje koní 82. Spotřeba se přitom má pohybovat v rozmezí 4,3 - 4,5 litru na sto kilometrů.

To představuje zhruba pětadvacetiprocentní zlepšení oproti předchozím motorům 1,1i, 1,2 VTi a 1,4 VTi, které již v nabídce nenajdete (zvolit je ale možné ještě 1,6litrový motor VTi o výkonu 120 koní). Naopak dieselové motory byly zachovány všechny, což znamená standardní i eko verze agregátů 1,4 HDi o výkonu 68 koní a 1,6 HDi o výkonu 92 koní.

Ceny budou zřejmě oznámeny až blíže datu prodeje, který by měl odstartovat letos v létě. Dá se přitom počítat s tím, že oproti stávajícím akcím, kdy C3 1,1i začíná na částce 169 900 Kč, se mnoho nezmění, Citroëny si u nás zvykly být velmi dostupné.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208 - 1 - Citroen C3 2013 facelift 01Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208 - 2 - Citroen C3 2013 facelift 02Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208 - 3 - Citroen C3 2013 facelift 03Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208 - 4 - Citroen C3 2013 facelift 04Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208 - 5 - Citroen C3 2013 facelift 05Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208 - 6 - Citroen C3 2013 facelift 06Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208 - 7 - Citroen C3 2013 facelift 07Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208 - 8 - Citroen C3 2013 facelift 08Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208 - 9 - Citroen C3 2013 facelift 09Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208 - 10 - Citroen C3 2013 facelift 10Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208 - 11 - Citroen C3 2013 facelift 11
Po stránce vzhledové se Citroën C3 příliš nezměnil. Hlavní část modernizace se totiž odehrála v motorovém prostoru, kde nyní najdete tříválce 1,0 VTi a 1,2 VTi

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše