Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech
23.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Citroën chce zpět do černých čísel. Modely DS povýší na samostatnou značku, sám osloví jen lidové vrstvy.
Pro italské nebo francouzské automobilky nejsou poslední léta zrovna procházka růžovým sadem. Zatímco takový Fiat má ve svém portfoliu profitující Ferrari a Renault se může opřít o dojnou krávu zvanou Dacia, takový Peugeot s Citroënem nemají ve svém portfoliu zrovna hodně „pozitiv a sociálních jistot“. De facto můžeme zmínit jedinou, a sice modely s logem DS, které přinášejí peníze zejména z čínského trhu.
Citroën ovšem potřebuje oslovit zákazníky také v kontinentální Evropě, na kterou je jeho produkce z větší části zaměřena. A proto prý zamíří zpátky ke kořenům a na trhu zamíří mezi nižší vrstvy. První takovou vlaštovkou je přitom nedávno představený model C4 Cactus, který se s cenou okolo 14 000 Eur (cca 385 000 Kč) zařadí pod konkurenční Volkswagen Golf nebo Opel Astra, přitom jde o SUV, která jsou v tomto segmentu obvykle citelně dražší.
S těmito vozy ale francouzská značka nechce soupeřit jen nižší cenou, nýbrž i odlišným pojetím designu. „Všichni se snaží zdůraznit agresivitu a sportovnost,“ uvedl k tématu šéfdesignér značky Alexandre Malval. „My ovšem věříme, že jde o zastaralé téma, a že Citroën by měl jít svou vlastní cestou.“ Řeč je přitom hlavně o panelech karoserie zvaných Airbump, za nimiž stojí německá firma BASF.
„Tyto prvky buď milujete, nebo nenávidíte. Co je ovšem hlavní, všude se o nich mluví,“ říká na adresu „vzduchových kapslí“ analytik společnosti UBS Philippe Houchois. Zároveň ovšem dodává, že i přes veškeré snahy nemusí Citroën uspět, neboť C4 Cactus není stále tak levný jako zmiňované modely od Dacie. Značka by tak podle něj měla znovu zvážit svou cenovou politiku.
Je ovšem otázkou, zda se tak stane. Francouzi jsou si totiž novým modelem jisti a doufají, že neosloví jedince, ale celé davy. K černým číslům jim přitom nemají pomoci jen samotné prodeje, ale i nízké výrobní náklady, neboť vůz převezme řadu komponentů - včetně platformy - od koncernových sourozenců. Ačkoliv v segmentu nabídne nebývalý prostor, pohánět jej budou pouze malé motory.
Další úspory má pak značce přinést přesouvání výroby mimo západní Evropu. Zatímco tedy Citroën C4 Cactus bude montován ve španělském Madridu, nová generace modelu C1 má i nadále sjíždět z linek továrny TPCA v českém Kolíně. Mimo to je ovšem v plánu také přestěhování produkce příštího hatchbacku C3 na Slovensko.
To všechno jsou jistě logické kroky, které by značce kýžený profit skutečně mohly přinést. Přesto si ovšem stejně jakou Houchois myslíme, že dokud Citroën nepřijde s cenami, jež budou na stejné úrovni jako u konkurenční Dacie, pak bude stále jen paběrkovat - pro méně majetné bude drahý, pro majetnější nezajímavý...




































Produkční Citroën C4 Cactus se má stát spásou francouzské značky, a to hlavně díky nízké ceně. Ta však podle nás až tak příznivá není
Zdroj: Yahoo Finance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 11 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 18:31 - Brus
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 16:21 - HondaMan
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan