Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4

(+ videa) Novinka dostala oproti běžné C4 dvousetkilovou dietu, sedadla připomínající gauč nebo unikátní airbag zabudovaný do střechy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4

5.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Novinka dostala oproti běžné C4 dvousetkilovou dietu, sedadla připomínající gauč nebo unikátní airbag zabudovaný do střechy.

Tak jsme se konečně dočkali odhalení produkční verze Citroënu C4 Cactus. A že to nebylo čekání krátké - francouzská automobilka totiž ohlásila premiéru na dnešní den již loni v září. Jak je přitom patrné teď už z oficiálních fotek a videí, během té doby koncept o mnoho radikálních prvků nepřipravila. Nechybí totiž jak vzduchové kapsle Airbump chránící vůz v malých rychlostech před venkovními nárazy, tak přední sedadla připomínající spíše gauč ve vašem obývacím pokoji. Jediným absentérem jsou tak vlastně bezrámová okna, která nahrazuje konvenční provedení.

Naše představení můžeme začít designem karoserie, která měří 4,16 metrů na délku a 1,73 metru na šířku. Kromě toho pak můžete počítat s výškou 1,48 m, zatímco rozvor mezi nápravami činí 2,6 m. K dispozici je deset barev, které lze skloubit se čtyřmi odstíny kapslí Airbump (černá, šedá, písečná a čokoládová). Ty jsou přitom vyrobeny ze speciálního plastu (Thermo Plastic Uretane), který je naplněn vzduchem. Snadno tak zabrání drobným nárazům, přičemž mohou být jednoduše a hlavně levně vyměněny.

To ovšem v rámci co nejnižších pořizovacích a provozních nákladů není to hlavní. Citroën chce totiž v některých zemích, kde bude C4 Cactus nabízen, představit také program speciálních zápůjček. Na jeho základě si zákazník může zvolit pravidelnou měsíční platbu či poplatky za kilometry, přičemž na základě jejich výše může vybírat motor i výbavu. Souběžně s tím pak může počítat také se servisem, přičemž dopředu určené částky jej nebudou konfrontovat s extrémně vysokými fakturami.

Redukční dvousetkilová dieta oproti základnímu Citroënu C4 pak má stát za výrazným ponížením spotřeby paliva. U benzinových motorů se totiž počítá s produkcí emisí CO2 ve výši maximálně 100 gramů, u dieselových je to pak pouze 82 g/km, tedy ekvivalent 3,1 l/100 km. Dosaženo toho bylo hlavně odlehčením platformy, novými motory, hliníkovou kapotou motoru a blatníky nebo speciálními zadními sedadly (- 6 kg) a zafixovanými zadními okny (- 11 kg).

Další snižování hmotnosti má na starosti panoramatická střecha, která vůči konvenčnímu provedení shodila šest kilo. Přesto je vybavena UV filtrem, který do kabiny propouští pouze světlo a nikoliv teplo. Mimo to pak Citroën přichází s unikátním airbagem, který chrání cestující při čelních nárazech - oproti standardu se totiž neskrývá v palubní desce, ale právě ve střeše. Při aktivaci se pak rozvine podél čelního okna.

Tím se dostáváme k interiéru, kde dominantou je zejména přední lavice. Ta totiž nedoznala jediného přerušení a tak spíše než automobilová sedadla připomíná gauč v obývacím pokoji. Patrné je to hlavně u verzí s robotizovaným manuálem ETG (ve standardu ale samozřejmě dostanete klasický „fofrklacek“), které namísto tradičního voliče počítají jen s pádly pod volantem a tlačítky D, N a R na spodní části středové konzole.

Roli přístrojového štítu pak převzal digitální displej, s nímž spolupracuje sedmipalcová dotyková obrazovka uprostřed. Skrze toto rozhrání se přitom dostanete k ovládání klimatizace, multimediálního systému, navigace nebo telefonním službám. Nechybí ani pomůcky pro řidiče jako zpětná kamera, tempomat či ukazatel nejbližších benzinových pump, hotelů a michelinských restaurací.

Z dalších pomůcek pak můžeme zmínit třeba asistent rozjezdů do kopce, přisvěcování v zatáčkách nebo servis Citroën eTouch, který v případě nehody dokáže zalarmovat potřebné policejní, záchranné či hasičské složky, ovšem opět pouze ve vybraných zemích. Nové stěrače s ostřikovači zabudovanými v ramenech jsou ale již standardem pro všechny.

V rámci samotné výbavy pak můžete volit ze tří barevně odlišných provedení (Atmosphere Stone Gry, Purple Pack a Pack Inside Habana), s nimiž přicházejí takové finesy jako třeba kožená poutka namísto tradičních klik dveří. Na ceny si ovšem budeme muset počkat, i když jedním číslem ovšem dnešní článek uzavřeme - objemem zavazadelníku, který ve standardu počítá s 358 litry. Více nám Francouzi poví zřejmě až v Ženevě.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 1 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 01Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 2 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 02Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 3 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 03Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 4 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 04Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 5 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 05Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 6 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 06Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 7 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 07Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 8 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 08Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 9 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 09Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 10 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 10Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 11 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 11Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 12 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 12Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 13 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 13Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 14 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 14Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 15 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 15Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 16 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 16Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 17 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 17Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 18 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 18Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 19 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 19Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 20 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 20Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 21 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 21Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 22 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 22Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 23 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 23Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 24 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 24Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 25 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 25Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 26 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 26Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 27 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 27Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 28 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 28Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 29 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 29Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 30 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 30Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 31 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 31Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 32 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 32Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 33 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 33Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 34 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 34Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 35 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 35Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 36 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 36Citroën C4 Cactus oficiálně: produkční SUV je o dva metráky lehčí než C4 - 37 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 37
Produkční Citroën C4 Cactus se od konceptu prakticky neliší. Vzduchové kapsle Airbump pak nabízí ve čtyřech odstínech

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.