Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Copak to Škoda testuje v Alpách? Chystá se brzký facelift Fabie?
31.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Fabia Combi nafocená v Alpách má kamufláž, kterou byste očekávali u prototypu faceliftovaného provedení. Jenže Fabia je na trhu jen dva roky.
Třetí generace Škody Fabia byla světu odhalena před dvěma lety na autosalonu v Paříži. Prodej odstartoval jen měsíc poté, přičemž ještě před koncem roku 2014 mladoboleslavská automobilka zahájila rovněž výrobu kombíku. Produkce od té doby jen stoupá, přičemž za první letošní pololetí na evropském kontinentu narostly vůči loňsku o 19,6 procenta na 93 677 exemplářů.
Tato fakta zde nezmiňujeme jen tak. Zdá se z nich jasné, že Škoda nemá důvod Fabii jakkoli měnit, přesto se nyní Alpami prohání verze Combi s kamuflovanými čelními a zadními partiemi. Takto obvykle vídáme maskovaná auta, u kterých se chystá facelift. Na jeho přípravy bychom si ale pouhé dva roky po představení původního provedení nevsadili, i když to neznamená, že by musel být představen ještě letos či v jakkoli dohledné době.
Otázkou tedy je, co vlastně Škoda poblíž Grossglockneru (nikoliv v Jižní Evropě, jak zdroje naznačují) testuje. Patrná je upravená čelní maska a možná i jiné světlomety, tedy opět prvky, které jsou běžně součástí modernizace. Zezadu se pak zdá být jiný nárazník, další obvyklý projev faceliftu. Je tedy možné, že by automobilka přes veškeré úspěchy nové Fabie chtěla ještě víc?
Vyloučit to nelze a zřetelné zatížení zadní nápravy může být i projevem testů souvisejících technických změn (třeba příchod motoru 1,0 TSI lze očekávat dříve než později), na klasický facelift bychom si ale nevsadili ani pětník. Celý koncern Volkswagen se teď snaží šetřit, kde to jen jde a dříve avizované pětileté výrobní cykly musely zamířit pod stůl. Teď bude v kursu spíše „ždímání” již vyvinuté techniky a s něčím takovým nejdou brzké facelifty a nové generace dohromady.
Chystanému faceliftu zkrátka nevěříme a jistým potvrzením toho, že Škoda testuje něco jiného, mohou být i snímky stejně maskovaného Superbu pořízené na stejném místě. V případě vlajkové lodi, která je reálně na trhu jen něco přes rok, je facelift prakticky zcela vyloučen - u té lze modernizaci očekávat až někdy v roce 2019.
Nejpravděpodobnější možností se tak jeví testování něčeho, co bude u sériových provedení obou modelů v maskovaných partiích přítomno. Vsadili bychom si na zkoušky nových bezpečnostních a asistenčních systémů, jak ostatně naznačuje kamera či senzor na střeše Supebu. Ty by se mohly dostat ke všem modelům a je možné, že časem vykouknou na světlo světa i snímky částečně maskované Škody Octavia.
Asi se teď nedozvíme, kde je pravda, můžete si sami zkusit tipnout - oficiální vysvětlení dříve nebo později dorazí. Nyní tedy již jen dodáme, že níže přikládáme pár snímků obou zmiňovaných prototypů, další si můžete prohlédněte v galerii Auto Evolution a galerii Motor1.






Poblíž Grossglockneru byl nachytán tajuplný prototyp Škody Fabia Combi...
...a Superbu. V obou případech značka nejspíše testuje nové bezpečnostní či asistenční systémy
Zdroj: AutoEvolution, Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program v Assenu včera 10:00
- MS side pokračovalo v Mostě - Top-3 dělí 3 body 23.6.2025
- Honda Gold Wing mazinárodní sraz Pivovar Kněžínek 10.-13.7.2025 23.6.2025
- #93 vyhrálo dnes 93. Grand Prix 22.6.2025
- Moto2 vyhrál Gonzalez, 12. Salač 22.6.2025
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
včeraNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan