Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Corvette Stingray dostala Performance Data Recorder, analyzuje váš řidičský styl
6.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+videa) Legendární Vette není velkým inovátorem, novou funkcí ale zaskočila. Nový systém PDR od Cosworth nahraje vaší jízdu se vším všudy.
Mnoho nadšených řidičů při potřebě záznamu, včetně naší redakce, používá ve vozech kamery pro záznam videa se zvukem a údaji z GPS pro přesné měření rychlostí. Jenomže Chevrolet připravil pro novou Corvette Stingray C7 něco, co by v budoucnu mohlo všechna taková externí zařízení nahradit. Systém Performance Data Recorder jde totiž v mnohém ještě o krok dál a dělá z nové Vette neobvyklého inovátora.
O novince již byla řeč na veletrhu Consumer Electronics Show v Las Vegas, ovšem my jsme se o ní ještě nezmiňovali, a tak bedlivě čtěte, co že se to podařilo vytvořit. Chevrolet povolal na pomoc ostřílené harcovníky ze společnosti Cosworth a připravil systém, který je schopen videokamerou integrovanou za čelním oknem zaznamenávat obraz z jízdy ve vysokém rozlišení (720 řádků, a tedy 1280 na 720 pixelů). Kromě videokamery je v kabině šikovně ukryt i mikrofon pro záznam zvuku motoru a GPS přijímač, který zachycuje pozici vozu pětkrát rychleji než navigační systém. U vozu, který má tolik výkonu, se to může hodit.
Celá tahle finesa umožňuje řidiči Stingray zachytit skotačivou jízdu po okruhu se vším všudy a díky rozsáhlým telemetrickým informacím vkládaných do videa také později analyzovat řidičský styl. Rychlost je tím nejmenším, zaznamenává se třeba i míra sešlápnutí plynového a brzdového pedálu, přetížení, údaje o zrychlení, úhlu natočení volantu, pozici vozu na trati, otáčky motoru a aktuální rychlostní stupeň či čas na kolo. Později v počítači lze sledovat jízdu doslova zatáčku po zatáčce a číselně zjišťovat, kolik jste kde ztratili, případně kolik jste získali. Lze si také pustit třeba dvě kola naráz a opět analyzovat.
Systém má několik režimů (Track, Sport, Touring a Performance mode), které se od sebe odlišují množství zobrazovaných informací. Záznam jízdy po okruhu nebo normální silnici začíná tím, že si záznamem dat vytvoříte digitalizovanou trať se startem a cílem a poté už můžete čerpat výhody systému naplno.
Veškerá data se nahrávají na SD kartu (8 GB či 32 GB) umístěnou v přihrádce před spolujezdcem. Záznam se všemi telemetrickými údaji však můžete shlédnout přímo ve voze na centrálním osmipalcovém displeji, přes který ho také nastavujete. Vyjímatelné úložné médium však poslouží k tomu, že můžete celou jízdu vzít s sebou domů do počítače. Systém od Cosworthu na PC umožní odhlalit další analytické nástroje a také sdílení videí s ostatními nadšenci. Na dálku tak můžete třeba porovnávat zajeté časy a odhalovat své řidičské nedostatky.
Systém Chevrolet Performance Data Recorder bude dostupný pro Corvette C7 modelového roku 2015 ke konci tohoto roku, přičemž cena tohoto příplatku ještě není zveřejněna. Nám se takový nápad prostě líbí a byli bychom rádi, kdybychom někdy dostali příležitost ho otestovat. Pro zajímavost přidáváme hned trojici videí, která celý systém popisují podrobněji a ukazují ho v praxi.
Jak systém PDR pracuje
Kolo na Milford Proving Grounds
Kolo na Sebring Raceway











Nahrát si každou sekundu takhle podrobně by se hodilo třeba na Nordschleife. Pak bychom mohli zahájit nelítostný hon za ztracenými vtěřinami. Chevroletu palec nahoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva