Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čtyři turba dělají nejsilnější dieselový šestiválec světa. Nové BMW M550d ho má
26.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jak vylepšit nejsilnější šestiválcový diesel světa se třemi turby? A co takhle čtvrtým turbem? M550d ho dostala a má pod kapotou celkem 400 koní.
Stávající nálady jsou možná na oko antidieselové, nicméně z prodejních statistik vyplynul jeden nezvratitelný fakt - bez naftových motorů by prémiové automobilky skoro neměly co prodávat. Registrace Jaguaru a Land Roveru na ně spoléhají z 90, respektive 95 procent, daleko od těchto čísel ovšem není ani BMW. Dieselový motor mají v Evropě tři ze čtyř prodaných vozů mnichovské automobilky. A BMW nově přichází s modelem, který tento poměr může jen zvýšit.
Řeč je o nové generaci typu M550d xDrive, který bude k dispozici jako sedan i kombík. Jak už označení modelu naznačuje, u obě karosářské verze jsou vybaveny pohonem všech kol (preferující ale zadní nápravu), standardem je také osmistupňová automatická převodovka. To ale u mnichovských vozů není nic neobvyklého - specialita se skrývá až pod kapotou. Zde najdeme první dieselové čtyřturbo světa a zároveň nejsilnější naftový šestiválec známý už z modelu 750d.
Jak jste se tedy již nejspíše dovtípili, řeč je o motoru B57B30TOP, který produkuje 400 koní v 4 400 otáčkách a 760 Nm dostupných od 2 000 ot./min. Již od tisíce otáček je ovšem k dispozici 450 Nm. To už je hodnota, na níž mnohé motory nedosáhnou ani v rámci své špičky.
Za tyto výkony vděčí pohonná jednotka čtyřem turbodmychadlům, z nichž dvě operují s menším plnicím tlakem a nahrazují předchozí velké turbo. Zároveň přitom fungují permanentně, ačkoliv BMW dodává, že v případě potřeby maximální akcelerace již od volnoběhu dochází ke krátkému přemostění nízkotlakých dmychadel pomocí klapky, abyste se mohli vskutku „odpíchnout“.
Pro sprint na stovku sedanu postačí 4,4 sekundy, kombi potřebuje 4,6 s. Ve srovnání s předchozím BMW M550d, jež používalo „pouze“ natřikrát přeplňovaný motor, tu máme zlepšení o tři desetiny. Co je možná ještě podstatnější, sedan je o pouhou desetinu pomalejší než M5 F10. A to je nějak rychlé auto.
Dalšími argumenty „pro“ je samozřejmě spotřeba, byť na normovaný průměr 5,9 l/100 km (respektive 6,2 l/100 km) se nejspíše nikdy nedostanete. Vůči standardnímu sedanu a kombíku se provedení M550d liší specifickými nárazníky, jinými bočními prahy, modrými brzdovými třmeny a spoilerem na zádi v případě sedanu.
Dále dostal vrcholný diesel do vínku 19palcová litá kola obutá do pneumatik o rozměru 245/40 vpředu a 275/35 vzadu. Dvacetipalcové ráfky jsou k dispozici za příplatek, stejně jako třeba adaptivní podvozek M Suspension Professional. Standardně lze ale počítat se zavěšením M Sport snižujícím oproti základu světlou výšku o 10 mm či s řízením s proměnlivým převodem.
Uvnitř jsou odlišná přední sportovní sedadla, přičemž vše dekoruje záplava kůže, Alcantary a hliníkových dekorů. Nechybí ani všudypřítomná loga M. Ceny ovšem prozatím neznáme, oznámeny budou až v následujících týdnech s blížícím se zahájením prodeje. Nízké ale rozhodně nebudou.












Pětková řada dostala načtyřikrát přeplňovaný diesel. S ním sedan zvládá zrychlení na stovku za 4,4 sekundy, kombi je o dvě desetiny pomalejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
před 8 hodinami
Řidič si zkoušel hrát na Jamese Bonda trikem se značkou, místo potlesku sklidil pokutu, trestné body a nominaci v anketě Fušer roku
včera
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
7.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP: GP Turecka 2027? 10:28
- Manzi: „Nechtěl jsem odejít bez titulu mistra světa“ včera 10:00
- Triumph Tiger Sport 800 Tour: s cestovatelskou výbavou včera 09:22
- Toprak Razgatlioglu: „Pokud mi bude chybět mistrovství světa superbiků, vrátím se.“ 7.12.2025
- Nováček na superbiku Mattia Rato (20) byl ohromen 6.12.2025
Nejnovější články
K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi TDI za 290 tisíc. Co na tom, že to je nechtěná verze s nechtěným motorem, výbavou i barvou
před 2 hodinami
Technik popsal půlrok života s autem od „zrádců Tesly”. Hořel pro něj nadšením, teď už ho nechce ani vidět
před 4 hodinami
Ford Mondeo v novém se začal prodávat a je tak levný, že automobilka radši tají, jak výhodná nabídka to je
před 5 hodinami
Už se provalilo, že první elektrický Rolls-Royce je propadák, ne hit. Prodeje i ceny dál padají, slevy jdou do milionů
před 7 hodinami
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.09. 19:34 - Spectral
- IT poradna 12.09. 18:34 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.09. 18:19 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.09. 18:17 - řidičBOB
- SUV / Terénní vůz se sv. výškou 200mm+ k prodeji 12.09. 09:27 - Snowman000
- Politický koutek 12.08. 12:18 - Brus
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
