Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky
20.2.2020 | Mirek Mazal
Doslovným dodržením definice se stále koukáme na automobil, i když má svou podobou a stylem řízení blíže motorce. Chce spojit výhody obou světů, máme ale pocit, že se stará spíš o spojení jejich nevýhod.
Francouzská firma Lazareth vyrábí netradičně pojaté automobily a motocykly. Zvláště v případě těch druhých pouští uzdu fantazii a vytváří zcela nevídané stroje. Možná ještě máte v paměti příšeru zvanou LM 847, jejíž dominantou byl osmiválec původem od Maserati. Současně jsme na ní obdivovali zcela unikátní podvozek používající po dvou kolech na každé straně stroje. Poslední výtvor označený LM 410 používá v principu stejné řešení, jen motor je poněkud přízemnější a celý stroj má být díky tomu použitelnější pro běžné ježdění.
Mezi koleny jezdce se tentokrát nachází litrový čtyřválec vypůjčený z Yamahy R1. Maximální výkon 200 koní (147 kW) je stejný jako u japonského superbiku vyráběného už od roku 1998. „LM 410 je mnohem konvenčnější. Navrhli jsme jej, aby byl lehčí, snáze ovladatelný a přístupný širší skupině zákazníků,“ vysvětluje výrobce.
Stroj plně homologovaný pro silniční provoz využívá pohyblivé nápravy umožňují náklony do zatáček. Ohebné mechanismy se po zastavení uzamknou a LM 410 zůstane stát vzpřímeně. Čtyři ráfky s velkými paprsky připomínají automobilová kola a kromě praktického hlediska přinášejí i pořádnou porci exkluzivity.
Futuristický hybrid vzbuzuje pozornost, proto si Francouzi troufají říct o sebevědomou sumu minimálně 100 tisíc Eur (2,6 milionu Kč) za kus. Bude vyrobeno jen 10 exemplářů, než přijde další francouzský pokus spojit výhody automobilů a motocyklů.
Přesně o to se LM 410 snaží, nejsme si ale jisti, zda uspívá. Výhodou motorky je malá fyzická velikost a z ní vyplývající mrštnost, skladnost a nakonec i kombinace dynamiky a ceny. Auta naopak přes vyšší cenu i velikost a relativně horší dynamiku i agilitu nabízí nesrovnatelně více komfortu, zejména pak možnost jezdit bez jakékoli přípravy za každého počasí. V Lazaretrhu tak jde spatřovat spojení výhod i nevýhod obojího, při ceně odpovídající už výjimečnému autu ale vidíme zkrátka spíše to druhé.












Lazareth LM 410 je kříženec auta a motorky. Není levný, ale má přines spojení výhod obojího, podle nás dělá opak
Zdroj: Lazareth
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
