Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Venku jsou detaily k Dacii Duster 2022, v tom hlavním se naštěstí nezmění
31.5.2021 | Petr Prokopec
Ačkoli to nějaký čas vypadalo, že žádný takový vůz nedorazí, nakonec je jeho příchod hotovou věcí a detailů o něm se ven dostává stále víc. Toto jsou ty nejnověji odhalené.
Po letních prázdninách oslavíme čtvrté výročí příchodu Dacie Duster druhé generace. Přes zkazky o tom, že vůz vydrží na trhu do konce svých dnů bez větší modernizace, je na konec na spadnutí příchod faceliftu pro modelový rok 2022, jehož premiéra má proběhnout 22. června. Už bez maskování nafocené exempláře naznačují, že nemáme počítat s ničím až tak dramatickým, koneckonců druhá generace je spíše výraznější modernizací té první. Zachována byla totiž platforma B0, nezměněný je i rozvor. Pro spoustu lidí tak Duster zůstal vozem, jehož vývoj po roce 2010 pokračuje do dnešních dnů.
Takovou strategii ale nemůžeme mít rumunské automobilce za zlé. Pokud by totiž každé tři roky přicházela s výrazně jiným vozem, logicky nemůže držet ceny nízko u země. Právě tento aspekt Dacia ani v případě Duster 2022 nehodlá měnit, jakkoli jisté korekce cen lze očekávat vždy. Vůbec bychom se ale nedivili, kdyby na českém trhu na tento krok došlo až u dražších úrovní výbavy, tu základní by nicméně Dacia mohla udržet pod 280 tisíci korunami.
Znamená to, že Duster bude i přes své rozměry jednou z nejlevnějších Dacií současnosti. Nový Logan i Sandero Stepway totiž startují nad 300 tisíci korunami, jen Sandero se drží citelně níže. Je ale jisté, že takto levný bude Duster naposledy a příští generace, která má dorazit v roce 2024. se vydá směrem novějších sourozenců. Rumunské SUV totiž stejně jako zbytek portfolia značky přesedlá na modernější platformu CMF, která umožňuje mj. daleko širší zástavbu bezpečnostních asistentů, ovšem nikoliv levně. Totéž pak ostatně platí o hybridních pohonných jednotkách.
Co nám tedy nadělí letošní facelift? V případě zevnějšku toho mnoho neočekávejte, sázkou na jistotu jsou pouze nová světla inspirovaná stylem novogenerační Dacie Sandero. Jelikož nepůjde jen o novou grafiku, nýbrž i odlišný tvar, dojde rovněž k přeprofilování kapoty a nárazníku. Zda vzadu s jinými lampami dorazí také přepracované víko, je momentálně ve hvězdách. Zbytek venkovního přerodu tak vlastně budou mít na svědomí jen nové barvy karoserie a jiný design kol.
Uvnitř lze hledat spíše jen modernější multimédia s většími obrazovkami, to je ale s výjimkou odlišné nabídky čalounění a dekorů vše. Zamířit proto můžeme do motorového prostoru, kde taktéž zůstane většina věcí při starém. Novinkou má totiž v tomto směru být jen návrat automatické převodovky. Ta nicméně již bude spárována jen s vrcholnou verzí 1,3litrového agregátu produkujícího 150 koní. Mimo to budou moci zákazníci zvolit pohon všech kol.
Facelift tedy opravdu nebude patřit mezi nejrozsáhlejší, i proto ale Dacia možná cenu základní verze ani nezvedne. Na ověření si budeme muset ještě chvíli počkat, se zahájením prodeje se počítá až v září. Dá se pak předpokládat, že jako první přijdou na řadu rumunský a francouzský trh, čeští zákazníci se tedy musí obrnit o trochu větší trpělivostí, poté by ale v případě zájmu neměli váhat. I kvůli elektromobilitě totiž u Dacie postupně rostou ceny jen jedním směrem.












Stávající provedení Dacie Duster se ani po faceliftu příliš nezmění, vizuálních a vlastně i technických novinek je spíše poskrovnu. To je ale pro zákazníky dobrá zpráva, neboť se tak nebude příliš zdražovat. Foto: Dacia
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025
Nejnovější články
Mercedes už skoro prosí zákazníky, aby si koupili jeho nesmyslný čtyřválcový C63 od AMG. Někde slevil dalších 280 tisíc, je levnější než M3
před hodinouNěmci dali v testu dramaticky lepší známku čínskému autu než srovnatelnému vozu domácího Audi, to je zlomová věc
včeraFiat se zdá být konečně znovu na správné cestě, jeho dalším velkým krokem bude oživení této malé legendy
včeraKolaps Porsche je dílem slepé sázky na elektromobily, říká otevřeně analytik Warburgu, už se kolem toho nechodí po špičkách
včeraFiat zjevně věří, že spalovací 500 bude megahit, od listopadu bude mít k dispozici celou slavnou továrnu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva