Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster Aventure 2013: místo faceliftu dorazil dobrodruh
6.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Levný Duster je vůz, u kterého drsnější zacházení mimo asfaltové silnice tolik nemrzí. Dacia z něj však chce mít drsňáka i na pohled.
Rumunská značka Dacia předem hlásila účast dvou novinek v Ženevě. Předpokládali jsme Logan MCV coby křížence kombíku a MPV a modernizovaný Duster a jak se ukázalo, předpokládali jsme špatně. Další karosářská varianta modelu Logan tedy dorazila, změnila se však na konvenční auto a místo faceliftu crossoveru dorazila pouze zvláštní edice s francouzským názvem Aventure neboli dobrodružství.
Přestože se Duster nechová v terénu marně a spoustu jemu podobných aut by verze 4x4 nechala za sebou, za klasický offroad jej považovat nelze. Právě ten z něj chce ale Dacia mít, a když nic jiného, tak alespoň vizuálně. Proto se na voze objevuje třeba příčník střešního nosiče sloužícího jako rampa pro dva přídavné reflektory, náznaky prahových nášlapů instalovaných však spíše jako ochrana potlačující znečištění boků, nebo chrániče spodní nájezdové hrany obou nárazníků.
K tomu jsou zde navíc oranžové šipky upozorňující na tažná oka pro případ zapadnutí, k tomu nějaké ty polepy a obyčejná šestnáctipalcová ocelová kola, která se dají prodat jako výbava odolnější proti poškrábání anebo u které vás nějaké to poškození tolik nebolí.
Co podobné úpravy evokují ve vás, si jistě odpovíte sami, Dacia tímto „hrdě oznamuje dobrodružné odhodlání a evokuje ducha motorsportu, ve kterém Duster vyniká“. K tomu můžeme jen dodat, že verze Aventure bude v nabídce v podobě příplatkového paketu a automobilka jej bude prodávat v jednom ze dvou odstínů laku - Glacier White a Pearl Black, matnou maskou chladiče, černými kryty vnějších zpětných zrcátek a tmavšími fóliemi na oknech.
V interiéru se objevuje čalounění se vzory opakujícími motiv vnějších nálepek, kontrastní bílá madla dveří barevně sladěná s kroužky výdechů ventilace a spodní loukotí volantu či navigační systém. Háček je pouze v tom, že za světelnou rampu a navigaci bude nutné připlácet navíc a jak se možná dalo očekávat, to stejné platí také pro čtyřkolku, jelikož terénní Duster Aventure bude v základu jen 4x2.
Ceny ani termín uvedení na trh momentálně neznáme, na slova „brzy” a „levně” lze ale v této souvislosti sázet bez většího rizika.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.


Živé fotky téhle rumunské avantýry ze Ženevy brzy doplníme o další
Nad smyslem podobných úprav pro crossover se polemizovat dá, pravdou ale je, že Duster Aventure špatně nevypadá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 11 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025