Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster No Limit: rumunský Nissan GT-R
27.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jak to dopadne, když se spojí rozumné auto s šílenou technikou? Odpověď zní Dacia Duster No Limit a značí speciál pro letošní vrchařský závod na Pikes Peak.
Příběhy závodních provedení Dacie Duster sledujeme průběžně, a tak nám pochopitelně neunikly ani informace o chystaném speciálu pro letošní závod do vrchu v americkém Pikes Peak. Poprvé jsme vás o něm informovali již v březnu, teprve před týdnem jsme pak přidali i první snímky skutečného vozu, který se na pohled vyznačuje především monstrózním přítlačným křídlem umístěným až za zádí vozu. Nyní jsme se o rumunsko-francouzské novince dozvěděli vše podstatné, a tak se podívejme, co nabídne.
V prvé řadě je třeba si říci, že v tomto případě ani nelze hovořit o závodním speciálu na základech sériového modelu. Za základ auta zřejmě nelze považovat přední a zadní světla nebo masku chladiče, to je totiž tak vše, co z původního Dusteru zbylo. Jde tedy prakticky o zcela nový, od základů postavený závodní speciál, který byl připraven ve spolupráci Renault Sportu a firem Tork Engineering a Sodemo. Vůz je připraven pro klání ve třídě Unlimited, která neomezuje hmotnost vozu, výkon motoru, použitou převodovku, pneumatiky nebo aerodynamiku. Zkrátka umožňuje postavit optimální „neregulovaný” soutěžák, kterým se Duster No Limit snaží být.
Tento Dracula tak stojí na lehkém trubkovém rámu, který odívá karoserii z kompozitních materiálů, jež svými tvary sériový Duster pouze připomíná. Pod jeho kabátkem najdeme přeplňovaný motor 3,8 V6 s kódovým označením VR 38 DETT, který pochází z Nissanu GT-R. Agregát byl upraven nejen pro dosažení vyššího maximálního výkonu, nýbrž i pro fungování v nadmořské výšce až 4 300 metrů, ve které se nachází vrchol hory Pikes Peak. Jeho nejvyšší výkon činí ohromujících 634 kW (862 koní), tedy ještě o 12 koní více, než bylo původně avizováno. Nejvyšší výkon je posazen do 7 000 ot./min, maximum točivého momentu ve výši 900 Nm pak trůní v 5 000 otáčkách. Síla motoru je pochopitelně posílána na kola obou náprav, a to přes šestistupňovou sekvenční převodovku značky Sadev.
I přes takřka nehorázný výkonový nášup činí hmotnost vozu jen 950 kilogramů, což je s ohledem na dostupný výkon skutečně nízké číslo. Dacia sice neuvolnila žádné informace o dynamice, poměr výkonu a hmotnosti blížící se hodnotě 1:1 ale naznačuje, že půjde o něco zcela mimořádného.
Zvláštní pozornost si zaslouží aerodynamické řešení vozu, a to nejen proto, že je vizuálně velmi výrazné. Právě aerodynamice se věnovali přímo u Renaultu. Automobilka tvrdí, že řešení takto vypiplané v aerodynamickém tunelu je na závodech tohoto typu neobvyklé a doufá v to, že to Dusteru pomůže na Pikes Peak k vítězství.
Jak jsme již dříve avizovali, za volant vozu se posadí Jean-Philippe Dayraut, trojnásobný vítěz ledové Andros Trophy. Ten se celý závod pochopitelně těší a to i z toho důvodu, že sám neví o jiné motoristické události podobného významu, kde by bylo možné takto extrémní auto použít.
Pokud vás zajímá, jak si Duster No Limit v Americe povede a zda se mu opravdu podaří zvítězit, zakroužkujte si v kalendáři datum 26. června. Právě tehdy se tradiční vrchařský závod v americkém Coloradu letos koná.
































Dacia Duster No Limit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva