Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster Van 2014: praktik z Rakouska pobere až 1 636 litrů nákladu
31.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
„Tuningová kreace“ rakouského zastoupení Dacie má rovněž po faceliftu. Novou masku a lepší kabinu tak lze spojit s přepracovaným zavazadelníkem.
Rumunské SUV je na trhu již od roku 2010. Letos se tak dočkalo výraznější modernizace, která zaúřadovala především v kabině. Nová je totiž jak palubní deska, tak i odhlučnění, jež uvnitř přidávají na luxusu i kvalitě. Z těchto fines, stejně jako z upravené čelní masky, ovšem neprofituje jen standardní verze, ale rovněž i tuningové kreace, které se aktuálně začínají představovat. Slovo „tuning“ bychom ovšem měli dát minimálně do dvojitých uvozovek, neboť v tomto případě můžete na plasty a samolepky od benzinky rovnou zapomenout.
Verze Duster Van zvaná též Fiskal LKW, která je dílem rakouského zastoupení Dacie, totiž byla upravena k co největší praktičnosti. Má tak zaslepená zadní okna, se kterými dorazila přepážka oddělující přední sedadla od zavazadlového prostoru. Ten přitom nyní pobere 1 636 litrů, což ve srovnání se standardním provedením představuje takřka čtyřnásobné zlepšení. Navíc přitom můžete počítat s nosností až 425 kilogramů, zatímco v rámci délky vůz pobere až 1 610 milimetrů dlouhé předměty.
Kromě toho se zvětšil i samotný nákladový prostor, kdy výška činí 960 mm a šířka 1 350 mm. Omezeni jste pouze v oblasti podběhů zadních kol, kdy tento rozměr klesá na rovný metr. Stejně tak je potřeba počítat s faktem, že více než dva lidé do kabiny neusednou. O v úvodu zmíněné vymoženosti ovšem nepřijdete, v příplatkové výbavě tak nadále nechybí klimatizace či audio systém s přehrávačem CD a MP3.
Po stránce motorické pak nabídka kopíruje rumunského výrobce, zvolit tak můžete jak benzinové agregáty 1,6 16V (105 koní či 102 koní v případě LPG verze) a 1,2 TCe (125 koní), tak i 1,5litrový tubodiesel produkující 90 nebo 109 koní. Na výběr je pak i pohon přední nápravy či systém 4x4, přičemž jízdní dynamika i spotřeba nemají doznat oproti standardu žádné změny.
Po stránce cenové pak vůz startuje na sumě 10 500 Eur (cca 288 750 Kč) za základní jedna-šestku s pohonem předních kol. To sice oproti standardu představuje lehké zdražení, stále se však pohybujeme v dostupné cenové kategorii. U verzí s dieselem a systémem 4x4 však již počítejte s poněkud vyššími sumami.









Dacia Duster Fiskal LKW je dílem rakouského zastoupení rumunské značky. Prodává se od přibližně 290 tisíc korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 10 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub