Dacia představila nový motor pro šetřílky, k dispozici bude téměř pro všechny modely

Už tak levná auta budou moci svým majitelům spořit i s každým ujetým kilometrem. Do téměř všech Dacií si našel cestu nový motor ECO-G, který kombinuje plyn s klasickým benzínem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dacia představila nový motor pro šetřílky, k dispozici bude téměř pro všechny modely

10.1.2020 | Mirek Mazal

Dacia představila nový motor pro šetřílky, k dispozici bude téměř pro všechny modely

/

Už tak levná auta budou moci svým majitelům spořit i s každým ujetým kilometrem. Do téměř všech Dacií si našel cestu nový motor ECO-G, který kombinuje plyn s klasickým benzínem.

Dnes v Belgii startuje další ročník bruselského autosalonu, který si svými novinkami naši pozornost obvykle nezíská. Letos ale mezi omezeným množstvím vystavovatelů poutá pozornost rumunská Dacia s novým motorem, který umí spalovat dva druhy paliv. Nízkonákladová divize Renaultu představila jednotku ECO-G umožňující jízdu na klasický benzín doplněný levnějším LPG, které dokáže na výdajích za palivo snadno ušetřit korunu za každý ujetý kilometr.

Multifunkční přeplňovaný tříválec TCe 100 ECO-G nabídne výkon až 100 koní (74 kW) a točivý moment nejvyše 170 Nm. Prezentovaný agregát bude dostupný pro modely Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan a Logan MCV, tedy pro všechny krom Dokkeru. Automobilka slibuje všestranné použití kombinovaného pohonu a zároveň snížení spotřeby paliva, respektive emisí CO2. Výfuková soustava údajně vypustí o 10 % méně oxidu uhličitého než ekvivalentní zážehový motor.

Dvoupalivové verze budou vybaveny dvěma samostatnými nádržemi, kumulovaný dojezd po dotankování by mohl překročit jeden tisíc kilometrů. Kromě toho budou mít vozidla Dacia ECO-G volný přístup do podzemních garáží díky bezpečnostním prvkům zabudovaným do systému. Proti škodlivým událostem poslouží přinejmenším ocelová konstrukce zásobníku plynu uloženého místo rezervního kola daleko od benzínové nádrže, zvýšení bezpečnosti by měly dále zajistit pojistný ventil, zpětný ventil a omezená úroveň plnění na 80 %.

Zástavba systému LPG do objednaného automobilu bude probíhat přímo v továrně, systém vstřikování ropného plynu tak bude podléhat klasické záruce. Řidič dostane šanci manuálně přepínat mezi jednotlivými systémy, jinak ale systém funguje plně automaticky a na plyn přepne ve všech momentech, kdy je to vhodné či možné.

Do prodeje se inovovaný agregát dostane již v lednu, ceny mají v závislosti na trhu odpovídat cifrám potřebným na ekvivalentní benzinový motor nebo dosud nabízený plynový pohon.


Dacia představila nový motor pro šetřílky, k dispozici bude téměř pro všechny modely - 1 - Dacia Duster LPG 2019 03Dacia představila nový motor pro šetřílky, k dispozici bude téměř pro všechny modely - 2 - Dacia Duster LPG 2019 04Dacia představila nový motor pro šetřílky, k dispozici bude téměř pro všechny modely - 3 - Dacia Duster LPG 2019 05Dacia představila nový motor pro šetřílky, k dispozici bude téměř pro všechny modely - 4 - Dacia Duster LPG 2019 06Dacia představila nový motor pro šetřílky, k dispozici bude téměř pro všechny modely - 5 - Dacia Duster LPG 2019 07Dacia představila nový motor pro šetřílky, k dispozici bude téměř pro všechny modely - 6 - Dacia Duster LPG 2019 08Dacia představila nový motor pro šetřílky, k dispozici bude téměř pro všechny modely - 7 - Dacia představila nový motor pro šetřílky, k dispozici bude téměř pro všechny modely - 8 - Dacia 1,0 TCe LPG 2019 prvni foto 01Dacia představila nový motor pro šetřílky, k dispozici bude téměř pro všechny modely - 9 - Dacia 1,0 TCe LPG 2019 prvni foto 02
Oproti standardním verzím na benzin nebo naftu prozradí změny jen motorový prostor, dvě nádrže a tlačítko v interiéru umožňující přepínání mezi benzinem a plynem. LPG přímo z výroby bude k dispozici pro všechny Dacie krom Dokkeru

Zdroj: Dacia

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše