Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia představila nový motor pro šetřílky, k dispozici bude téměř pro všechny modely
10.1.2020 | Mirek Mazal
Už tak levná auta budou moci svým majitelům spořit i s každým ujetým kilometrem. Do téměř všech Dacií si našel cestu nový motor ECO-G, který kombinuje plyn s klasickým benzínem.
Dnes v Belgii startuje další ročník bruselského autosalonu, který si svými novinkami naši pozornost obvykle nezíská. Letos ale mezi omezeným množstvím vystavovatelů poutá pozornost rumunská Dacia s novým motorem, který umí spalovat dva druhy paliv. Nízkonákladová divize Renaultu představila jednotku ECO-G umožňující jízdu na klasický benzín doplněný levnějším LPG, které dokáže na výdajích za palivo snadno ušetřit korunu za každý ujetý kilometr.
Multifunkční přeplňovaný tříválec TCe 100 ECO-G nabídne výkon až 100 koní (74 kW) a točivý moment nejvyše 170 Nm. Prezentovaný agregát bude dostupný pro modely Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan a Logan MCV, tedy pro všechny krom Dokkeru. Automobilka slibuje všestranné použití kombinovaného pohonu a zároveň snížení spotřeby paliva, respektive emisí CO2. Výfuková soustava údajně vypustí o 10 % méně oxidu uhličitého než ekvivalentní zážehový motor.
Dvoupalivové verze budou vybaveny dvěma samostatnými nádržemi, kumulovaný dojezd po dotankování by mohl překročit jeden tisíc kilometrů. Kromě toho budou mít vozidla Dacia ECO-G volný přístup do podzemních garáží díky bezpečnostním prvkům zabudovaným do systému. Proti škodlivým událostem poslouží přinejmenším ocelová konstrukce zásobníku plynu uloženého místo rezervního kola daleko od benzínové nádrže, zvýšení bezpečnosti by měly dále zajistit pojistný ventil, zpětný ventil a omezená úroveň plnění na 80 %.
Zástavba systému LPG do objednaného automobilu bude probíhat přímo v továrně, systém vstřikování ropného plynu tak bude podléhat klasické záruce. Řidič dostane šanci manuálně přepínat mezi jednotlivými systémy, jinak ale systém funguje plně automaticky a na plyn přepne ve všech momentech, kdy je to vhodné či možné.
Do prodeje se inovovaný agregát dostane již v lednu, ceny mají v závislosti na trhu odpovídat cifrám potřebným na ekvivalentní benzinový motor nebo dosud nabízený plynový pohon.









Oproti standardním verzím na benzin nebo naftu prozradí změny jen motorový prostor, dvě nádrže a tlačítko v interiéru umožňující přepínání mezi benzinem a plynem. LPG přímo z výroby bude k dispozici pro všechny Dacie krom Dokkeru
Zdroj: Dacia
Bleskovky
Superdiesel, který pohřbila pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu, dostat z něj lze až 480 koní
včeraNovodobý Horst Fuchs dělá shyby na otevřených dveřích nejdražších aut, ukazuje tím jejich kvalitu
27.6.2022Upadající značka oddaná elektromobilům pořád dělá auto s motorem V8, na Autobahnu ukázalo skoro 280 km/h
26.6.2022
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci proklepli ruskou legendu jako ojetinu, na dnešní dobu na ni mají neobvyklý názor
před 2 hodinamiPoslední kroky Tesly ukazují, jak obrovský chaos dnes americkou automobilkou zmítá
před 4 hodinamiNová Škoda Superb poprvé nafocena při testech ve finální karoserii, automobilka slibuje revoluci
před 5 hodinamiObří výletní loď se srazila s ledovcem jako Titanic v roce 1912, reakce pasažérů je pozoruhodná
před 7 hodinamiFrancouzi znovu zkusí uspět s typem auta, na kterém si sami vylámali zuby, může to být další propadák
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva - Autokamery Mio jsou oficiálně nejprodávanější značkou v ČR!
tisková zpráva