Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejlevnější Dacie prý dosáhly nevídané úrovně, značka odhalila nové detaily
20.11.2020 | Petr Prokopec
Když se řekne Dacia, vybaví se vám asi nejprve nízká cena, nové generace levných modelů značky ale nechtějí zůstat jen u toho. Levné budou dál, nový Logan a Sandero ale díky nové platformě vylepšují izolaci kabiny či bezpečnost.
Když Dacia v roce 2004 přišla s první generací Loganu, svět byl ohromen především nízkou cenou. Mateřský Renault tehdy dokázal skvěle zužitkovat svou starší techniku, se kterou by jen stěží dostál svým standardům, pod hlavičkou Dacie ale byla pořád velkým posunem vpřed. Přesto bylo pochopitelné, že s nízkými cenami nebyla spojená příliš vysoká úroveň kultivovanosti. Tu ovšem zákazníci od rumunských vozů ani příliš neočekávali, pročež se nedostavilo zklamání, nýbrž postupný úspěch. Zatímco tedy v debutový rok Dacia prodala 21 795 kusů Loganu, o pět let později to již byl pětinásobek.
V mezičase se na trh dostalo i Sandero, které stavělo na stejných základech novou prodejní strategii. Automobilka tehdy začala topit pod kotlem, díky čemuž se objevila i výše postavená varianta Stepway. Ovšem také v jejím případě byla nadále na vrcholu priorit levná údržba a nízká spotřeba. Nyní tu ovšem máme zcela nové generace celého dvoj- resp. trojlístku, u nichž Dacia přistoupila k zásadní změně. S přechodem na platformu CMF totiž došlo na posun na mnohem vyšší úroveň kultivovanosti, ceny však zůstávají při zemi.
My se nyní zaměříme na ona zlepšení, ke kterým došlo ve třech hlavních oblastech. Tou první je akustika, jenž počítá s lehčím a tužším skeletem, přední částí a strukturou karoserie. Výsledkem je pokles vibrací o 3 až 4 dB, stejně jako šel dolů aerodynamický hluk. V tomto ohledu nové generaci prospěla změna konstrukce dveří, díky níž byly eliminovány díry mezi dveřmi a karoserií. Stejně tak se Logan a Sandero dočkaly přepracovaných zpětných zrcátek, která mají na obtékání vzduchu možná až překvapivě velký vliv.
„Izolace vozu se zlepšila navýšením absorpčních materiálů v motorovém prostoru z 12 na 48 procent,“ uvádí automobilka. A dodává, že díky tomu pokles ruch pronikající do prostoru pro cestující při rychlostech od 50 do 130 km/h o 3 až 5 dB. Uvnitř tedy zákazníci naleznou nebývalé pohodlí, a to již u základních úrovní výbavy. Je však otázkou, zda je Dacia nabídne již v prvé fázi prodeje, či zda nejprve bude nabízet dražší varianty.
Přesuňme se ale ke druhému pilíři inovací, jímž je rozšíření rozchodu kol o 41 milimetrů u modelu Sandero a o 29 mm v případe verze Stepway. V obou případech se tak má zlepšit ovladatelnost. Do třetice je pak třeba zmínit navýšenou aktivní i pasivní bezpečnost, neboť zmiňovaná platforma CMF umožňuje zástavbu poslední generace asistenčních systémů. Dacia by tak mohla daleko lépe bodovat i v crash testech Euro NCAP.
Aby toho pak nebylo málo, lze zmínit ještě novou charakteristiku pružin i tlumičů, stejně jako dorazilo elektrické řízení, které o 36 procent redukuje námahu řidiče. Suma sumárum tak Dacia v rámci této generace učinila daleko větší skok než v případě všech předchozích dohromady. Že z toho bude prodejní úspěch, je i v těžkých časech koronavirových velmi pravděpodobné, ale počkejme si na skutečnou odezvu publika. To může i relativně nepatrné zdražení vnímat negativně.
























Novinky Dacie přinesou nebývalou úroveň kultivovanosti, ačkoliv se cenami budou i nadále držet u země. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 4 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 2 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 4 hodinamiNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 5 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB