Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Sandero RS: první ostrá Dacia potvrzena, přijde i sportovní Twingo
27.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na rumunský sport dojde za rok, k mání ale nebude všude. Twingo pak musí vyřešit problémy s motorem.
Světovým autosalonům nejsou vlastní pouze premiéry novinek, ale také i prezentace budoucích plánů jednotlivých značek. Platí to bezezbytku také o moskevské autoshow, kam dorazili zástupci Renaultu. Ti do ruské metropole přivezli nový závodní speciál R.S. 01, zároveň však také zmínili, co máme očekávat v příštích letech. Začít přitom můžeme ostrou verzí Dacie Sandero, která by měla jít do prodeje již příští rok. Bohužel se tak ovšem nestane v Evropě.
Místo Starého kontinentu by novinka rumunské značky měla zamířit na ruský a brazilský trh, kde se Sandero prodává pod logem Renaultu. A jako takové má tedy plné právo na péči divize RS. Patrice Ratti, šéf Renaultsportu, ovšem naznačil, že vůči stávající nabídce nemáme očekávat výrazné navýšení výkonu. „Sandero je lehčí než Clio, pročež není potřeba příliš navyšovat výkon motoru.“
Otázkou ovšem je, jakou pohonnou jednotku máme pod kapotou očekávat. Ratti totiž dodal, že do motorového prostoru nezamíří žádný ze stávajících agregátů. Tím nejvýkonnějším je přitom 1,6litrový benzinový čtyřválec, jenž produkuje 102 koní. Očekávat bychom tedy mohli sílu v rozmezí nějakých 110 až 120 koní, za kterou by mohla být zodpovědná dvoulitrová pohonná jednotka.
Zda ovšem skutečnost bude taková, jakou zde malujeme, to zjistíme v příštím roce. Jisté je pouze tolik, že Sandero RS bude figurovat ve spodní části nabídky Renaultu. Po bok by se mu přitom mohlo postavit ostré Twingo, v jeho případě však automobilka teprve zvažuje, jakým směrem se vlastně má vydat. Problémem je totiž stísněný motorový prostor.
Jak všichni velmi dobře víme, Twingo pohání pouze tříválce. Ty však nabízejí maximálně 90 koní, což na ostrý model není mnoho. Čtyřválec je ale příliš velkou pohonnou jednotkou, jejíž implementaci znemožňuje pohon zadních kol. Pokud by tedy Renault nakonec rozhodl v tomto směru příznivě, musel by výkon mířit dopředu, což by zvedlo náklady.
Dá se tedy předpokládat, že Renault zkusí z 0,9litrového agregátu vydolovat více síly pomocí sportovního sání, výfuku a možná i vyššího plnícího tlaku turbodmychadla. Více než 133 koní, jimiž disponovala předchozí verze, ovšem čekat nemáme. Z toho důvodu dost možná vůz nedostane název Twingo RS, nýbrž sáhne po mírnějším znaku GT.
Jak vše dopadne, to zjistíme nejdříve v roce 2016. Jistý je však vzhled, který by měl být ovlivněn konceptem Twin’Run. To koneckonců potvrzují první prototypy, které počítají s rozměrnými vstupy vzduchu vpředu a dvojitou uprostřed umístěnou koncovkou výfuku vzadu.


Ostrá Dacia Sandero Sport se prozatím ukázala na neoficiálních ilustracích
Ostrý Renault Twingo by měl být inspirován konceptem Twin'Run. Není však jisté, jakou pohonnou jednotku dostane pod kapotu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha