Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Sandero RS: první ostrá Dacia potvrzena, přijde i sportovní Twingo
27.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na rumunský sport dojde za rok, k mání ale nebude všude. Twingo pak musí vyřešit problémy s motorem.
Světovým autosalonům nejsou vlastní pouze premiéry novinek, ale také i prezentace budoucích plánů jednotlivých značek. Platí to bezezbytku také o moskevské autoshow, kam dorazili zástupci Renaultu. Ti do ruské metropole přivezli nový závodní speciál R.S. 01, zároveň však také zmínili, co máme očekávat v příštích letech. Začít přitom můžeme ostrou verzí Dacie Sandero, která by měla jít do prodeje již příští rok. Bohužel se tak ovšem nestane v Evropě.
Místo Starého kontinentu by novinka rumunské značky měla zamířit na ruský a brazilský trh, kde se Sandero prodává pod logem Renaultu. A jako takové má tedy plné právo na péči divize RS. Patrice Ratti, šéf Renaultsportu, ovšem naznačil, že vůči stávající nabídce nemáme očekávat výrazné navýšení výkonu. „Sandero je lehčí než Clio, pročež není potřeba příliš navyšovat výkon motoru.“
Otázkou ovšem je, jakou pohonnou jednotku máme pod kapotou očekávat. Ratti totiž dodal, že do motorového prostoru nezamíří žádný ze stávajících agregátů. Tím nejvýkonnějším je přitom 1,6litrový benzinový čtyřválec, jenž produkuje 102 koní. Očekávat bychom tedy mohli sílu v rozmezí nějakých 110 až 120 koní, za kterou by mohla být zodpovědná dvoulitrová pohonná jednotka.
Zda ovšem skutečnost bude taková, jakou zde malujeme, to zjistíme v příštím roce. Jisté je pouze tolik, že Sandero RS bude figurovat ve spodní části nabídky Renaultu. Po bok by se mu přitom mohlo postavit ostré Twingo, v jeho případě však automobilka teprve zvažuje, jakým směrem se vlastně má vydat. Problémem je totiž stísněný motorový prostor.
Jak všichni velmi dobře víme, Twingo pohání pouze tříválce. Ty však nabízejí maximálně 90 koní, což na ostrý model není mnoho. Čtyřválec je ale příliš velkou pohonnou jednotkou, jejíž implementaci znemožňuje pohon zadních kol. Pokud by tedy Renault nakonec rozhodl v tomto směru příznivě, musel by výkon mířit dopředu, což by zvedlo náklady.
Dá se tedy předpokládat, že Renault zkusí z 0,9litrového agregátu vydolovat více síly pomocí sportovního sání, výfuku a možná i vyššího plnícího tlaku turbodmychadla. Více než 133 koní, jimiž disponovala předchozí verze, ovšem čekat nemáme. Z toho důvodu dost možná vůz nedostane název Twingo RS, nýbrž sáhne po mírnějším znaku GT.
Jak vše dopadne, to zjistíme nejdříve v roce 2016. Jistý je však vzhled, který by měl být ovlivněn konceptem Twin’Run. To koneckonců potvrzují první prototypy, které počítají s rozměrnými vstupy vzduchu vpředu a dvojitou uprostřed umístěnou koncovkou výfuku vzadu.

Ostrá Dacia Sandero Sport se prozatím ukázala na neoficiálních ilustracích











Ostrý Renault Twingo by měl být inspirován konceptem Twin'Run. Není však jisté, jakou pohonnou jednotku dostane pod kapotu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 3 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 5 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 6 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 8 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
