Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia začala prodávat jeden z nejlevnějších domů na kolech, vyplatí se hlavně s nejúspornějším motorem
2.3.2023 | Petr Prokopec
Rumuni plní, co loni slíbili, a za opravdu lákavou cenu dovolují udělat ze svého už tak extrémně praktického auta ještě schopnější vůz. Teď už vám klidně poslouží i jako mobilní obydlí, sáhnout po něm mohou i majitelé už vyrobených Dacií.
V loňském roce Dacia oznámila, že se hodlá zařadit mezi výrobce domů na kolech. Rumuni se totiž rozhodli osadit model Jogger speciálním boxem, který zavazadlový prostor změní na ložnici. Zapotřebí je pouze sklopit opěradla sedadel v druhé řadě. A již dopředu budete muset zcela vyjmout ta úplně ve třetí řadě. Samotná instalace mobilní postele přitom i jednomu člověku zabere necelé dvě minuty, neboť jen poskládáte pomocný rám opírající se o opěradla sedadel v druhé řadě, a přes něj natáhnete podlážku a matraci.
Na vyjmutí boxu vážícího 50 kilogramů nicméně již budete potřebovat pomoc, hlavně kvůli jeho zavalitosti. Navržen byl totiž tak, aby ideálně vyplnil 1 020 milimetrů široký prostor mezi podběhy. Pobrat pak dokáže 220 litrů zavazadel, jež jsou snadno přístupná i přes poskládanou 1,9 metru dlouho matraci na vršku. Také nad ní zůstává volný prostor, při svých výletech se tedy nemusíte omezovat. Jakkoli při napěchování tašek až po střechu bude příprava mobilní ložnice a její ranní úklid vždy o trochu zdlouhavější.
Úložný box je součástí paketu Sleep Pack, který dále zahrnuje stan, jenž lze napojit na záď vozu, a okenní roletky, které vám při nocování zajistí alespoň nějaké soukromí. Po roztažení matrace přitom můžete počítat s 60centimetrovým prostorem pro hlavu, který je více než dostačující. Ve Francii paket stojí 1 490 Eur (cca 35 000 Kč), pokud jej koupíte společně s vozem. Sáhnout po něm ale již mohou i dosavadní majitelé Joggeru, které vyjde na 1 790 Eur (asi 42 000 Kč).
Poinformovat pak můžeme ještě o jedné rumunské novince, Jogger totiž i na náš trh již dorazil s výbavou Extreme. Zvenčí ji poznáte podle 16palcových litých kol s černým povrchem a prahů či středových sloupků ozdobených polepy s topografickým designem. Opomenout nesmíme ani anténu ve tvaru žraločí ploutve či detaily v měděné barvě. Ty pak mohou kontrastovat se specifickou zelenou barvou Cedre, za tu je nicméně třeba připlácet 15 700 Kč.
Uvnitř Jogger Extreme disponuje gumovými koberečky, čalouněním kombinujícím látku a mikrovlákno či opět měděnými detaily. Do standardu se nastěhovala i automatická klimatizace a systém kontroly trakce Extended Grip pro jízdu v terénu. Jako pětimístná varianta osazená litrovým tříválcem uzpůsobeným ke spalování plynu vůz startuje na 490 500 Kč, zatímco na sedmimístné provedení je třeba 513 900 Kč. Benzinové verze téhož motoru jsou o 10 tisíc korun dražší.
Tyto jednotky jsou zatím jedinými dostupnými, letos by nicméně nabídku měl doplnit rovněž hybrid užívající kombinaci jedna-šestky, elektromotoru a baterií o kapacitě 1,2 kWh. Ty jsou uloženy na místě rezervy, díky čemuž nebyl zavazadelník nikterak omezen. Také v tomto případě tedy bude možné sáhnout po mobilní ložnici. Cena hybridní verze s doplňkovým paketem nicméně v té chvíli přesáhne 600 tisíc korun, což zjevně povede k nižšímu počtu zájemců.
















Paket Sleepy Pack dává smysl hlavně ve spojitosti s novou úrovní výbavy Extreme, jenž je zaměřena na výlety do terénu. Pořídit jej lze nicméně ke všem úrovním výbavy, a to i v případě již existujících aut. V té chvíli se jen lehce zvedá cena. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Francouzi s Číňany a Araby rozjeli výrobu dalšího řešení, které dovolí automobilkám vrátit se zpět ke spalovacím motorům
před 2 hodinamiUdávaná rychlost hybridního Lamborghini při řádění po Autobahnu je stará „dobrá” italská lež, realita je úplně jiná
před 4 hodinamiObří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 5 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 11:10 - delphin
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales