Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu Kopen 2014: malý roadster se vrací s tříválcem a novým názvem
30.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace roadsteru vsadí na pevnou střechu, kompaktní dimenze a přeplňovaný motor. A možná dorazí hned se dvěma verzemi karoserie.
O návratu Daihatsu Copen se hovoří již několik let. Japonská automobilka dokonce již od roku 2011 představila řadu konceptů. Z původní ne zrovna reálné studie D-X se loni vyklubal vcelku produkčně vypadající kousek s názvem D-R, který letos na autosalonu v Jakartě vystřídala verze D-R Estate. Teprve v Tokiu bychom se ale měli dočkat konceptu, který nám dveře do budoucna otevře úplně dokořán.
V produkční podobě bychom novinku měli očekávat někdy v příštím roce, volba karoserie ale ještě bude zajímavá. Na domácím autosalonu značka představí hned dvě verze, z nichž jedna vypadá ryze silničně, ta druhá by si mohla vyšlápnout i do lehčího terénu. Svědčí o tom černé ochranné plasty ve spodní části, na změnu světlé výšky to ale nevypadá.
Ať Daihatsu zvolí uhlazenou či oplastovanou verzi, v obou případech se dočkáme vůz se sklápěcí pevnou střechou postavený přesně podle pravidel kategorie kei car. Na délku má měřit 3 395 mm, pod kapotou se objeví přeplňovaný tříválec o objemu 0,66 litru. Výkon zatím není znám, na přední kola je přenese automat CVT.
To je momentálně vše, co automobilka uveřejnila, na zbytek si musíme počkat až do zahájení autosalonu. I když jedné změny oproti první generaci jste si jistě všimli již sami. Ano, hádáte správně, mluvíme tu o lehké změně názvu, jenž adoptoval písmeno „K“ namísto původního Céčka. Jsme zvědavi, zda to vydrží i do série.









Nová generace Daihatsu Kopen se v Tokiu představí ve dvou verzích. Aktuálně ovšem není jisté, která z nich (či snad obě) dorazí do produkce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejnovější články
Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
před 3 hodinamiPosedlost VW nezná mezí. Trvá na tom, že je „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému byl zakázán vstup do USA
před 5 hodinamiBMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
před 6 hodinamiMercedes udělal další sebevražedný krok ve svém směřování, uvnitř firmy dokonce zakázal používat „slovo na L”
před 8 hodinamiOjeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva