Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu Kopen 2014: malý roadster se vrací s tříválcem a novým názvem
30.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace roadsteru vsadí na pevnou střechu, kompaktní dimenze a přeplňovaný motor. A možná dorazí hned se dvěma verzemi karoserie.
O návratu Daihatsu Copen se hovoří již několik let. Japonská automobilka dokonce již od roku 2011 představila řadu konceptů. Z původní ne zrovna reálné studie D-X se loni vyklubal vcelku produkčně vypadající kousek s názvem D-R, který letos na autosalonu v Jakartě vystřídala verze D-R Estate. Teprve v Tokiu bychom se ale měli dočkat konceptu, který nám dveře do budoucna otevře úplně dokořán.
V produkční podobě bychom novinku měli očekávat někdy v příštím roce, volba karoserie ale ještě bude zajímavá. Na domácím autosalonu značka představí hned dvě verze, z nichž jedna vypadá ryze silničně, ta druhá by si mohla vyšlápnout i do lehčího terénu. Svědčí o tom černé ochranné plasty ve spodní části, na změnu světlé výšky to ale nevypadá.
Ať Daihatsu zvolí uhlazenou či oplastovanou verzi, v obou případech se dočkáme vůz se sklápěcí pevnou střechou postavený přesně podle pravidel kategorie kei car. Na délku má měřit 3 395 mm, pod kapotou se objeví přeplňovaný tříválec o objemu 0,66 litru. Výkon zatím není znám, na přední kola je přenese automat CVT.
To je momentálně vše, co automobilka uveřejnila, na zbytek si musíme počkat až do zahájení autosalonu. I když jedné změny oproti první generaci jste si jistě všimli již sami. Ano, hádáte správně, mluvíme tu o lehké změně názvu, jenž adoptoval písmeno „K“ namísto původního Céčka. Jsme zvědavi, zda to vydrží i do série.









Nová generace Daihatsu Kopen se v Tokiu představí ve dvou verzích. Aktuálně ovšem není jisté, která z nich (či snad obě) dorazí do produkce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
dnes73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nejnovější články
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
před 6 hodinamiNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
před 7 hodinamiFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
před 9 hodinamiTesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
před 10 hodinamiŠkoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
dnes
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.08. 19:00 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 10.08. 18:39 - pavproch
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12