Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu Kopen 2014: tři koncepty pro Tokio jako předvoj sériového modelu
28.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý japonský roadster se ukáže v závodním i pseudo-terénním provedení. Evropa však se nejspíš nedočká ani z jednoho z nich.
Pokud patříte mezi pravidelné návštěvníky našeho webu, pak vám dozajista neunikla alespoň jedna zmínka o chystané nové generaci Daihatsu Kopen. Ta by měla dorazit někdy v průběhu příštího roku, přičemž blýsknout se hodlá jak lákavou vizáží, tak i novým názvem (dříve se psal Copen) a tříválcem pod kapotou. Kvůli dřívějšímu odchodu značky z evropských trhů se z něj sice asi těšit nebudeme, to ovšem neznamená, že by nám tři nové verze určené pro tokijský autosalon měly proklouznout mezi prsty.
Produkční realitu dozajista nejvíce předznamenává roadster RM1 oháknutý do červené. Tedy roadster, v tomto případě bychom mu mohli říkat i kupé, neboť jej definuje také pevná nasazovací střecha (hardtop), která celkem vkusně navazuje na vesměs elegantní specifika tohoto provedení.
Další „tokijská” verze Kopenu, která se nejokatěji chlubí sloganem provázejícím uvádění tohoto modelu na trh (Future Included), je upravena pro použití především na závodních okruzích, kde si má pomoci sníženým podvozkem, lepšími pneumatikami nebo i upravenou aerodynamikou definovanou hlavně enormním křídlem na zádi. Další detaily bohužel zatím známé nejsou.
Koncept pojmenovaný XM1 pak pro změnu sází na větší terénní prostupnost, o kterou se zasadí zvýšenou světlou výškou. Další odlišnosti jako „maskovací lak” už se moc podstatné nezdají a zbylými podrobnostmi nemůžeme sloužit, dosud zmíněné je vše, co o nové trojce víme.
Momentálně tedy pochopitelně ani není jasné, zda některý z doplňků hlavně druhého a třetího konceptu předznamenává jejich sériovou výrobu. Stejně tak ostatně ani nepadlo konkrétní datum, kdy by se sériová druhá generace měla objevit na scéně. Očividně si tak budeme muset počkat do pátku 10. ledna, jestli Daihatsu nevydá v souladu s debutem nějakou obsáhlejší tiskovou zprávu.



Daihatsu se v Tokiu blýskne trojím pojetím modelu Kopen. Ten se v sériové výrobě má objevit v příštím roce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 5 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 3 hodinamiŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
před 4 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 5 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 6 hodinamiŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva