Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu Kopen 2014: tři koncepty pro Tokio jako předvoj sériového modelu
28.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý japonský roadster se ukáže v závodním i pseudo-terénním provedení. Evropa však se nejspíš nedočká ani z jednoho z nich.
Pokud patříte mezi pravidelné návštěvníky našeho webu, pak vám dozajista neunikla alespoň jedna zmínka o chystané nové generaci Daihatsu Kopen. Ta by měla dorazit někdy v průběhu příštího roku, přičemž blýsknout se hodlá jak lákavou vizáží, tak i novým názvem (dříve se psal Copen) a tříválcem pod kapotou. Kvůli dřívějšímu odchodu značky z evropských trhů se z něj sice asi těšit nebudeme, to ovšem neznamená, že by nám tři nové verze určené pro tokijský autosalon měly proklouznout mezi prsty.
Produkční realitu dozajista nejvíce předznamenává roadster RM1 oháknutý do červené. Tedy roadster, v tomto případě bychom mu mohli říkat i kupé, neboť jej definuje také pevná nasazovací střecha (hardtop), která celkem vkusně navazuje na vesměs elegantní specifika tohoto provedení.
Další „tokijská” verze Kopenu, která se nejokatěji chlubí sloganem provázejícím uvádění tohoto modelu na trh (Future Included), je upravena pro použití především na závodních okruzích, kde si má pomoci sníženým podvozkem, lepšími pneumatikami nebo i upravenou aerodynamikou definovanou hlavně enormním křídlem na zádi. Další detaily bohužel zatím známé nejsou.
Koncept pojmenovaný XM1 pak pro změnu sází na větší terénní prostupnost, o kterou se zasadí zvýšenou světlou výškou. Další odlišnosti jako „maskovací lak” už se moc podstatné nezdají a zbylými podrobnostmi nemůžeme sloužit, dosud zmíněné je vše, co o nové trojce víme.
Momentálně tedy pochopitelně ani není jasné, zda některý z doplňků hlavně druhého a třetího konceptu předznamenává jejich sériovou výrobu. Stejně tak ostatně ani nepadlo konkrétní datum, kdy by se sériová druhá generace měla objevit na scéně. Očividně si tak budeme muset počkat do pátku 10. ledna, jestli Daihatsu nevydá v souladu s debutem nějakou obsáhlejší tiskovou zprávu.



Daihatsu se v Tokiu blýskne trojím pojetím modelu Kopen. Ten se v sériové výrobě má objevit v příštím roce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejčtenější články
Lamborghini připouští, že z Temeraria vykopne nesmyslný hybrid i v sériové verzi, přesto říká, že spalovací motory už se na silnice nehodí
17.7.2025Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
17.7.2025Britové znovu zavádí dotace na elektrická auta. Nic neříká víc o tom, jak nekonkurenceschopným řešením jsou
17.7.2025Sázka na špatného koně dohnala i Volvo. Odepsalo 25 miliard, zisky klesly o 64 procent, některé modely mu nikdy nic nevydělají
17.7.2025Představa, že vývoj efektivnějších aut zastaví konec pokut za nadlimitní spotřebu v USA, je tak levičácky tupá, až to tříská dveřmi
17.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva